Wikia

桃翼
Biografische Informatie
Element: Lucht
Nationaliteit: Republikazia
Origine: Luchtnomaden
Leeftijd: 16
Geboortedatum: 5 April 475NSK
Fysieke Informatie
Geslacht: Vrouwelijk
Lengte: 1 meter 55
Gewicht: 45 kilo
Haar kleur: Goudblond
Oogkleur: honingdauw groen
Persoonlijke Informatie
Affiliatie: Hiiro Lyceum

Lucht Tempeleiland

Positie: Student #5

Luchtnomade in opleiding

Bondgenoten: Yuugure Aoki, Kuro Mizuhara, Kano Mizuhara
Familie: Oudere broer, niet genoemde ouders.
Wapens: Geen
Sturing/Vecht Stijl(en): Luchtsturen
 Momo Tsubasa(桃翼) is een personage uit The Forest of Time. Momo is bevriend met Yuugure Aoki en de Mizuhara tweeling

UiterlijkEdit

Momo is een klein en smal meisje. Ze heeft nog steeds een zeer kinderlijk uiterlijk, ondanks het feit dat ze al 16 jaar oud is. Ze heeft lang goudblond haar met daarin een lichtgroene, bijna gele haarband met een roos in de zelfde kleur erop. Haar ogen zijn groot en rond met een zachte kleur groen die beschreven wordt als 'honeydew'. 

Naast haar zwarte schooluniform, draagt ze meestal een lentegroene jurk die tot haar enkels reikt. Deze is versierd met zalmkleurige rozen en een lichtgroene, bijna gele sjaal om haar heupen waar een gouden ring aan hangt. De mouwen van de jurk zijn driekwart en lopen wijd uit. Deze zijn de zelfde kleur als de sjaal en haarband, maar met een lentegroene strikje aan iedere kant. Voor de rest is de jurk versierd met witte franjes. Daaronder draagt Momo babyblauwe schoentjes. 

PersoonlijkheidEdit

Momo lijkt verlegen en nieuwsgierig op het zelfde moment. Ze weet zich meestal geen raad in drukke situaties en is gemakkelijk beïnvloed door andere, zo doet ze snel wat andere haar opdragen zonder er aan te twijfelen.

Echter bleek in het hoofdstuk 2.1 iets heel anders. Momo was koud en bijna aggresief tegenover Yuugure. Hoe ze aan die persoonlijkheid komt is nog onbekend. 

GeschiedenisEdit

475NSK - 491NSKEdit

Over Momo's jeugd is vrijwel niks bekend behalve het feit dat ze bij de originele luchtnomade clan hoord en dat ze op gegroeid is op Lucht Tempeleiland. Yuugure en Kuro hebben zich al afgevraagd wat Momo op het Hiiro Lyceum deed terwijl ze veel beter kon krijgen. 

Lost Time Memory ArcEdit

Momo wordt geïntroduceert in het het hoofdstuk 1.1 in de klas van Yuugure Aoiki en Kuro Mizuhara. Zodra haar naam op het schoolbord geschreven wordt, heeft Yuugure meteen door dat ze niet zomaar een studente is en zijn twijfels worden bevestigd door het speldje op haar uniform. Momo  Tsubasa is een regelrechte afstammeling van avatar Aang. Ze maakt kennis met Kuro en Kano en lijkt vrij verbaast over het feit dat er geen andere vuurmeesters in de school zijn. Vervolgens vertrekt ze samen met de met de meisjes uit haar klas naar de gymzaal. 

In 2.1 is Momo de gene die 'bedreigt' wordt door een slangen geest die zich om haar huis gewikkeld heeft en haar gevangen houdt. Zodra Yuugure er aan komt om de geest te doden met zijn zwaard, ontdekt hij dat Momo de kracht bezit om geesten te zien, iets wat niemand anders ooit aan hem had kunnen laten zien. Maar hij ontdekt ook nog iets anders, zodra hij de luchtnomade te hulp schiet, heeft Momo een heel andere persoonlijkheid dan dat hij van haar gewend is. Het meisje is koud en bijna aggresief tegenover hem en zegt dat ze de geest zelf ook wel zou kunnen neer halen, iets wat de Tsubasa die Yuugure kent nooit gezegd zou kunnen hebben. 

VaardighedenEdit

Wat Momo echt kan, is onbekend, maar het is vrijwel zeker dat ze vrij hoge vecht technieke heeft. Ze is tenslote een deel van de Tsubasa familie.

TriviaEdit

  • Ze heeft de naam 'Momo' gekregen als aandenken aan de Momo uit de originele series.
  • Tsubasa, wat 'vleugel' betekend, slaat op het feit dat ze een luchtmeester is. 
  • Momo is gek op perzikken. 
  • Haar westerse astrologische sterrenbeeld is Ram.
    • Haar Chinese sterrenbeeld is een Rat, net zoals de tweeling en iedereen die in het jaar 475NSK is geboren. 

Around Wikia's network

Random Wiki