Wikia

"Mensen zijn niet welkom in mijn bibliotheek."
— Wan Shi Tong tegen bezoekers.

Wan Shi Tong
Wan Shi Tong
Biografische Informatie
Origine

Geestenwereld

Leeftijd

eeuwenoud

Fysieke Beschrijving
Geslacht

man

Haarkleur

zwart-wit

Oogkleur

zwart

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Zei, kenniszoekers, Azelia, Niels

Vijanden

Zij die zijn kennis misbruiken.

Wapen naar keuze

snavel, klauwen

Gevechtsstijl(en)

pikken

Chronologische en politieke informatie
Beroep

bibliothecaris

Positie

Beheerder van Wan Shi Tongs bibliotheek.

Wan Shi Tong is de oeroude geest van de kennis. Hij beschermt en beheerd een enorme bibliotheek die begraven is in de Si Wong woestijn (centraal Aarderijk). In rust ziet hij er uit als een zwarte uil met een wit gezicht. Wanneer hij paraat is om te vechten, krijgt hij een veel langere nek.

Wan Shi Tong komt in meerdere fanons op deze wiki voor. Heden in Jeong Jeongs leerling en in De reis van Niels Deze geest blijft in beide fanons vrij "natuurgetrouw" aan zijn rol in A:TLA

In Jeong Jeongs leerlingEdit

Voor meer informatie over Wan Shi Tong in Jeong Jeongs leerling: klik hier.

In bovenstaande fanon struikelt Azelia in hoofdstuk 20: Grens letterlijk Wan Shi Tongs bibliotheek binnen. Ze weet zichzelf te redden, maar de uil is niet bepaald blij haar te zien.

In de eerste instantie wil hij Azelia wegjagen, maar ze stuurt als verdediging gekleurd vuur dat de kennisgeest herkend als een teken van Ran en Shao. Hij ontdekt dat ook Azelia heeft geleden onder Zhao's wangedrag en geeft haar volle toegang tot zijn bibliotheek, omdat hij nog een appeltje te schillen heeft met Zhao. Wan Shi Tong is Azelia's zesde mentor, ondersteunt door professor Zei, en biedt haar kennis aan die zij moet verwerken. De kennisgeest leert haar verbindingen leggen tussen dingen die op het eerste gezicht niets met elkaar te maken hebben of elkaar zelfs afbreken.

Hij is een strenge, doch goede leermeester die zijn leerlinge vaker vragen dan antwoorden geeft.

Hoeveel Wan Shi Tong in contact staat met de andere geesten is niet bekend, maar hij schijnt vrij aardig op de hoogte te zijn van de gebeurtenissen in de Geestenwereld.

Hij heeft in ieder geval een sterk contact met Enlil, de luchtgeest. Hij zorgt er voor dat Enlil Azelia mee kan nemen naar het verleden.

In De reis van NielsEdit

In de reis van Niels is Wan shi Tong natuurgetrouw aan zijn bibliotheek gebleven. Hij heeft in de honderd jaar van oorlog en in de zeventig jaar daarna niks door gehad van de bijna uitgeroeide Luchtnomaden. In de serie is te zien is dat hij Jinora verraadt.  

Around Wikia's network

Random Wiki