Wikia

Op deze pagina staan mogelijkheden voor de verhaalloop van IJzig Vuur. De hier gepubliceerde verhalen hoeven niet direct in de originele fanon te zijn/worden opgenomen.

De namen staan nog niet vast.

Oorsprong van de (geniale) strip: deviantart, door jcords. Klik op de afbeelding voor een vergroting.

Leeswaarschuwing: de onderstaande tekst kan dingen verklappen over zaken die nog niet in de fanon zijn uitgegeven.

Vraag aan de lezers:

Wat is je favoriete personage uit "IJzig Vuur"?
 
2
 
0
 
0
 
2
 
1

De peiling is aangemaakt op 12 aug 2012 om 18:17 en tot nu toe hebben 5 gebruikers gestemd.

Amonymous comics

Wat mogelijkheden...

Rentree AzeliaEdit

Optie 1Edit

Globaal:Edit

Buiten de weet van Azula om heeft Amon Azelia gevangen genomen. Hij wil haar vuursturen wegnemen, maar voordat dat gebeurt gijzelen enkele stuurders de kinderen van de Equalisten. Het is echter Azelia die de stuurders te grazen neemt en niet-stuurders beschermt. Ze bezorgt Amon een brandwond als waarschuwing. Later vertelt Amon dit aan Azula (die er niet bij was). Azula gaat achter Azelia aan en Amon achter Azula.

Uitgewerkt:Edit

'Ik ben echt onmisbaar voor de Equalisten, is het niet Amon?' merkte Azula koel op toen ze na een maand niet te zijn geweest, Amon weer zag met een brandwond op zijn arm. 'Ach, je hebt je mensen weer een verhaal te vertellen.'

'Dit verhaal is niet voor het publiek bedoeld,' zei Amon en hij masseerde de pijnlijke plek. 'Stuurderspropaganda.'

'Wat is er gebeurd?' vroeg Azula met een glimlach van leedvermaak op haar lippen.

'Een uit de hand gelopen bijeenkomst en de sterkste vuurmeester die ik ooit heb gezien,' begon Amon.

Hij vertelde hoe hij een bijeenkomst had georganiseerd waarbij de enkele stuurders van hun krachten zouden worden ontnomen voor de ogen van een groot aantal aanhangers en nieuwsgierigen, waaronder ook kinderen.

'Mijn eerste doel was een vrouwelijke vuurmeester die zich de hele tijd rustig had gedragen,' vertelde Amon. 'Ik gaf haar een kans om zichzelf te verdedigen, maar toen begon de ellende.'

Amon vertelde dat er een paar radicale stuurders tussen het publiek bleken te zitten. Ze drongen naar voren toe en gijzelden de kinderen. Ze eisten dat Amon de gevangen stuurders zou vrij laten en zijn activiteiten zou staken.

'Slimme zet om de kinderen te gijzelen,' zei Azula.

'Zeker. De ouders waren er bij, dus ik had vrij weinig keus. Ik zou al mijn aanhangers verliezen als die kinderen iets zou overkomen.'

'Dus jij liet de stuurders vrij en een vuurstuurder bezorgde je die brandwond,' zei Azula.

'Nee, het ging anders. Mijn tegenstander gooide roet in het eten van de gijzelaars,' ging Amon verder. Azula keek hem vreemd aan.

'De gijzelaars riepen tegen mijn tegenstander dat ze me te grazen moest nemen nu ze de kans had. Ik werd aan de kant geduwd met een wal van vuur, maar raakte daarbij niet gewond. Gesmolten ijzeren staven kwamen op me af vliegen en boeiden me. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt.'

Wrijvend over de brandwond vertelde Amon dat de vuurmeester zich daarna tot de stuurders richtte.

'Jullie zijn een schande voor alle stuurders, dan jullie onschuldige kinderen met de dood bedreigen. Dat is laag, heel laag. Ondergronds laag,' had de vuurmeester woedend tegen ze gezegd.

Vervolgens had ze met een aanval van gekleurd vuur de gijzelaars de lucht ingesmeten zonder daarbij de kinderen te verbranden. Iedereen was weggevlucht toen er een strijd losbarstte.

