Wikia

Fei
Hoofdstuk informatie
Schrijver

Chloeflower

Boek

1

Hoofdstuk

2

Chronologie
Vorig hoofdstuk

De Ontdekking [1]

Volgend hoofdstuk

Het Skateboard[2]

Water, aarde, vuur, lucht.

Al bijna tweehonderd jaar leefde de mensen in vrede, maar dat veranderde toen avatar Akumu aan de macht kwam.

Hij lette niet op de wereld en liet de mensheid in de steek. De geesten besloten om de jonge vuurmeester avatar te straffen. Maar vanaf dat moment komen elk jaar met midwinter, geesten onze wereld in. Alleen de avatar is in staat ze te stoppen, maar de avatar zou niet meer terug komen...

Wat vooraf ging.Edit

In de vorige aflevering maken we kennis met Jai, een non-stuurder. Ze blijkt een energiek persoon te zijn die wel van streken houdt. Maar als haar oudere zus Zaya ontvoerdt wordt door de geesten, ontdekt Jai dat ze wél kan sturen. En dan niet één element, maar vier.

FeiEdit

Ik land weer met beide voeten op de grond, ik kreun. Machteloze woede en de adrenaline stroomt door mijn lijf. Dan bedenk ik me wat er net gebeurt was. Ik had voor het eerst in mijn leven gestuurd! Niet meteen één element, maar vier! Al vanaf mijn geboorte werd gezegd dat ik een non-stuurder was, maar nu ben ik dus... Ik ben dus de avatar?!

´Jaila! Jai!´ moeder rent naar me toe, ´Alles oké?´ ik knik, ´Maar Zaya, ze is weg, gestolen...´ moeders ogen worden groot van de schrik, ´Nee... Nee! Dat kan niet!´

´Toch wel...´ zeg ik met een snik. Dan komt vader aan rennen, ´Jai, we moeten praten,´ zegt hij, ´Oké...´ zeg ik zacht. Het kan nooit goed nieuws zijn als vader me wil spreken.

Ik sta op en strompel achter mijn ouders aan. Moeder huilt en vader toont geen enkele emotie. Zoals gewoonlijk. Mensen kijken me na, ik voel me vernederd.

Als we thuis zijn komen de bediendes meteen aan. Ze nemen moeders jas aan en zetten thee neer in de thee hoek. Mijn ouders en ik gaan snel zitten, dan pas barst moeder echt in tranen uit. Vader doet niks, net zoals ik. Ik ben compleet in shock.

´Hoe kon je?!´ snikt moeder, ´Hoe kon je je zus laten gaan?´

´Hé, dat deed ik toch ook niet expres?!´ zeg ik kwaad, ´Probeer jij haar maar eens uit die wereld te halen!´

´Sla niet zo'n toon aan tegen je moeder!´ bemoeid vader zich er mee, ´Begin jij nu ook al?!´ mijn stem slaat over.

´Weet je, ik ben jou gedrag zat! Naar je kamer Jaila en laat je de komende dagen niet zien!´ schreeuwt vader.

´Ja, natuurlijk! Reageer Zaya's dood maar op mij af!´ snauw ik en ik loop naar mijn kamer.

´Als ze me niet willen zien, dan zorg ik dat ze me nooit meer zien!´ ik pak een reistas uit mijn kast en vul die met kleding. Ik stop mijn tekenblok er ook bij. Dan vis ik mijn mantel van de kapstok en sluip naar beneden, naar de keuken. Uit de kasten haal ik brood, droog vlees, een fles water en een rol koekjes, ´Ik ga nooit zonder jullie op pad,´ zeg ik tegen het pak. Ik grijns en loop de keuken uit, niemand schijnt me te zien. Op de binnenplaats staan ook de stallen, zo ook de stal van mijn vuur feniks, Finn. Het is het mooiste beest van de wereld vind ik. Als je het zadel er op doet, kunnen er drie mensen op. Achter elkaar, dus je bent gedwongen om voor de avond een slaap plek te zoeken. Finn heeft een donkerblauwe kop met gouden veren. De rest van zijn lichaam is van geschubde donkerblauwe veren en gouden vleugels. Daarnaast kan hij ook nog vuur spuwen, net zoals een draak.

