Wikia

Aflevering 2
´Damn,´
Algemeen
Maker: Chloeflower
Genre: avontuur, humor
Leeftijdsklasse: 10 +
Land/Taal: Nederlands/Japans
Duur: 1.6 A4
Start/Eind Data: 29.06.'13
Productie
Schrijver(s): Chloeflower
Chronologie
Vooraf gegaan door: Aflevering 1
Opgevolgd door: Aflevering 3
Pro Bending International; Galaxy! aflevering 2

Aflevering 2

Morikawa Ami's POV

Damn, het was 4 uur 's ochtends. Kon ik niet een keer normaal uitslapen tot 6 uur? Kreunend kwam ik overeind en trachtte me te herinneren welke dag het vandaag was. Het was... het was vandaag 8 maart! Ik was het helemaal vergeten, 8 maart betekende het nieuwe schooljaar! Ik was meteen klaar wakker en sprong mijn bed uit. Toen ik me voeten op de houten vloer neer zette, hoorde ik een doffe bonk. Ik kon blijkbaar ook niet zacht op de grond landen.

In dit huis moest je 's ochtends heel stil zijn... voor je het wist zat vader naar je te schreeuwen, dat wilde ik liever niet. Stilletjes sloop ik naar mijn bureau waar ik mijn school uniform had liggen. Een blauwe rok tot op de knieën, een witte bloes en een vest die me met dit weer warm moest houden. Paarse schoenen en witte sokken tot net onder mijn knieën. Ik was klaar voor de dag.

Ik zette weer een stap en de vloer kraakte onder mijn schoenen. Misschien moest ik die nog even uitdoen. Snel maakte ik de gesp van mijn schoenen los en liep ik de trap af. In de keuken kon ik wat meer lawaai maken.

Wat zou ik als ontbijt doen? Wafels met stroop, of pannenkoeken met stroop. Die keuze was altijd lastig te maken... Wafels dan maar. Uit de koelkast haalde ik was beslag dat ik gister had gemaakt en dat goot ik in de wafel ijzer. Terwijl mijn wafels werden gebakken pakte ik een tijdschrift, ´Saai, saai, saai, saai, saai en nog eens saai...´ mompelde ik terwijl ik door het blad heen bladerde, het ging over auto's, waarschijnlijk een blad van mijn broertje.

¨Ping!¨ mijn wafels waren klaar! Ik pakte een bord en probeerde de wafels uit de wafelijzer te halen, ´Heet, heet!´ ik gooide de wafels neer op mijn bord en rende naar de kraan.

´Pfff...´ opgelucht hield ik mijn duim onder de kraan. Ik had mijn vingers weer eens verbrand. De volgende keer moest ik maar een vork gebruiken om niet gewond te raken.

Toen ik eindelijk aan mijn ontbijt kon beginnen, kwam mijn broertje naar beneden, ´Nee-san, was jij dat?´ vroeg hij, ´De gene die : HEET riep?´

´Ja,´

´Dat was ik...´ ik keek mijn broertje van top tot teen. Zijn bruine haren zaten in de war en hij droeg zijn pyjama. In zijn handen had hij zijn kuffel, ´Kom je bij mij op schoot?´ vroeg ik, ´Hai!´ met veel moeite lukte me het om mijn broertje op schoot te krijgen. Het ging redelijk, hij was 5 en ik was 14, dus we hadden nogal een leeftijdsverschil.

´Mag ik ook een hapje, nee-san?´ vroeg hij, ´Natuurlijk Katsu,´ ik sneed een stukje voor hem af en deed het stukje op mijn vork, ´Mondje open,´ zei ik. Gehoorzaam deed hij wat ik zei, ´Daar komt ie!´ ik stopte de vork in zijn mond en hij nam zelf de steel over. Terwijl hij kauwde nam ik zelf ook een hapje, ´En, zijn nee-sans wafels iets?´

´Hai!´ riep hij. Met zijn kleine vingertjes pakte hij nog een stukje wafel, ´Die van jou zijn het best nee-san!´ terwijl Katsu mijn wafels op at, keek ik dromerig voor me uit. Ik had zin in het nieuwe schooljaar, misschien mocht ik dit jaar mee doen aan het wereldtoernooi turnen. Vorig jaar was ik de jong om mee te doen, maar nu was ik eindelijk 14 en dat was de juiste leeftijd.