'Ik riep mijn chiblokkeerders nog dat ze de stuurders moesten stoppen, maar de vuurmeester legde me het zwijgen op door te zeggen dat dit een strijd was tussen stuurders. Vervolgens ging ze ze alle zeven te lijf.'

Amon huiverde.

'Ze was zo machtig. Ze was meester van het hele strijdveld. Het was een grote vuurzee daar, maar niemand van mijn aanhangers raakte gewond dankzij haar. Ze beschermden iedereen behalve de gijzelaars. Alhoewel er zeven sterke meesters tegenover haar stonden bleef ze zo koel en kundig dat ze uiteindelijk won. De leider doodde ze,' zei Amon. Nogmaals huiverde hij.

'Daarna deed ze dit met mijn arm. Als waarschuwing, zei ze.'

Azula had het verhaal met open mond aangehoord. Ze stond Amon aan te staren. Hij had het niet in de gaten, maar was zelf diep in zijn eigen gedachten verzonken.

'We weten wie ze was. Ze heeft samen met een andere sterke vuurmeester een vuurstuurschool een eindje buiten de stad,' zei Amon afwezig.

'Dat was Azelia!' riep Azula dolgelukkig uit. Ze trok Amon naar zich toe. 'Waar ging ze heen?'

'Naar die school dus.' Azula duwde hem in haar enthousiasme bijna van de kruk af.

'Jij kent haar?' vroeg Amon wantrouwig.

'Natuurlijk ken ik haar. Azelia is de beste, liefste, aardigste vuurmeester die er bestaan. Geen zorgen, Amonnie, ze is te slim om in een oorlog verzeild te raken.'

'Geen enkele vuurmeester is goed, Mei-Lan! Waar zit je verstand?!' barstte Amon uit.

'Maar zij wel!' zei Azula die haar blijdschap niet liet vergallen. 'Zij kan genezen met vuur! Het gekleurde vuur dat je zag was puur goedaardig. Het verbrand niet.'

Azula rende het hoofdkwartier uit op zoek naar haar lang verloren vriendin. Amon keek haar hoofdschuddend na, ijsbeerde wat door de kamer, maar ging toen achter haar aan.

Optie 2Edit

Globaal:Edit

Azelia heeft zich laten vangen, nadat ze een peleton aan materieel van Amon vernietigd heeft. Azula herkent haar in de kerkers en eist van Amon dat hij Azelia vrij laat. Hij weigert dit echter te doen, deels omdat hij te druk bezig is met zijn leesboek. Azula chanteert hem door zijn masker van zijn gezicht te slaan en het pas terug te geven als hij doet wat ze zegt. Het levert een kort, maar heftig gevecht tussen de twee op. Uiteindelijk is Azelia al uit zichzelf ontsnapt.

Uitgewerkt:Edit

Op een middag liep Azula verveeld door de kerkers van de Equalisten. Amon was voor een toespraak de stad uit en Azula had geen zin gehad mee te gaan.

In de kerkers zaten genoeg treurige figuren die wachtte op het moment dat ze gehaald werden en hun sturingskrachten zouden verliezen.

Azula keek er met enig leedvermaak naar. Maar plotseling geloofde ze haar ogen niet. Ze liep naar de kerker toe en keek naar binnen. Daar op de grond zat een meisje aan de muur geketend. Ze zat in complete vrede te mediteren.

'Azelia?' vroeg Azula. Ze hoorde haar eigen stem en vond het belachelijk klinken. Azelia moest even oud als zijzelf wezen en dit was een tienermeisje. Bovendien zat haar oude vriendin onder de brandwonden en dit meisje was volledig ongeschonden.

Het meisje opende sierlijk haar ogen. Haar blik verraadde herkenning.

'Azula! Dat is lang geleden,' zei ze rustig en ze liep naar haar vriendin toe tot zover de ketting het toe liet. Azula deinsde achteruit.

'Dit is onmogelijk,' zei Azula. Voor het eerst in haar leven ervaarde ze iets als angst. Het meisje knikte.

