Wikia

"Onkruid vergaat niet."
— Loyar over zichzelf.

Loyar Beifong is de luitenant van de equalisten onder leiding van Amon. Hij behoort tot diens grootste vertrouwelingen en beste vrienden, alhoewel hun vriendschap behoorlijk bekoeld is geraakt door de oorlog.

Loyar is verre (echt verre) familie van Toph, maar heeft wel toegang tot het grote familiekapitaal. Zijn naam wordt pas later in de fanon bekend. Daarvoor wordt hij steeds aangesproken als de luitenant of de luit.

Loyar
Loyar Beifong
Biografische Informatie
Origine

Republiek Stad

Leeftijd

middelbaar

Fysieke Beschrijving
Geslacht

man

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

lichtblauw

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Amon (voorheen), Azula, Elykha, Saigon en Kantjila

Vijanden

Amon, stuurders

Wapen naar keuze

kalistokken

Gevechtsstijl(en)

chi blokkeren

Chronologische en politieke informatie
Beroep

equalist (voorheen), hovenier

Positie

Luitenant (voorheen), hovenier

Affiliatie

Azula

Eerste verschijning

IJzig Vuur

BiografieEdit

JeugdEdit

Het weinige dat tot nu toe bekend is van Loyars jeugd is dat hij al zijn hele leven in Republiek Stad woont.

Meer informatie verschijnt binnenkort.

Aansluiting bij AmonEdit

Op een gegeven moment in zijn leven ontmoette Loyar Amon. De twee werden goede vrienden en woonden een tijdje samen in het berghuis. Wanneer de oorlog in Republiek Stad begint, bekoeld hun vrienschap echter en zijn ze nog weinig thuis te vinden.

VerradenEdit

Als Amons ware identiteit uiteindelijk uitkomt en Republiek Stad zich uit de greep van de equalisten weet te bevrijden, zorgt de nieuwe Raad er voor dat Loyar vervolgd wordt. Hij weet Azula in de bossen te vinden en haar zo ver te krijgen dat hij met haar mee mag.

Shu JingEdit

Wanneer Azula besluit zich te vestigen in Shu Jing wordt Loyar als het ware de bediende in huis. Hij neemt het complete huishouden op zich, plus de grote tuin. Als dekmantel beweren de twee dat ze met elkaar getrouwd zijn. Door een list van Azula verwekt Loyar een tweeling bij haar: Saigon en Kantjila.

KarakterEdit

Loyar is een volger, geen leider. Zijn trouw maakt hem blind voor de dingen om zich heen. Discipline staat hoog bij hem in het vaandel.

Around Wikia's network

Random Wiki