Wikia

Noord en Zuid
Algemeen
Maker: Chloeflower
Genre: drama, oorlog
Leeftijdsklasse: 13+
Land/Taal: Nederlands
Duur: 1 A4'tje
Start/Eind Data: vr 13 sep
Productie
Schrijver(s): Chloeflower
Chronologie
Vooraf gegaan door: -
Opgevolgd door:  ?

Noord en Zuid is het eerste hoofdstuk van The Colors of the Sky. Dit hoofdstuk is geschreven door Chloeflower

Samenvatting

Yuno is lid van de derde groep en behoord tot rank B. Haar veilige omgeving is vernietigd toen ze werd opgepakt. Het zelfde geld voor Ryouma. Hoewel hij het nog steeds als een avontuur ziet, begint hij zijn twijfels te krijgen. 

Noord en Zuid Edit

Yuno's POV

Ik zat hier al een poos, een paar maanden om precies te zijn. Maar voor mijn gevoel leek het een duizend jaar.

Deze cel was donker en vochtig. Zachtjes geroezemoes van hoge stemmen. Angstig, bang, koud of boos klonken ze. Ik hoorde er geen vrolijke tussen. Maar waarom zou je vrolijk zijn in deze hel?

Ik zou hier nooit weg komen. Ze zouden me nooit laten gaan, waarom zouden ze? Sinds de oorlog een paar maanden terug uitbrak, komen ze overal op de straten kinderen halen die in de oorlog moeten vechten. Elke dag verdwenen er meer en meer kinderen.

Ik werd een paar maanden terug opgepakt samen met mijn beste vriendin Suzume. Suzume was ooit een knap meisje. Ze had haar bruine haar in twee staartjes met een witte muts er op, de vrolijke lach die er ooit was, was er niet en had plaats gemaakt voor een verbitterde grimas. Het zelfde gold voor haar ogen. Het leven was er uit verdwenen en staarde nu wezenloos voor zich uit.

Ik ben me vergeten voor te stellen. Mijn naam is Yuno Aikawa. Ik ben 15 jaar en woon in het Noordelijk aarderijk. Ik woonde ooit met mijn oma in haar winkel. De tijden waren goed tot een paar maanden terug. Niks was sinds dien het zelfde geweest.

Er zijn nog tientallen andere namen die ik kan opnoemen, allemaal zijn ze of gesneuveld, of we hebben geen bericht of ze zitten net in het leger. De kansen voor ons zijn minimaal. Voor ons zal er geen leven zijn, geen toekomst.

Ik was bang voor de toekomst, ik wilde oud worden, ik wilde trouwen, ik wilde kinderen krijgen. Maar ik was er bang voor. Het feit was dat de kans groot was dat het niet zo gebeuren, ik durfde niet te dromen sinds de oorlog uitbrak.

Mensen die me vroeger kende, zouden me kennen als een vrolijk en relaxed iemand. Nu zat ik hier in een donkere klamme kamer. Het was broeierig warm. Ik was bang dat ik zou stikken. Maar morgen zouden we in groepjes naar de frontlines gaan. We zouden de tegenstander aanvallen door slim en sluw te zijn. Diep in de nacht.

Ik zit in de derde groep. Dat betekend dat ik met nog vijf anderen in deze groep zit. Suzume, Fumiko, ik en onze leider, Katsu. Katsu was de enige jongen in onze ploeg en was ook al een paar jaar ouder. Ik schatte hem op een jaar of 19 en hij behoorde tot de A rank van het leger. Iedereen vreesde hem. Ik had je verteld dat ik met 5 mensen in de ploeg zat, we zijn maar met z'n vieren omdat de laatste gister is gesneuveld. Ze hadden haar alleen naar buiten gezet om te vechten, ze zou nooit terug komen.

Mijn rank was trouwens al rank B. Ik was vrij snel opgeklommen in het leger, maar dat betekende niet dat ik goed behandeld zou worden. Ik kreeg weliswaar de leiding als Katsu er niet was, ik kon slapen met een deken als ik dat wilde, maar ik was nog steeds een ding voor hen. En simpel voorwerp.

Ryou's POV

Mijn naam is Ryouma Nakano. Ik ben 15 en ik woon in de hoofdstad van het Zuidelijke Aarderijk, Omashu. Ik ken deze stad niet anders als een vredige plek en dat is het nog steeds in de rijkere districten. Waar ik woon, arm dus, is het veel minder gezellig. Mensen wonen in continue angst nu het oorlog is. En dat is sinds een paar maanden.

Noord had een besluit genomen, een besluit waar Zuid het niet mee eens was. Het had gevolgen voor de Zuidelijke economie.

Niemand werd gespaard door de soldaten van Zuid. Ze namen ons mee, naar hokken en daar moesten we dan blijven. Met z'n allen op elkaar, we waren allemaal kinderen. En we waren allemaal bang. Ik denk niet dat ik bang was op de eerste plaats. Ik zag het als avontuur, als nieuwe mogelijkheden. Zo zie ik het nog, maar wat moet een kind van 15 denken?

De kinderen om me heen huiverde als ze een zweep slag hoorde, gevolgd door een kreet van pijn. Wie niet goed zijn best deed, kreeg een zweepslag. Ik had er nog nooit een gehad en ik hoop dat ik er nooit een zou krijgen. De kinderen die er een kregen, werden nooit meer dezelfde.

Morgen gingen we naar de frontlines, morgen avond. We zouden de tegenstander bespieden en hun bewegingen bepalen. Met die informatie moesten we de dag daarop aanvallen. Als we zouden falen, zouden we sterven.

Ik zat hier nu al een poosje en ik was er wat gewend aan geraakt, maar helemaal wennen zou het nooit. Mijn wapens waren geslepen, een vijftal aan dolken. Ik kon er mee gooien en steken, maar ik had ze nooit echt gebruikt. Misschien zou ik dat vannacht wél moeten doen.

Na woord Edit

Dit was enkel de intro. De gene die je ontmoet hebt, zijn Yuno Aikawa en Ryouma Nakano. Ze zijn allebei door het leger gevangen genomen om te vechten. Yuno in Noord, Ryouma in zuid. 

Around Wikia's network

Random Wiki