'Ik ben het echt, Azula. Die moddergevechten, weet je nog?' zei het meisje en ze begon de verwarde vrouw te vertellen wat er gebeurd was. Na een paar uur geloofde Azula dat het meisje in de kerker werkelijk haar oude vriendin Azelia was.

'Ik haal je hier uit, dat beloof ik.'

'Hoe wil je dat gaan doen? Bovendien kan ik hier zelf ook wel uitkomen,' zei Azelia.

'Ik heb goede connecties. Laat het maar aan mij over. Als het nodig is, kan je nog altijd ontsnappen, maar vrijlaten lijkt me prettiger.'

Azula voegde woord bij daad en liep naar Amons kamer toe. De leider van de Equalisten was inmiddels weer terug en lag lezend op bed. Hij begroette haar zonder op te kijken van zijn boek.

'Er zit iemand in je kerkers die er niet hoort te zitten,' viel Azula met de deur in huis. Ze sloot de deur achter zich.

'Hebben ze per ongeluk een niet-stuurder opgepakt?' vroeg Amon zonder weinig interesse.

'Nee, maar wel een vuurstuurster.' Amon keek op van zijn boek.

'Dat jonge meisje met lang, zwart haar? Haar hebben we opgepakt toen ze met vuur stond te dansen in het park,' zei de Equalist en hij dook weer in zijn boek.

'Ik geef je gelijk als je zegt dat vuurstuurders bekend staan als gewelddadig en machtslustig,' begon Azula. Amon gromde instemmend. 'Maar de uitzondering maakt de regel en dat meisje is die uitzondering.'

Ze pakte zijn boek af en legde het op het bureau neer. Nu Amon zijn bladzijde kwijt was, was hij in een stuk slechter humeur.

'Laat dat meisje vrij, Amon. Ik ken haar en ik durf voor haar in te staan,' zei Azula. Amon duwde haar aan de kant, liep naar zijn boek toe en zocht de goede bladzijde op.

'Heb je me gehoord?' vroeg Azula messcherp.

'Ja, ik heb je gehoord en nee, ik laat haar niet vrij,' antwoordde Amon, terwijl hij op zoek ging naar een boekenlegger.

'Waarom niet!'

'Ze is een vuurstuurster.' Zoekend naar zijn boekenlegger keek Amon onder zijn kussen, in zijn nachtkastje en achter het bed, maar hij vond het ding niet.

'Ze is goed!' bracht Azula er tegenin.

'Inderdaad. Het kostte me een heel peleton aan materieel voor we haar te pakken hadden. Ze had alles met haar vuursturen geruïneerd,' bromde Amon, terwijl hij voor de tweede keer onder zijn kussen keek.

'Niet dat soort goed,' riep Azula kwaad. 'Oké, op die manier is ze ook goed, maar ik bedoel: ze is een goed persoon. Ze is een machtige meester die haar krachten alleen voor nobele doeleinden gebruikt.'

'Zoals het vermoorden van kansarme families?' vroeg Amon ijskoud.

'Ze beschermt ieder die dat vraagt,' zei Azula en ze ging recht tegenover haar staan. 'Ik sta voor haar in.'

Amon duwde haar zuchtend aan de kant. Razend sloeg Azula hem zijdelings in zijn gezicht waardoor Amon op de grond viel en zijn masker verloor. Azula raapte het snel op.

'Valste trut die je bent. Geef terug,' siste Amon. Hij trok zijn capuchon verder over zijn gezicht heen. Azula ging buiten zijn bereik staan en zwaaide nonchalant met het masker.

Ze keek naar de man op de grond. Zijn houding verried zijn razernij, maar Azula wist dat ze hem nu compleet in haar macht had. Ze gooide zijn boek naar hem toe. 'Mei-Lan,' zei Amon dreigend, maar Azula wist dat hij niet overeind zou komen, omdat hij het risico niet wilde nemen dat ze zijn gezicht zag.

'Mei-Lan,' zei Amon weer. Zijn toon verloor zijn dreiging, zijn houding niet. 'Alsjeblieft, geef terug.'

'Als je Azelia vrij laat.'

