Wikia

RWB1
Real World Benders 
(RWB) is een fanon die een beetje buiten het Avatar universum ligt. Ik plaats nu de natie's in onze "echte" landen. 
Real World Benders
Bending in our world
Algemeen
Maker: JL
Genre: vanalles
Productie
Schrijver(s): JL

VerdelingEdit

Afrika en de Arabische wereld, Spanje, Italë, Australië: Vuurnatie

Azië en Amerika, Oostenrijk: Aarderijk

Benelux en Frankrijk, Zweden, Amerika: Waterstuurders

Eskimo's, Rusland, Canada: Waterstam

China, Japan (in de bergen): Luchtnomaden

(de landen wijzen op de oorsprong van het element en betekendt niet dat enkel dat element in dat land wordt gestuurd)

(Je mag de vergeten landen erbij zetten)

De ondekking van het sturenEdit

AARDE

Een paar 1000 jaar geleden in China was er een grote oorlog. De keizer Yanggenzo en de keizer Yansin leefde langs elkaar in het grote China toen verdeelt in Yang-China en Yan-China.

Ze konden elkaar verdragen maar probeerde elkander steeds te overtreffen, liet Yanggenzo een monument bouwen van 5m dan liet Yansin een paleis bouwen. Dit iet wat kinderlijke gedrag ging jaren door tot op een dag...

Yanggenzo had een leger dat bestond uit 56000 man. En hij dacht "Yansin is zwakker dan mij, ik en alleen ik verdien de vruchtbare Zong-Zing vlakte. Die zal ik gaan veroveren!" De Zong-Zing vlakte lag echter midden in het Yin gedeelte van China en die zou Yansin niet afgeven altans zolang hij in leven was. Yansin had een leger van 3830 man. Hij was dus zwakker als de Yang keizer maar wel slimmer. Hij liet een 10-tal man vertrekken naar het Yang gedeelte om daar te spioneren.

Deze slimme zet werpte nu zijn vruchten af. Yansin wist weken op voorhand dat er een inval ging komen van de Yangers zoals zij die noemde. Keizer Yansin liet de vlakte streng bewaken. Yanggenzo viel het Yan gedeelte binnen. Moeiteloos versloeg hij de grenzende dorpen. De Yang soldaten hadden nog nooit een echt gevecht meegemaakt. Enkel strenge trainingen. Ze vertoonde psycopatisch en kanibalistisch gedrag.

Een man uit een grenzend dorpje kwam aan bij de keizer. Hij had slechts één been meer, in totaal 6 vingers en zware snij wonden. Yansin werdt razend op de andere keizer en verklaarde de oorlog. De spionnen waren inmiddels ver 100voudigd en zij begonnen Yang-China te veroveren.

Er volgden jaren van oorlog. Nu ging het niet meer om de Zong-Zing vlakte maar gewoon om de dood van een keizer  zodat de ander de totale heerser werd. Talloze dorpen werden uitgemoordt en gezinnen uitelkaar gerukt. Een jongedame, Yanshi werd ook slachtoffer van de oorlog, ze verloor haar ouders en broer.

Radeloos vluchtte ze een grot in. Ze liep dieper en dieper de grot in. Op een plaats in de grot viel ze over een rots. Ze ging zitten en huilde.

Toen kwam er een groot beest op haar af. Het was pikkedonker in de grot dus ze zag het beest niet. Enkel voelde ze de hete adem uit de neusgaten van het beest. Yanshi gaf een kleine gil. Het beest brulde en sloeg hard op de grond en haar ingang storte in. Een stukje steen gaf een vonk, die sloeg over op een tak. De tak schoot in brand en bracht vuur. Yanshi zag tot haar verbazing dat voor haar een beer zat. Yanshi keek omhoog en zag dat overal mos en takken groeide. Yanshi duwde tegen de rotsen in een poging ze te verplatsen zodat ze eruit kon. Helaas mislukte dat.

De beer gaf een korte grom om haar aandacht te trekken. Yanshi keek naar hem. De beer draaide zich om, veegde met zijn poot over de grond en tot Yanshi's verbazing verschoof een grote rots. Yanshi kreeg een idee. Ze zou van deze beer leren om de aarde te bewegen en dan een grote berg te scheppen om de oorlog te stoppen.

Jaren na de opsluiting had Yanshi de kunst van het aardsturen onder de knie. Ze brak vrij en bedankte de beer

De aardstuurder vernam van dorpelingen dat de oorlog nog altijd bezig was. Yanshi was nu 25. De dorpelingen vertelde dat er een slagtpartij bezig was op het grote Tong veld. Ze spoede zich er heen.

Ze zag veel bloed en lijken. Een soldaat schreeuwde: "Vrouw!!" Allemaal gingen ze op Yanshi af. Zij was met haar nieuwe krachten echter sterker dan de 40 soldaten.

Ze zag de 2 keizers op elkaar af gaan. Een soort finale. Ze liepen op elkaar af met hun vlijmscherpe zwarden. Yanshi verscheen tussen de inmiddels oude keizers. Ze riep: "Stop!" En duwde met aardsturing de 2 mannen naar achter. Iedereen was met verstomdheid geslagen. Keizer Yanggenzo tierde: "Heks, Onwaardige ziel, ik vermoord je voor deze daad!" Yanggenzo liep op Yanshi af.

Yanshi stuurde een rotsblok recht in de buik van de arrogante keizer. Ze sprak tot het doodbange volk: "Ik zal deze 2 onwaardigen begraven, een muur scheppen en vrede stichten!"

Ze stuurde met haar ongeloofelijke krachten de aarde onder de voeten van de kijzers vandaan. Ze vielen in een héél diep gat waarna dat gedicht werdt. Ze schiep een berg die de grens vormde tussen de 2 delen van China, Nu het Yan en het Shi gedeelte genaamt. 2 jaar na haar ongelofelijke daad liet ze de berg verdwijnen om één groot China te creëren.

Daarna gaf ze haar kennis door aan heel China. De Chinezen waren zo verbeisterd door deze legende dat ze haar naam gebruikte voor het woord rots.

VUUR

Het element vuur werd als eerst ontdekt op Hawaii. Toen leefde daar een beschaving die zich de Lava-Magma noemde. Ze vereerde een vulkaan op dit eiland. Maar zagen de zon als oppergod. Het leven van de Lava-Magma stam kende een roetine die strict nageleeft moest worden. Opstaan bij zonsopgang om te bidden daarna werken ,tijdens de middag (zon op haar hoogste punt) werd er gezongen en gedanst tereren van de vulkaan en de zon. 

Voor Chwahillie begon de dag ook altijd met het ochtend gebed. Daarna ging hij zijn hut uit om te helpen aan de opbouw van een zonnentempel. Vandaag was het uitzonderlijk warm wel 50°! Chwahillie was zo'n "koude" 40° gewoon. Een goede kameraat van hem, Zokhu bracht het bericht dat er vandaag niet aan de tempel gewerkt werd maar inplaats daar van naar de grotten gegaan werd om goud te zoeken voor de hemelkalender die op de voordeur zou geplaats worden. (er komt snel meer, srry voor zo weinig tekst)

Around Wikia's network

Random Wiki