Wikia

Locatie

Taku

Algemeen
LocatieKust VRN/Noord-West Aarderijk
Hoofdstad-
PositieHandel Stad
Bestuur
BestuursvormMonarchie
Politieke leiderKoning van de Heuvel
Religieuze leiderDasmollen
Eerste verschijningDe Blauwe Geest

Slecht nieuws, een aanslag en een val.

Economie
MunteenheidAarderijk munten
BondgenotenAarderijk, Verenigde Republiek der Naties, Koninklijke familie van Taku
VijandenVuurnatie (voormalig)
Locatie op de kaart

Taku

Taku is een handelsstad die aan de Westkust van de Verenigde Republiek der Naties ligt, en eerst in het Noordwesten van het Aarderijk. Totdat de Vuurnatie de stad veroverde was deze ook een van de provincies. De stad was lange tijd een van de belangrijkste tussen havens voor mensen die tussen de Waterstammen handelden, vanwege zijn centrale ligging. Nadat de stad werd veroverd werd deze lange tijd verlaten, tot de erfgenamen van de stad deze samen wilden herbouwen.

GeschiedenisEdit

Het is onbekend wanneer Taku precies is gesticht, maar het was i.i.g. na het jaar 9,829 VSK, omdat de stad gemaakt is door Aardstuurders. Een groep Aardstuurders vonden de heuvel in een tijd dat mensen nog samenwoonden en werkten met Dasmollen, en ze kwamen erachter dat onder de heuvel een broedplek was voor Dasmollen. De Aardstuurders zagen dat het een erg spirituele plek was voor Aardstuurders en Aardsturing, en besloten er een stad te stichten. Over de jaren groeiden de Stuurders en hun oorspronkelijke meesters uit elkaar en het bestaan van de broedplek werd vergeten. De stad werd steeds groter, en werd een belangrijke handelsstad. De stad wisselde meerdere keren van eigenaar, tot de Vuurnatie de stad vernietigde. Jaren later zouden afstammelingen van de laatste eigenaren de stad herbouwen.

RegeringEdit

De Koning van de Heuvel is de leider van de stad. Hij is meer een burgermeester dan koning, net zoals koning Bumi van Omashu is, maar dan wel erfelijk. De erfgenaam voor de troon is een van de kinderen van iemand anders uit de koninklijke familie. Degene die het Geestenbloed heeft wordt de nieuwe koning of koningin. Ook vrouwen kunnen de nieuwe leider worden, en ook mensen die niet het kind zijn van de huidige leider. De Geest van Taku kiest de meest geschikte kandidaat. 

OrginatiesEdit

Leger van TakuEdit

Het Leger van Taku bestaat alleen uit Aardstuurders en niet-stuurders, zoals in de rest van het Aarderijk. Het leger is niet erg groot, aangezien Taku een handelsstad is en geen burchtstad. 

De Dappere DasmollenEdit

De Dappere Dasmollen zijn een groep Stuurders die in Taku wonen en de Dasmollen aanbidden. Ze trainen om de beste Aardstuurders van het land worden, en zijn allemaal goed in het Seismiche Zicht. Sommigen onder hen willen zo graag als de Dasmollen zijn dat ze zich zelf blind maken.

Dai LiEdit

Een kleine groep van Dai Li agenten die de criminalititeit in de stad bestrijdt. 

De Dodelijke DasmollenEdit

Een criminele organisatie die zijn hoofdkwartier in Taku heeft. Ondanks de namen die bijna hetzelfde zijn, hebben de Dappere en de Dodelijke Dasmollen geen connecties. 

TransportEdit

De mensen in Taku konden zich snel door de stad bewegen door middel van Aardsturing. In de hele stad stonden balkvormige rotsen die men kon gebruiken om naar een andere plek te komen. Mensen die niet konden Aardsturen konden Aardstuurders inhuren om ze te verplaatsen. Het grootste Transport bedrijf was Taku Transport. 

CultuurEdit

Er zijn meerdere tempels voor de Dasmollen in de stad, en ondanks dat de meeste mensen niet weten dat er een broedplek voor Dasmollen onder hun stad was aanbidden veel inwoners van de stad de Dasmollen nog steeds. In bijna elk huis staat wel ergens een beeldje van een Dasmol. 

KoningshuisEdit

In tegenstelling tot de koningen in Basing Se die er alleen voor de sier zaten, hebben de koningen van Taku echte macht. Ze worden ook wel Koning van de Heuvel genoemd. Onbekend is wie de eerste koning was.

BanierEdit

Bannier Taku

Banier van Taku

Op de banier van Taku staat het hoofd van een dasmol op een veld met een verticale groene streep, een verticale gele streep en weer een verticale groene streep. De Dasmol is er omdat hij nog steeds erg belangrijk is voor de stedelingen en de kleuren zijn de kleuren van het Aarderijk. 

PlekkenEdit

Dasmol TempelEdit

Boven aan de heuvel staat een grote hal. In het midden van de hal staat een ingang voor een tunnel. De tunnel loopt diep de heuvel in. Na een tijdje kom je aan bij de Dasmol Tempel. De Tempel heeft meerdere verdiepingen. De bovenste tempel is toegankelijk voor iedereen, de verdieping daaronder is alleen open voor priesters en de koninklijke familie, de verdieping daaronder is alleen toegankelijk voor de belangrijkste priester en koninklijke familie en de verdieping daaronder alleen voor iemand met het Geestenbloed. 

Koninklijke paleisEdit

Naast de ingang voor de Dasmol Tempel staat het Koninklijke paleis. Het is groots, met een grote ontvangtszaal en een troonzaal. 

Around Wikia's network

Random Wiki