Amon verloor zijn geduld, greep het boek en gooide het tegen de enige lamp in de kamer aan. Het brak in duizend glasscherven en een complete duisternis volgde bijna direct.

Gehuld in het donker durfde hij haar aan te vallen. Het gevecht dat daarop volgde was kort, maar heftig. Beide partijen sloegen hard en raak. Verdedigen was bijna niet mogelijk in het donker.

Amon had jaren ervaring met bewegen in complete duisternis. Toch was het Azula die in het voordeel was. Zij was de werkelijke vuurstuurster. Haar bewegingen waren geënt op sterke, korte aanvallen.

Hoewel ze Amon veel geleerd had over vuustuurders kon hij niet tippen aan haar perfectie. Daar kwam bij dat Amon zijn zelfbeheersing had verloren en daarmee ook zijn nauwkeurigheid.

Even later was het dan ook weer Amon die uitgeteld op de grond lag.

'Je stelt bagger weinig voor zonder masker,' merkte Azula ijskoud op. In het donker krabbelde Amon overeind. Op de gang klonken voetstappen. De kans werd groot dat er zo dadelijk iemand binnen zou komen en hem in deze situatie zou zien. Azula merkte het ook op.

'Azelia en een kus. Dan geef ik je masker terug,' zei Azula ijskoud.

'Je vertrouwt me niet zo dichtbij,' kaatste Amon terug.

'Jawel,' zei Azula zeker.

'Een hele foute beslissing om me te vertrouwen.'

'Zou je het durven beschamen?' speelde Azula het spel.

Het duurde een paar tellen voor Amon aan haar tweede eis voldeed. Ze gaf hem zijn masker terug.

Net op tijd. Amons luitenant kwam binnenstormen. Zelf liep de leider van de Equalisten met grote stappen de deur uit.

'Amon...'

'Zorg dat die lamp gemaakt word,' was het antwoord.

'Enkele stuurders zijn uit onze kerkers ontsnapt onder leiding van de jonge, vrouwelijke vuurmeester,' vertelde de luitenant.

'Zijn er gewonden?' vroeg Azula.

'Nee, we hebben enkel wat materieel verloren,' vertelde de luitenant. Azula keek triomfantelijk naar Amons stalen gezicht.

________________________________________________________________________________________

De tweelingEdit

Optie 1Edit

Globaal:Edit

De tweeling van Chong, zijn de kleinkinderen van Azula met het vuurstuurtalent van hun oma.

Uitgewerkt:Edit

Volgt nog.

Optie 2Edit

Globaal:Edit

De tweeling zijn niet de kinderen van Chong (dus Azula’s kleinkinderen), maar Azula’s eigen kinderen die ze pas op latere leeftijd krijgt. Het is alleen twijfelachtig wie de vader is/zijn. Een kind is duidelijk van Chong, maar het andere kind zou best eens van Amon kunnen zijn. Azula sterft niet lang daarna en de kinderen worden naar een speciale school voor vuurstuurders gestuurd.

Kanttekening:Edit

Of het biologisch mogelijk is om twee kinderen van twee verschillende vaders tegelijkertijd te dragen, weten de schrijvers niet.

Uitgewerkt (in delen):Edit

Terwijl Azula braakte in de pot, zag ze haar moeder in haar ooghoek weer in de spiegel verschijnen.

‘Je bent weer zwanger,’ zei haar zachte, vriendelijke stem.

Dat weet ik, dacht Azula, terwijl ze nog een deel van haar middageten er uit gooide.

(...)

‘Weer zwanger?’ vroeg Amon toen Azula zijn kamer binnenliep. Hij zat als vanouds te lezen.

Azula bevestigde zijn vraag. Amon volgde haar bewegingen vanuit zijn ooghoeken. ‘Van Chan?’ vroeg hij wantrouwig. Azula liet zich zuchtend op een stoel neerzakken. ‘Dat weet ik niet zeker. Ik heb geteld…Het zou best mogelijk zijn dat…’

Haar zin werd niet afgemaakt. Amon stond op en masseerde haar schouders. Hij hield op toen zijn luitenant op de deur klopte. Zachtjes piepend ging de deur open.