Als ik Finn opzadel, zie ik uit mijn ooghoeken mijn vader naar buiten lopen, ´JAILA!´ schreeuwt hij, ´Hier komen!´

´Dat nooit! Je wilde me toch niet meer zien?´ ik spring op het zadel en spoor Finn aan. Hij vliegt meteen, ´Adieu uilskuikens!´ schreeuw ik. Ik grijns bij het zien van mijn vaders gezicht

Vanuit Vader

´Adieu uilskuikens!´ schreeuwt Jaila, ´Hoe durft ze!´ schreeuw ik. Ik loop naar binnen, naar mijn vrouw, ´We zijn nog een kind kwijt,´ zeg ik, ´Jai is hem ook gesmeerd!´

´WAT?!´ gilt Kuma, ´Kuma! Hou je rustig, wil je?´ Kuma knikt.

´Ik zal er voor zorgen dat ze terug komt, of ze het nu leuk vindt of niet!´ ik loop naar de vuurkamer om daar een plan te maken om Jaila terug te krijgen.

´Vuurheer, Jiro . Er is iemand voor u,´ ik zit in mijn vuurkamer als de bediende binnen komt, ´Laat maar binnen,´ zeg ik. De bediende verdwijnt en er komt een man binnen, ´Nee,´ stamel ik, ´Hoe kom jij hier?!´ vraag ik. De man kijkt me glimlachend aan, ´Dat vraag jij je ook wel af, toch broertje lief?´

´Noem me niet zo!´ snauw ik, ´Ik vroeg hoe je hier gekomen bent?´

´Heel simpel, nadat je mij verbannen had en de troon overnam ben ik gaan wonen in het aarderijk. En ik dacht dat het wel eens tijd zou worden voor een hereniging,´ mijn broer kijkt me met een gemene lach aan,

´Jezelf tot vuurheer kronen, erg zwak om je oudere broer te verbannen!´

´Kom je hier de troon op eisen?´ vraag ik, ´Nee, ik wacht nog even, ik heb gehoord dat je dochter de avatar is. Heb ik gelijk?´

´Je hebt gelijk, maar ze is weg. Je zult haar niet zo snel vinden!´ snauw ik, ´en je laat haar met rust!´

´Nee, ik ben benieuwd hoe veel pijn het haar doet als ze ontdekt dat jullie haar familie niet zijn,´

Vanuit Jai

Wat is het heerlijk om geen ouders om me heen te hebben, geen regels en geen limieten,´ Alles mag,´ zucht ik. Ik klop Finn op zijn hals.

´Waar zullen we naar toe?´ vraag ik. Uit mijn tas haal ik een kaart. Het is lastig kaartlezen in de lucht, maar ik heb een kaarthouder gemaakt. Ik zet de wereld kaart vast in de houder, ´We kunnen naar Republikazia...´ ik trek aan de teugels en stuur Finn naar het noorden. Ik leg mijn hoofd neer op Finns nek, ´Ik ga even dutten, oké?´ maar als ik mijn ogen wil sluiten hoor ik wat langs mijn oren suizen, ´Huh?!´ zeg ik slaperig. Nog een keer dat suizende geluid. Ik ga rechtop zitten en kijk naar benden. Een jong meisje, van mijn leeftijd gooit met stenen, ze is een aardemeester.

´Waarom doe je dat?´ roep ik. Het meisje kijkt verbaasd en gooit de steen mis, ´Hallo, ik vroeg je wat!´ ik klim uit het zadel en ga staan, ´Oké, je kunt het!´ zeg ik tegen mezelf. Ik laat me vallen. Bijna bij de grond maak ik een luchtkussen. Ik heb dit nog nooit in mijn hele leven gedaan, maar het lukt.

