Wikia

Zeneth is iemand die tussen de Avatar en de Geesten staat. Zijn haat voor Avatar Aang is niet onterecht en zijn oude vriend en kwellende Geest Koh wakkert dat vuur verder aan. Tijdens de aanval op de Noordelijke waterstam wordt Tui bruut vermoord door Zhao. Zeneth laat zich leiden door verdriet en wraak en besluit zich bij team Avatar te voegen en gaat samen met hen op reis. Zeneth blijft op de achtergrond, maar speelt zijn eigen spel. Samen met Koh probeert hij de avatarcyclus te stoppen, maar Zeneth wordt zelf in de rug gestoken.

Hoofdstuk 1:

Team Avatar is opzoek naar de Noordelijke waterstam, maar worden op hun reis tegen gehouden door een onbekend iemand. Hij laat ze niet passeren, tenzij ze slagen in zijn test. Maar voordat Aang kan bewijzen dat hij waardig genoeg is, verdwijnt de onbekende tegenstander.

________________________________________________________________________________________

De krachten in een- IJs
Een ijzige ontmoeting
Hoofdstuk informatie
Serie

Lumenero

Schrijver

Zefred

Hoofdstuk

1

Chronologie
Vorig hoofdstuk

niet van toepassing

Volgend hoofdstuk

Een gevoelloos feest (2)

De zon bescheen voor het laats die dag de ijzige bergen, drijvend in de oceaan, voordat hij onderging. Als een deken werd de nacht over het koude landschap heen geschoven. De sterren, planeten en de maan gaven de oceaan een magische sfeer.

Sokka zuchtte. “Ik wil echt niet klagen, maar kan Appa niet wat hoger vliegen?” vroeg hij aan Aang en Katara. “Ik heb een idee, laten we op jouw rug gaan zitten. Dan vlieg jij ons naar de Noordpool” antwoordde Aang geïrriteerd. “Dat is prima. Klim erop jongens, Sokka is klaar om op te stijgen” grapte Sokka en Momo sprong op zijn rug. “Hé, we zijn allemaal een beetje moe en wat knorrig omdat we al twee dagen lang vliegen” kwam Katara tussenbeide om hen te kalmeren. “En waarom? We kunnen die Noordenwaterstam toch niet vinden. Er is hier niets en het is donker”

Op dat moment barst er een zeeslang uit de oceaan. Appa probeert de meter hoge slang te ontwijken, maar de slang spuwt een harde waterstraal uit zijn bek afkomstig wat Aang gelukkig kan tegenhouden. Katara omhult het beest met water en bevriest het. Voor een paar seconden is er een doodse stilte.

“Jullie denken mij zomaar te passeren?” klonk een stem voor hen. “Laat jezelf zien!” schreeuwde Sokka die zijn boemerang gereed hield.

“Met plezier”antwoordde de vreemdeling. De slang die in ijs gehuld zat, veranderde in water wat terugkeerde in de oceaan. De vreemdeling verscheen in het maanlicht. Zonder dat het water rimpelde, liep hij over het water. Met open monden keek het gezelschap naar de jongen die zijn capuchon afzette. Zijn gezicht was beschilderd met zwarte verf. De symmetrische lijnen leken door te gaan onder zijn kleding. De wind waaide door zijn donkere haren. Zijn cape werd meegevoerd door de wind. De afgescheurde uiteinden werden belicht door de maan. De jongen leek niet gekleed te zijn voor deze omgeving. De sneeuw viel op zijn wijde shirt.

“We zijn op zoek naar de Noordenwaterstam” zei Aang die als eerste de stilte verbrak. “Jullie dwalen al twee dagen hier rond. Ik weet al wie jullie zijn en waar jullie naar toe willen” antwoordde de jongen.