‘Ik wil geen zwangere vrouwen onder mijn manschappen hebben, Mei-Lan. Ze zijn te kwetsbaar. Keer pas terug als je je na de bevalling weer fit genoeg voelt om ons te steunen,’ waren Amons orders.

‘Wanneer ben je uitgerekend?’ vroeg de luitenant, die er weinig zin in had om naast zijn eigen werk ook dat van Azula over te nemen.

‘Pas over acht maanden, plus te tijd dat ik de baby nog zelf moet voeden. Minimaal een jaar, zeg maar.’

De mannen keken elkaar aan.

‘Kom na de bevalling zo snel mogelijk terug en neem dan de baby mee,’ waren Amons orders. Azula knikte en liep het gebouw uit. Ze voelde Amons blik in haar rug prikken.

Het ging Amon er niet om dat ze snel terug was. Het belangrijkste voor hem was nu weten wie de vader van Azula’s ongeboren kind was. (...)

Iets meer dan acht maanden later kwam Azula terug naar de Equalisten. Bij zich had ze laatste aanwinsten van Chans familie. Het was een tweeling geworden: een jongen en een meisje.

'Dat jochie lijkt verrekte veel op zijn vader,' zei een Equalist die in feite Azula's buurman was. Hij had gelijk. De kleine Jhuang (?) had duidelijk de trekjes van vader Chan geërfd.

Ook de andere Equalisten waren nieuwsgierig toegestroomd om de twee kleintjes te zien. Het bericht dat Azula weer terug was, bereikte dan ook gauw de oren van de luitenant en Amon.

Plichtsgetrouw als altijd jaagde de luitenant alle omstanders bij Azula vandaan, bekeek de twee kleintjes een moment en feliciteerde Azula toen zonder veel enthousiasme.

Toen kwam Amon. Azula voelde de muur van afkering die hij tegen haar op had geroepen. De luitenant liet ze alleen.

Amon bekeek de twee baby’s. Met Jhuang was hij zo klaar. Ook Amon kende Chan en wist vrijwel direct dat Jhuang zijn zoon was.

Azula hield het kleine meisje vast. De leider van de Equalisten bekeek het een lange tijd zonder een woord te zeggen. Toen pakte hij het baby’tje voorzichtig uit haar armen.

‘Ondersteun het nekje goed,’ waarschuwde Azula op zachte toon. Amon bekeek het kindje beter in het licht. Ze begon zachtjes te schrijnen, maar hij leek er weinig om te geven.

‘Mijn moeder vertelde me dat ze ook gouden ogen bij haar geboorte had,’ merkte Amon op, kijkend naar het kind in zijn armen.

Die schijnbaar zinloze opmerking was voor hun beide een bevestiging wat ze zelf al maanden dachten. Misschien wel vreesden.

‘Haar naam zal Mei-Xing(?) zijn,’ zei Amon. Hij gaf het meisje terug aan Azula en liet haar alleen.

(...)

'Wat kan ik er aan doen dat ze vuurstuurders zijn?' schreeuwde Azula tegen Amon toen ze alleen waren.

'Ze wegsturen,' merkte Amon koelbloedig op.

'Aan dat soort sturen doe ik niet,' kaatste Azula.

'Heb ik dan niets te zeggen?'

'Waarom zou jij iets te zeggen moeten hebben?' vroeg Azula. Ze leunde schijnbaar kalm tegen de muur aan.

'Ik ben nog altijd haar vader,' zei Amon in dezelfde koele toon als eerst. Azula hief haar armen in de lucht.

'Nou, na zeven jaar gaat hij zich eindelijk een keer met zijn dochter bemoeien! Ik vroeg me al af wanneer je zou komen klagen. Je bent al bijna net zo erg als Chan.'

Amon negeerde de laatste opmerking.

'Luister, Mei-Lan: als mijn volgelingen ontdekken dat ik een vuursturende dochter heb, dan zijn we beide nog niet jarig.'