´...-san, nee-san,´ Katsu porde me in mijn gezicht waardoor ik terug werd gebracht naar de realiteit, ´Mmm, wat is het?´ vroeg ik, ´Het is al 7 uur,´ zei Katsu zachtjes. Mijn ogen werden groot, ´7 uur al?!´ ik zette Katsu op de grond en rende trap op. Ik kon niet te laat komen op de eerste dag! De inschrijving voor de sportclubs begon over een halfuur! Ik greep mijn tas van de kapstok en rende de trap weer af, ´Het spijt me Katsu, maar ik moet naar school. Als er iets is moet je me een sms sturen!´ ik deed de deur open en liep de kou in. Gelukkig droeg ik een vest. Het weer rond deze tijd van het jaar was zeer onvoorspelbaar. Voor je het wist, kon het gaan sneeuwen. En het zag er naar uit dat het vandaag zou gaan sneeuwen... snel pakte ik mijn jas en sjaal nog van binnen voor ik echt op weg ging naar school, wat met de fiets zeker 20 minuten was.

Ik haalde mijn fiets van het slot en reed naar school. De gure wind sneed over mijn wangen, de kou hielp er niet mee. Langs de apotheek moet ik kunnen zien hoe koud het zou zijn, ´-1,´ lekker was dat. – 1 en de winter zou over een paar dagen over zijn.

Bij de school zette ik mijn fiets neer en rende ik snel naar binnen. Die wind was verschrikkelijk. Misschien had ik ook wanten mee moeten nemen, bedacht ik me. Ik blies mijn handen warm en liep naar het prikbord, ´In zaal 4,´ hoorde ik een jongen naast me zeggen. Hij had zwarte haren en donkere ogen, de jongen die naast hem stond was veel minder knap. Die droeg een bril en had een bloempot kapsel, wie wilde nu vrienden worden met die loser?

Ik liep achter de jongens aan naar de zaal, het bleek dat we allemaal op alfabetische volgorde moesten zitten, ik zat ergens in het midden, aangezien mijn naam met de M begon. Een paar rijen voor me viel er iemand van zijn of haar klapstoel, ´Stop er mee, nii-san!´ riep het meisje wat gevallen was. Ik zag de jongen die ik eerder bij het bord had zien staan het meisje overeind helpen. Dus hij was haar broer, of riep ze dat naar iemand anders? Wat maakte het uit, de valpartij zag er grappig uit. En dat vond de rest van de zaal ook, iedereen was aan het lachen om de blunder van het meisje. Ik voelde me toch spijtig, ze kon er toch niks aan doen dat ze was gevallen?

´Stilte alstublieft!´ riep iemand. Iedereen werd meteen stil, een oude man stond op het podium voor de microfoon, ´Ik ben Kato Tarou,´ ik kon het niet na laten om even te grinniken. Tarou betekende dik, wat ook wel heel erg bij hem paste, aangezien zijn omvang, ´Ik ben jullie rector en als er iets is, kunnen jullie altijd naar mij toekomen, maar ga liever naar de begeleiders van jullie jaar of naar de klassenleraar,´ toen kwam er nog een hele preek over hoe alle regels hier werkte en nog veel meer.

Na iets wat sterk op eeuwig leek, liet hij ons gaan en konden we naar de les. Ik zat in klas 10b. Twee kinderen rende langs me heen. Toen herinnerde ik me dat ik me nog moest inschrijven bij de turn club, die was ik helemaal vergeten, ´Shit...´ mompelde ik terwijl ik naar de les liep, dan moest ik dat maar na schooltijd doen, het had toch geen nut om te laat te komen. Uiteindelijk kwam ik aan bij het juiste lokaal, iedereen van de klas stond nog te wachten, blijkbaar was de leraar nog niet komen opdagen. De knappe jongen die ik eerder bij het bord had zien staan, stond tegen de schuifdeuren aan. Alleen op het verkeerde moment... de deur schoof open en hij viel naar binnen. Opnieuw lag de hele gang in een deuk, tot ze de blik van de leraar zagen. Een streng uitziende man stond daar, hij keek ons allen bestraffend aan en gebaarde dat we naar binnen moesten. Toen richtte hij zich op de jongen die naar binnen was gevallen, ´Wat is je naam?´ vroeg hij, ´Hayato Kazuya,´ antwoordde hij, ´Zou jij de volgende keer naar binnen willen lopen inplaats van vallen? Normaal zou ik straf geven, maar aangezien dit de eerste dag is, mag je gewoon gaan zitten,´ sprak de leraar. Hayato liet zich dat geen twee keer zeggen en liep de klas binnen,

´Ik ben jullie leraar, Sato,´ toen begonnen we met een namen rondje, iedereen moest zijn naam opnoemen voor de klas en het dan opschrijven, Uiteindelijk begonnen we met de les... wiskunde...

´De stelling van Pythagoras houdt dus in dat: a2+b2+c2,´ ik snapte het niet, hoe kon a+b nu c zijn?

Woordenlijst 

Hai(はい) betekend ja. 

Around Wikia's network

Random Wiki