´Waarom deed je dat?´ vraag ik nogmaals , ´ Ik, jij bent de vuurnatie prinses? Dan moet je vader moet boeten wat hij ons heeft aan gedaan!´ schreeuwt ze, ´Uhh, wat dan?´

´Vorige week heeft hij mijn ouders vermoord!´ snikt het meisje, ´Maar vader is nooit van huis geweest! Ik denk dat je de verkeerde hebt...´ zeg ik, ´En wat is er met je arm?´ ik trek een beetje aan haar mouw, een grote diepe wond wordt zichtbaar, ´Loop je daar al een week mee rond?´ vraag ik ongelovig. Het meisje knikt en slaat mijn hand weg, ´We moeten naar een dokter! En snel een beetje,´ ik zette de vingers aan mijn lippen en floot twee maal, Finn komt meteen aan vliegen, ´Jij gaat met me mee naar het ziekenhuis, of je het nu wil of niet,´ het meisje neemt plaats achter me en ik spoor Finn aan, ´Hoe heet je eigenlijk?´ vraag ik, ´Ik ben Fei,´ zegt ze met een zachte stem, ´Ik ben Jaila, maar noem me Jai,´ eigenlijk zou ik haar hand moeten schudden, maar dat is onmogelijk nou.

´Daar is het ziekenhuis al, ik zal vragen of ze je snel kunnen behandelen,´ we lopen naar binnen bij de eerste hulp,

´Hallo mevrouw, mijn vriendin hier heeft een wond op haar schouder,´ ik kijk naar de verpleegster, ze heeft haar haar in een staart en draagt een soort van lab jas,´Ik zie het, ze kan komen,´ terwijl Fei achter de vrouw aan loopt, sta ik ook op, ´Blijf jij maar hier. Binnen een kwartier is dit wel klaar,´ zegt de verpleegster. Ze neemt Fei mee naar de dokter. Het kan wel even duren, dus ik pak een tijdschrift van de tafel, ´Fire Fasion?´ lees ik op.

´Ik ben er weer!´ Fei loopt voor de verpleegster en ze heeft een verband op haar arm, ´We moeten bij de apotheek nog een middeltje halen voor mijn arm, dan kunnen we gaan,´ ik sta op en bedank de zuster, ´Hier moet de rekening naar toe,´ zeg ik. Ik geef de verpleegster een kaartje met het rekening nummer van het paleis, ik weet namelijk dat alle rekeningen automatisch betaald worden.

Bij de apotheek krijgt Fei een groen flesje in haar handen gedrukt, ´Dit moet je om de twee dagen op de wond smeren, dan is het binnen een week genezen,´ de vrouw aan de balie knikt ons vriendelijk toe als we weg lopen.

Als we buiten zijn fluit ik twee maal, meteen komt Finn naar ons toe, ´Zal ik je naar het aarderijk brengen?´ vraag ik, ´Nee, ik wil daar niet meer heen. We waren nogal arm, weet je,´ Fei kijkt sip naar beneden, ´Waarom gaan we niet naar het paleis?´ vraagt ze dan opgewekt. Ik bewonder haar om haar snelle stemmingswisselingen.

´Gaat ook niet, mijn vader wilt me niet meer zien,´ Fei kijkt bedenkelijk, ´Ik weet het! We kunnen naar Republikazia! Daar is voor iedereen een kans!´

´Mag ik je wat vragen?´ zegt Fei naar een uurtje, ´Dat doe je al,´ zeg ik droogjes, ´O, maar als jij de vuurnatie prinses bent, hoe kun je luchtsturen?´

´Dat weet ik ook niet, voor mij is alles onduidelijk. Maar in de republiek is vast iemand die het mij kan uitleggen en wie mij het luchtsturen kan leren,´ Fei knikt en kijkt naar beneden, ´Mooi uitzicht trouwens,´

Around Wikia's network

Random Wiki