'Jij hebt geen vuursturende dochter. Ik heb een vuursturende dochter. Jij hebt haar nooit erkend, dus bepaal ik nog altijd wat er met haar gebeurt,' zei Azula. Ze liep de kamer uit, sloeg de deur dicht en liet Amon in zijn eigen sop gaarkoken.

Opties voor dochterEdit

1. Azula tegen Zuko, kinderen naar Finias (?)Edit

Globaal:Edit

Chan krijgt genoeg van Azula en waarschuwt Zuko om de beloning te ontvangen. Zuko doodt Azula. Behalve de tweeling zijn alle kinderen het huis al uit. Bij Chan kunnen ze niet terecht, dus gaan ze naar de vuurstuurdersschool Finias van Azelia.

2. Azula tegen Zuko, zoon naar Chan, dochter naar AmonEdit

Globaal:Edit

Chan krijgt genoeg van Azula en waarschuwt Zuko om de beloning te ontvangen. Zuko doodt Azula. Behalve de tweeling zijn alle kinderen het huis al uit. Chan heeft het vermoeden dat zijn laatste dochter (Mei-Xing) niet zijn kind is en verstoot haar. Jhuang stuurt hij naar Finias toe. Amon neemt Mei-Xing in het geheim onder zijn hoede en stuurt haar alsnog naar Finias toe, omdat Azula zoveel vertrouwen in die school had.

3. Azula tegen Zuko, zoon naar Chan, dochter naar Amon 2Edit

Globaal:Edit

Chan krijgt genoeg van Azula en waarschuwt Zuko om de beloning te ontvangen. Zuko doodt Azula. Behalve de tweeling zijn alle kinderen het huis al uit. Chan heeft het vermoeden dat zijn laatste dochter (Mei-Xing) niet zijn kind is en verstoot haar. Amon neemt Mei-Xing in het geheim onder zijn hoede, maar neemt haar haar vuursturen af, omdat hij geen stuurderskind wilt. In plaats daarvan leert Amon haar chi blokkeren en andere technieken. De tweeling komt jaren later tegenover elkaar te staan.

4. Azula tegen Amon (vrij extreem)Edit

Globaal:Edit

Bij een bezoek aan het graf van zijn familie gaat Azula met Amon mee. Daar ontdekken ze dat ze dezelfde moeder (Ursa) hebben. Azula verliest haar valse identiteit en Amon doodt haar uit het gevoel bedrogen te zijn. Zijn dochter eist hij op. Mogelijkheid tussen het houden of het verliezen van vuursturen (zoals vermeld bij punt 2 en 3)

Uitwerking (kan bij zowel punt 3 als 4)Edit

'Papa...' smeekte het meisje in zijn kamer. Amon liep schijnbaar rustig, maar eigenlijk bloednerveus, kringentjes op haar heen.

'Niets papa. Zolang jij je vuursturen niet opgeeft, wil ik je vader niet zijn,' zei Amon hard. Het meisje trok een pruillip.

'Maar het is een deel van mij, papa. En het is het enige waarmee ik me nog verbonden kan voelen met mama.'

Amon stond met een ruk stil. Hij greep zijn dochter vast.

'Ten eerste: over je moeder hebben we het nooit meer. Ten tweede: mijn naam is Amon, niet papa, dus hou op me zo te noemen of ik doe je echt wat aan.' Het meisje knikte stom.

'Ik vraag je dit voor de laatste keer: geef je je vuursturen op of wil je de rest van je leven in een gevangenis in de Vuurnatie wegrotten?'

Het meisje zweeg koppig. Als ze dat deed, leek ze zoveel op haar moeder.

'Luitenant!' riep Amon. Zijn rechterhand kwam het kantoor in. 'Breng dit kind naar de ambassade van de Vuurnatie. Ik denk dat ze wel interesse hebben voor de dochter van prinses Azula.'

De luitenant salueerde en trok het tegenstribbelende meisje het kantoor uit. Amon bleef ze nakijken tot ze uit zicht waren verdwenen.

(...)

ChongEdit

Optie 1Edit

Globaal:Edit

Chong is de dochter van Azula en de moeder van de tweeling.

Optie 2Edit

Globaal:Edit

Chong is de dochter van Azula. Als Azula sterft, gaat Chong voor de kinderen zorgen.

