Wikia

"New Faces"
Avatar the new age logo
Informatie
Boek

Seizoen 1

Originele vertoon datum

8 mei 2015

Hoofdstukken Gids
← Vorige

"-"

Volgende →

"Aflevering 2"

New Faces is de aller eerste episode of Avatar the New Age van seizoen 1, en is uitgekomen op 8 mei 2015.

Deze episode is geschreven door Mitch.

New FacesEdit

194 AG, Zaofu

Na ruim 60 jaar na het grote avontuur van Korra is er een nieuwe Avatar...Er klonk een harde stem in een vrij grote loods. 'Hoe staat het ervoor Sergeant?'. Het kwam laat aan bij Adam, het was namelijk even wennen voor hem om Sergeant genoemd te worden. Terwijl Adam zich omdraaide keek hij recht tegen Jerone aan. Jerone's blik zag er vrij neutraal uit, maar toch kreeg Adam zenuwen van zijn aanwezigheid. Jerone is de nieuwe leider van Kuvira's leger. Nadat Kuvira heeft gefaald, heeft Jerone haar doel opgepakt. Adam is altijd onder de indruk geweest hoe Jerone het voor elkaar heeft gekregen om na 4 jaar nog alles onder controle te hebben. Adam zit al vanaf het begin in Jerone's leger en is na 2 jaar uitgeroepen tot Sergeant. 'Alles verloopt vlekkeloos mijnheer' antwoorden Adam vrij laat. Met een kleine grijns liep Jerone langs hem heen. Adam liep de grote loods uit en negeerde alle begroetingen die hij kreeg van de andere soldaten. Adam liep naar een vrij rustig plekje in Zaofu, het bevind zich ruim 40 meter van de loods. Met een aardstuur beweging trok Adam en vlakkig blok uit de grond waar hij op rustte. Hij liet zijn handen vanaf zijn hoofd naar zijn haren glijden en pakte grote plukken stevig vast. Met een grote focus keek hij naar beneden en blaaste hij zijn frustraties uit. Adam had geen zin meer om deel uit te zijn van een leger, het liefst zou hij uren lang willen genieten van zijn leven in Republic City. Adam dacht aan vroeger, hoe hij rotsbal speelde met wat kinderen uit zijn straat. Rotsbal, een vorm van voetbal en volleybal in elkaar. Je had twee partijen die tegen elkaar moesten strijden om zoveel mogelijk punten te scoren. Het team zou uit 5 personen bestaan die met behulp van een aardstuk punten moest gaan scoren doormiddel van een net en een goal. Na deze leuke herinneringen dacht hij aan zijn vlucht poging met zijn jongere broertje Yuk. Adam schudde zijn hoofd en stond meteen op. Adam wilde niet weer denken aan de tijd dat de vuurnatie zijn broertje heeft afgenomen. Adam liep weer terug op weg naar de loods. Het begon namelijk al avond te worden.

De volgende dag zat Adam rustig koffie te drinken in de trein die vroeger ook wel door Kuvira werd gebruikt. Adam word namelijk uitgezonden door Jerone om naar Gaoling te gaan. Adam moet daar een bondgenootschap gaan sluiten. Er waren vrij weinig mensen in de trein. Adam was eigenlijk als enige, op wat bewakers na. Als Adam zijn lege kopje op de tafel zetten klonk er een vrij raar geluid op het dak van de trein. Adam stond op en op het moment dat hij uit het raam keek kwamen twee bewakers binnen vallen. 'Sergeant, we hebben een probleem!' zei een van de bewakers. 'We hebben te maken met Houjin, hij is aanwezig'. Adam draaide zich om en keek wat gespannen. Hij wist heel goed wie Houjin was. Houjin is namelijk een vorige officier van de Vuurnatie. Hij was vrij kil en agressief. Adam had aangegeven dat hij alleen een kijkje ging nemen op het dak en had de opdracht gegeven aan de bewakers om de trein in controle te houden.

De trein ging met een constante snelheid de rails over. Adam klom vanuit de achterste kamer met de metalen trap omhoog. Hij probeerde stevig rechtop te staan maar door de windsterkte bleef hij moeilijk overeind. Adam keek op, in de verte keek hij op tegen de rug van Houjin. Adam liep dichter in zijn buurt. De afstand tussen Adam en Houjin was ruim 6 meter. 'Kijk eens aan, wie hebben we daar'. Houjin wist al goed wie achter hem stond. Ondanks dat ze elkaar eerder hebben ontmoet weten ze een hoop van elkaar. Houjin draaide zich om en keek met een pittige blik naar Adam. 'Wat een prachtige dag niet?'. Adam zag dat Houjin grijnsde en was aardig gefocust. Houjin zette een stap vooruit en sloeg zijn armen over elkaar. 'Je moet eens luisteren, je weet dat je nu aardig in de problemen zit'. Adam keek hem vaag aan. 'Wat kom je doen, denk je soms dat je Jerone kan tegen houden? Ik wens je succes met dat vriend'. Even lachte Houjin hard en keek Adam heel serieus aan. 'Een ding weet ik zeker..' zei Houjin met een boze stem. 'Ik kan jou wel tegen houden'. Vanaf dat moment schoot Houjin een vuurwolk richting Adam. Adam ontweek deze vuurwolk en schoot metalen messen die hij aan zijn riem had naar Houjin. Houjin rolde over de grond om zo deze messen te ontwijken en schoot twee vuurschoten naar Adam toe. Adam trok een klein deel van het dak omhoog, aangezien deze van metaal was, om zo een schild te vormen. Houjin's vuurschoten kwamen met een snelle snelheid tegen het metaal aan en loste op. Houjin nam een sprint en sprong over het metalen schild heen. Adam gaf van achter een hoek waardoor zijn elleboog het gezicht van Houjin raakte en Houjin naar achteren viel. Adam pakte Houjin bij zijn kraag en gaf hem 2 flinke stoten. Houjin trapte met een vuurstraal Adam van zich af waardoor Adam naar achtere viel. Houjin stond op het punt om Adam te elektrocuteren maar aangezien de trein een flinke bocht nam, en de windkracht behoorlijk sterk was vlogen ze beide van de trein af .

Edit

Edit

Guest StarsEdit

  • Jerone

Absence Edit

  • Irvin
  • Erion
  • Aresa
  • Raavi

TriviaEdit

  • Deze aflevering is vanaf 8 mei van start gegaan.

GalleryEdit

Around Wikia's network

Random Wiki