Wikia

De Zon is zowel een plaats als een personage in verschillende fanons (Jeong Jeongs leerling, Feniksbruid en IJzig Vuur). De Zon is een benaming voor zowel de vuurgeest Phayeron als het paleis (de zon) waar hij in woont.

Zon
Zonsopgang
Informatie m.b.t. plaats en personage
Algemeen
Maker: mvs109
Genre: informatie
Land/Taal: nederlands

PersonageEdit

Door de overheersende natuur van zijn element werd de oer- en vuurgeest Phayeron door de andere geesten verbannen naar de kern van de planeet. Daar werd hij gedwongen om de kern te verwarmen. Millenia gingen voorbij voordat hij die taak eindelijk volbracht en uit kon breken uit zijn gevangenis.

Terugkomend als de machtige Feniks besloot hij een paleis te bouwen, ver van de planeet, zodat de sterfelijke wereld toch licht had, maar niet telkens werd verbrand door zijn vuur.

Toen de eerste mensen kwamen verbasterde de naam Phayeron in Zon.

PlaatsEdit

LocatieEdit

De Zon is een wereld die te betreden is door zowel geesten als sterfelijke mensen, maar alleen op uitnodiging. Dit is de enige plaats waar men geen avatar hoeft te zijn om haar te betreden.

De Zon ligt tussen de sterfelijke wereld en de Geestenwereld in. Elke vorm van sturen is hier mogelijk, maar vuurstuurders domineren het paleis.

Een enorm paleis ligt er binnenin de ster. De buitenste en dikke binnenwanden zijn van vuur gemaakt. De andere muren, deuren en ramen zijn verhard licht, warmte en getint in alle kleuren die er maar te bedenken zijn.

Het paleis is rijkelijk ingericht met vele, vele kamers, keukens, stallen voor de draken, een reusachtige bibliotheek, een labratorium en onderaan liggen de kerkers.

Around Wikia's network

Random Wiki