Optie 3Edit

Globaal:Edit

Chong komt is de dochter van Azula en een goede vuurstuurder. Ze werkt als lerares op Finias (speciale vuurstuurschool) en komt daar na jaren de tweeling weer tegen. Als oudere zus gaat ze voor hen zorgen, omdat Azula niet meer leeft.

Ruïneren Azula's leven (opnieuw)Edit

Volgorde (1):Edit

schminken Amons gezicht -> Wegvallen Azula's dekmantel (kan op de volgende manieren):

  • Chan vertelt Amon wie ze is.
  • Amon laat/heeft Azula (laten) natrekken.
  • Chan vertelt het Zuko.

-> Gevolgen wegvallen dekmantel (kan op de volgende manieren)

  1. Amon valt Azula aan.
  2. Zuko valt Azula aan.
  3. Zuko valt Azula aan in het bijzijn van Amon.

Optie 1 (Amon valt Azula aan)Edit

Globaal:Edit

Amons woede overweldigd haar -> hij drijft haar in het nauw door middel van:

  • bloedsturen
  • chiblokkeren

-> in levensgevaar stuurt Azula onverwachts vuur. Het bevestigd haar identiteit. -> Azula maakt van de verwarring gebruik om de ontsnappen - > vlucht de stad uit.

Optie 2 (Zuko valt Azula aan)Edit

Globaal:Edit

Zuko drijft Azula in het nauw -> in levensgevaar stuurt ze vuur, maar mist -> Amon ziet het (en weet wie ze is) ->

  • Amon helpt Azula te onstnappen ->
    • wel of niet in het bijzijn van zijn mensen (opvallend of niet, dus)
  • Azula wordt door zowel Zuko als Amon aangevallen en weet d.m.v. vuursturen te ontsnappen.

-> vlucht de stad uit.

Optie 3 Edit

Globaal:Edit

Zuko valt Azula aan -> in levensgevaar stuurt ze vuur -> ze ontsnapt en vlucht de stad uit -> Amon krijgt dit later van zijn mensen te horen ->

  • Hij laat haar lopen, omdat hij klaar is voor het laatste gevecht.
  • Hij stuurt een groep equalisten achter haar aan om haar gevangen te nemen (lukt niet).

Volgorde (2)Edit

Kamperen buiten de stad -> (Amon faalt en vlucht) Azula weet dat ze veilig voor de Equalisten is -> luitenant komt naar haar toe strompelen -> gewond, vraagt om hulp -> Azula weigert, hij smeekt haar (hij wordt gezocht voor ontvoering en mishandeling) -> Azula laat hem met haar mee gaan.

Tweede hoofdlijn (Amon)Edit

Na Azula's vlucht is Amon alleen -> flashback Koh -> (falen, vlucht) -> dood -> Geestenwereld met broer -> Koh razend op Amon -> tussenkomst andere oergeesten -> oordeel -> Tarrlok gaat mee met zijn broer -> oude bekenden.

Verhaalloop Boek 8 (en verder)Edit

Azula en LoyarEdit

Wanneer de equalisten verslagen zijn, wordt Loyar door de nieuwe raad gezocht voor meervoudige ontvoering, mishandeling en doodslag. Aangezien hij geen enkele equalist in het dagelijks leven kent, staat hij er allleen voor. Hij moet noodgedwongen (en gewond) de stad verlaten.

Loyar gaat op zoek naar Azula, omdat zij de enige is die hem kan beschermen tegen de politie. Hij vindt haar en krijgt haar uiteindelijk zo ver om met haar mee te mogen.

Azula en Loyar reizen naar de Vuurnatie. Met het kapitaal uit de Beifongfamilie (waar Loyar ook deel vn uitmaakt). Formeel trouwen ze om geen argwaan te wekken.

Loyar verandert in een meegaand, stil mens, gebroken door alle teleurstellingen in het leven. Door zijn angst voor stuurders gaat hij nooit de deur uit. Hij vindt rust in het doen van het huishouden, de tuin en Azula tevreden houden.

