Wikia

Zhao is een militaire officier van de Vuurnatie. Eerst was hij kapitein, daarna commandant, en werd daarna persoonlijk door Vuurheer Ozai gepromoveerd tot Admiraal. Hij was een sterke vuurmeester, een leerling van Jeong Jeong en later een van de belangrijkste vijanden van deze Deserteur.

Zhao staat bekend als een sterke, maar koppige vuurstuurder die zijn element maar slecht in de hand heeft.

Zhao
Biografische Informatie
Leeftijd: 38 jaar
Geboortedatum: 62 NSK
Fysieke Informatie
Geslacht: man
Haar kleur: donkerbruin
Oogkleur: goud
Persoonlijke Informatie
Bondgenoten: Vuurnatie, Ozai
Vijanden: Jeong Jeong, Azelia, Team Avatar, Wan Shi Tong
Wapens: vuur
Sturing/Vecht Stijl(en): vuursturen

KarakterEdit

Zhao is erg nationalistisch ingesteld en dankzij die eigenschap heeft hij zich binnen het leger op weten te werken tot admiraal. Zijn levensdoel is het vernietigen van de Noordelijke Waterstam. Daarvoor heeft hij Wan Shi Tong bedrogen en sindsdien zijn er geen mensen meer welkom in diens bibliotheek.

Een ander doel in Zhao's leven is het liquideren van zijn oude leermeester en beroemd deserteur Jeong Jeong.

Tegengesteld aan de werkwijze van zijn leermeester beheerst Zhao zijn vuursturen absoluut niet. Hij en Jeong Jeong zijn elkaars tegenpolen in doen, laten en denken.

Jacht op de deserteurEdit

Nadat Aang en Jeong Jeong aan Zhao ontsnapt zijn, krijgt Zhao van Vuurheer Ozai persoonlijk de taak om de oude deserteur te vangen en naar het Koninklijk Paleis te brengen voor een berechting.

Zhao voelt hier echter weinig voor en besteedt de taak uit aan twee van Jeong Jeongs familieleden: diens broer Zeong Zeong en neef Keong Keong.

Later zien de deserteur en de admiraal elkaar weer terug in het Hang-Vang.