“Dus je helpt ons?” vroeg Katara. “Natuurlijk niet. Ik bescherm het noorden al duizenden jaren tegen kwaadwillende” zei de jongen met een indringende blik. “Niemand is langs deze grens gekomen zonder te bewijzen dat hij het licht bezit” siste de jongen en kwam dichter bij Appa. “Ik ben de Avatar. Ik moet leren hoe ik het water kan sturen, ik moet de Vuurheer stoppen anders zal hij de wereld vernietigen” zei Aang en stond op. Hij sprong van Appa af en belande op een ijsrotsje voor de vreemdeling. Even zocht hij naar evenwicht en keek daarna de vreemdeling in zijn ogen. “Wat maakt de avatar specialer dan een stuurder? Waarom moet jij de Vuurheer stoppen? Samen sta je sterker dan alleen. Ik zie aan je ogen dat je niet eens zeker weet of de Vuurheer de wereld zal vernietigen. Daar ben je alleen bang voor. Je ziet alleen maar angst om je heen” de jongen legde zijn armen over elkaar heen. Aang kon geen woord uitbrengen. “Houd op, het is maar een kind” schreeuwde Katara woedend. “Waarom moet een kind dan de wereld gaan redden? Is dat geen taak voor de wijste mensen die hun element perfect beheersen? Kom nou, de jongen kan alleen luchtsturen. Dat is een zinloos element als het wordt gebruikt voor aanval of verdediging. Je kan alleen er mee spelen”

“Houd op!” schreeuwde Aang deze keer. “Ik heb de taak gekregen van de meest wijze mensen om de wereld te redden van de Vuurheer. Ik moet naar de Noordelijke waterstam. Jij gaat mij niet tegenhouden” Aang pakte zijn vlieger en schoot een krachtige windvlaag op zijn vijand af. De windvlaag kwam als een zuchtje bij de tegenstander aan. “Ik neem mijn woorden terug, de avatar kan niet eens luchtsturen”

“Genoeg!” schreeuwde Katara en stuurde het water van de zee naar de jongen toe. “Noem je dat watersturen, Katara?” zei hij met een glimlach toen hij het water had verbogen. “Bewijs dan dat je beter bent” riep Katara vol woedde en ging in een aanvallende houding staan. “Jij wilt zien wat een meester kan doen? Onderschat mij niet, ik ben zo oud als de maan!” schreeuwde dit maal de jongen. Het water rondom Appa begon wild te stromen. Aang keek angstig om. Sokka pakte de teugels van Appa, maar het leek alsof ze werden meegesleurd in een draaikolk van water. Katara probeerde met al haar kracht het water te stoppen, maar ze kreeg geen grip,  op geen enkele druppel. Het water kwam hoger en Appa brulde van angst. Aang draaide zich om en keek naar degene die dit had gedaan. Met een glimlach hield hij een hand voor zijn gezicht en de andere bij zijn heup. “Laat ze gaan!” schreeuwde Aang uit woede en om boven het kolkende water uit te komen. “Geef me een goede reden” zei de jongen luid. “Aang, kom ons helpen!” weerklonk Sokka’s stem achter de muur van water.

De pijl van Aang kreeg een blauwe gloed. Woedend keken de fel blauwe ogen van Aang naar zijn vijand. "Bang dat je niet sterk genoeg bent als je niet in de avatar trance zit?" vroeg de jongen met een glimlach. "Laat mijn vrienden vrij of ik je hiervoor laten boeten!" zei de avatar met een meer volwassen stem. De jongen wilde aanvallen, maar keek opzij. Lichten uit de verte narderden. De maan verlichte de mensen die de lantaarns vasthielden, terwijl andere de boten lieten drijven op de oceaan. Aang keek ook naar de boten. Hij hoorde hoe het water achter hem rustig werd. Toen hij keek naar de plek waar de jongen stond, zag hij dat zijn vijand was verdwenen. Hij hoorde zijn naam roepen en sprong terug op de rug van Appa waar hij werd omhelsd door Katara en Sokka. Momo landde om de schouder van Aang en kreeg een aai. "Wie was die gek?" vroeg Sokka boos. "Misschien weten deze mensen wie hij was" antwoordde Aang terwijl hij naar de mensen keek die hem hadden omsingeld.

Around Wikia's network

Random Wiki