Uiteindelijk wordt hij door Azula vermoord met zwart vuur. Stervend bekend hij Azula dat hij het niet erg vind. Liever wordt hij vermoord door een bekende, dan sterven voor de ogen van een onbekende.

Hoewel Loyars einde lang en pijnlijk is, geeft hij geen kik. Ook niet wanneer Azula hem begint te schoppen. Creperend van de pijn verteld hij Azula dat als hij zou gaan schreeuwen, de buren gewaarschuwd zouden worden en dat Azula dan in de problemen kwam.

Hij wil dat ze vrij de stad kan verlaten en noemt haar zijn vriendin, omdat zij hem al die jaren heeft "beschermt". Hij sterft drie uur nadat Azula hem geraakt heeft.

(Azula's rede voor de moord was dat ze terug wilde naar Republiek Stad. Daarvoor had ze hulp van binnenaf nodig en een nieuwe identiteit. Saikhan was bereid haar de juiste middelen te verschaffen als ze namens hem wraak nam op Loyar (omdat Amon al dood was))

Amon en TarrlokEdit

Amon heeft jaren geleden met Koh de deal gesloten dat hij van de geest de kennis zou krijgen om de wereld "stuurder-vrij" te maken. In ruil daarvoor zou Koh op een moment in Amons leven zijn gezicht krijgen, waardoor Amon voor eeuwig gedoemd zou zijn tussen de sterfelijke wereld en de Geestenwereld te dwalen. Amon had die keuze bewust gemaakt.

Wanneer Tarrlok vroegtijdig het leven van zijn broer en zichzelf beïndigd, is Koh razend. Hij probeert Amon naar zijn grot te slepen, maar Phayeron komt tussenbeide en laat Koh Amon een andere straf opleggen. Het wordt eeuwig liefdesverdriet. Phayeron verbant de twee voor hun daden uit de Geestenwereld en sluit ze op in zijn zonnepaleis.

Azula, laatste citaatEdit

(Nevelen van Avalon, blz. 935 cursief, Morgause spreekt)

(Dit hoeft nog niemand behalve mvs109 te snappen)

Ik ben een oude vrouw. En ik heb mijn zoon Gareth verloren, evenals Gwydion en ik zal nooit Koningin van Camelot zijn. Ik heb te lang geleefd.

  • Ik denk dat ik de relatie tussen Loyar en Azula zo kan laten uitkomen dat ze er allebei een dieper karakter van krijgen, maar dan ga ik wel wat gespook er doorheen gooien.
  • Ik was toch al van plan om Amon zo nu en dan rond te laten spoken in de buurt van Azula, maar dat is een lang verhaal voor de chat...
  • Samengevat: Amon houd vanuit de geestenwereld een oogje in het zeil op Azula, maar is woedend als hij haar met Loyar ziet (dan nog niets tussen die twee), Azula merkt zijn aanwezigheid, beseft haar gemis, maar uit dat in een nieuwe relatie met Loyar, omdat ze vind dat Amon haar verlaten heeft.

FestivalEdit

Misschien het volgende: In Republiek Stad zijn er nog steeds spanningen tussen stuurders en niet-stuurders. Het midwinterfestival is al een oude traditie waar veel water- en vuursturing bij komt kijken. Toch ging dit feest ten tijde van Amon door om de rust in de stad te bewaken. Op het feest worden de maan en de zon symbolisch aan elkaar uitgewisseld.

Aquanura i.p.v. vuurwerk

Levensloop ChongEdit

Zie ook haar personagepagina: Chong

Optie 1:Edit

Een extra boek voor Chong waarin haar vroege jeugd (onder andere het litteken) wordt uitgewerkt.

Optie 2:Edit

Begin Chong houdt van haar moeder -> vertrek -> Vuurnatie -> interesse in geschiedenis -> KU -> studie naar leven Koninklijke familie -> Stad van Zonkrijgers (Zuko) -> besef Mei-Lan is Azula -> gaat naar Republiek Stad -> IJzig Vuur.

Kali (Kelly)Edit

Geheime dochter -> Loyar + Amon -> Elykha -> Orde van de Feniks

Around Wikia's network

Random Wiki