Wikia

Na een nacht slapen worden Trend en Kaylap vroeg gewekt. Trend strekt zich rustig uit. Tot deze kalmte onderbroken werdt door kaylaps gejoel: "Trainings tijd!". "Trainings tijd?" vraagt Trend met een verbaast en zombie achtig gezicht. "Ja maar ga jij je eerst maar eens opfrissen! Je bent net een zombie." grapt Kaylap. Dus de jonge aardemeester slenterdt naar de badkamer, nu ja badkamer... Hij zit een bak water staan en al snel geeft een jonge dame hem een doekje. "Hier, was je gezicht hier maar mee. Da's makkelijker!" zegt het meisje lachend. "Euh..dank je." antwoordt Trend. Na dat iedereen zich had verfrist kregen ze de boodschap naar de middenpaalts te komen. Zan verdeelde de strijders in groepen: jongens en meisjes van 10 tot 15 trainden op het eerste veld. Zij kregen vooral basis oefeningen aangeleert zodat ze zich ten minste konden verdedigen bij een mogelijke inval van die terroristen. Strijders vanaf 16 trainde op het tweede veld. Zan verdeelde hun dan ook nog eens volgens stuurkunst. Er was genoeg aarde en vuurmeesters maakten hun vuur zelf en watermeesters hadden geluk want er was een riviertje dat uitmonde in een beek. "Taikan wil jij even een demonstratie geven aan de nieuweling Trend?" vroeg Zan hoewel het meer klonk als een bevel. Trend keek gefocust naar die gene die opstond uit de perfect rechte rij van leerlingen en observeerde hem. Trend dacht bij zichzelf: "Hmm.. aan zijn gezicht te zien is het een arogante zak!". Taikan kreeg een paar tegen standers die hij binnen de 2 minuten vloerde. Toen kreeg hij iets in de gaten, een jongen keek ook mee naar de demonstratie. Hij was een watermeester. De jongen keek naar Taikan met een iet wat verafschuwende blik. Tot hij in de gaten kreeg dat Trend hem bekeek, toen draaide hij zich meteen om. Trends focus werdt onderbroken door de luide stem van Taikan die riep: "En zo doe je dat!". Trend klapte voor hem uit respect maar meer omdat de rest van de  groep ook gewoon klapte. "Wel Trend klaar voor je match?" vroeg Zan. "Ja..euh ja hoor!" zei Trend terwijl hij probeerde entoesiast over te komen. Hij ging klaar staan. Hij zach dat zijn tegenstander een meisje was. Ze zag er spik en span uit. Trend zei: "Een meisje? Ben jij niet te proper voor een gevecht want weet je aardsturing brengt stof met zich mee hoor!" zegt de jongen bespottend. Nu kwam hij zelf arogant over. Een oude man antwoorde : "Hmhmhm.. onderschat Ling-Mei maar niet hoor. Ze zal je verrassen!". Aan de blauw en witte kleren kon Trend zien dat die man een watermeester was. Waarschijnlijk het hoofd van de waterstammelingen hier. Het bel signaal ging. Meteen veranderde er iets aan Ling-Mei, ze trok haar mooie jurk uit en deet haar spelt los. Haar kapsel was nu alsof het ontploft was. Haar kleren onder die jurk waren vuil en modderig. Ling-Mei schopte op de grond en voor Trend verscheen een moderpoeletje. "Is dat je actie?" vroeg Trend. Ze bewoog haar hand en de modder kwam omhoog, recht in Trends gezicht. "Nu ben jij ook niet meer zo proper he?" zegt Ling-Mei bespottend. Trend werdt kwaad en schoot 3 rotsen op het rare meisje af. Ze ontweek er 2 en nam de derde vast. Ling-Mei stuurde die rots terug. Trend sprong en schopte tegen de rots. hij schopte een perfecte cirkel uit hut midden van de rots. Die belande met grote snelheid in het arme meisje haar buik. "Match voor Trend!" zei de scheidsrechter. Trend vocht tegen alle aardemeesters van het kamp behalve Taikan. Net op het moment dat zij een gevecht wilde beginnen werd er in eens "stop!" geroepen door Zan. "Dat is genoeg voor vandaag. Goed werk allemaal!" sprak Zan toe. Al snel kwam Kaylap naar Trend toe. "En? Intens niet waar?" vroeg Kaylap. "Pfff viel wel mee hoor." andwoorde Trend toch wat uitgeput. "Hier een sappige annanasappel. Dat lest je dorst." Zegt Kaylap met zijn mond vol. De jongens eten het fruit op. "Mijn vuursturen ging ook goed hoor! Bedankt voor het vragen..." Zei Kaylap met een teleurgestelt gezicht. "Oh ja...sorry. Dat is fijn voor je." zegt Trend vriendelijk terug. Toen kwam de oude, dikke man bij hen zitten. "Meester Tanzi! Hoe gaat ie?" vraagt Kaylap antusiast. "Oh met mij alles goed hoor!" andwoordt Tanzi lachend terug. "Dat was indrukwekkend wat je deed met die rots. Je hebt de droom om top pro-bender te worden niet waar?  "Euh.. ja, maar hoe weet u dat?" vraagt Trend. "Gewoon een gokje!" grapt de oude meester. Maar Kaylap andwoordt dan "Nietis! Meester Tanzi is heel spiritueel en kan een persoon als het ware "lezen"!" "Dat klopt! Ik "lees" je gedachten, je verleden, en heel soms je toekomst." Zegt Tanzi vrolijk en ook een beetje mistrieus. Trend is onder de indruk van deze wijze,mistrieuze man. Tanzi neemt afscheid nadat hij de boodschap kreeg dat hij naar de avond vergadering moest gaan. Opeens komt Taikan op de 2 jongens af. "Jullie 2 gaan morgen de boodschappen halen! hier is de lijst!" Zegt Taikan op een bevelende toon. Trend werpt een scherpe blik naar hem toe. Waarna Taikan zich omdraait en weg wandelt. Kalap doet de rol open. Het blijkt een waslijst van wel 2 meter lang schat Trend. "Pfff.. op naar morgen.... dan zie eindelijk de stad...." zegt de uitgeputte Trend slaperig.

Around Wikia's network

Random Wiki