Wikia

Voor af woord van de SchrijverEdit

Altijd had ik al willen weten wat er na de dood van Aang met hem zou gebeuren, totdat ik besloot om het zelf op papier te zetten! Dit verhaal is eenmalig geschreven, en heeft geen vervolg! Het verhaal is binnen een uur geschreven dus verwacht er niet te veel van! Veel leesplezier
Kort verhaal: Thuis
Thuis is waar je vrienden en familie zijn, waar je veilig bent!
Algemeen
Maker: Nvdaang
Genre: Drama
Chronologie
Verwant aan: De legende van Aang, De reis van Niels
toegewenst!

-Nvdaang, de schrijver

ThuisEdit

Hierbij sloot Aang de ogen. Als in een bliksemflits kwam er opeens veel licht. Toen Aang zijn ogen deed was hij niet meer op Aarde. De wind was hier rustiger en het water stroomde kalmer. Aang voelde zich hier fijn en veilig, alles wat hij had gedaan was nu klaar. Plotseling brak een stem het geluid van de natuur. 'Welkom thuis' Klonk een warme bekende stem. Aang keek naar de plek waar het geluid vandaan kwam. Een oude man verscheen vanuit het bos. Iets in Aang zei dat hij deze man kon. De avatar keek iets beter, maar tervergeefs. 'Aang?' Klonk de man weer. 'Herken je me niet meer?' Aang bleef verbaasd kijken. 'Och..' Riep de man. 'Het is al zolang geleden. Iets flikkerde in de ogen van luchtmeester. Opeens werden de ogen van Aang groter, hij herrinderde het weer! Deze man, zijn vriend. De man die hem had opgevoed, altijd hielp en voor hem opkwam. Aang kon zijn eigen woorden niet geloven door verbazing. 'Gyatso?' Vroeg Aang voorzichtig. De oude man knikte zachtjes. Hoe snel zijn oude voeten Aang konden dragen liep de Avatar naar zijn oude vriend toe, en pakte hem stevig vast. Even voelde Aang zich weer net als vroeger. 'Ik heb u zo gemist' Zei Aang half huilend. Even keken de mannen elkaar recht in de ogen aan. Gyatso liet Aang los. 'Ik ben nooit weg geweest' Zei de monnik zacht. 'Ik was altijd bij je. Gyatso legde zijn hand op het hart van Aang. De monnik keek hem met vreugde aan. 'Ik ben zo trots op je Aang. 'Altijd al geweest' De monnik pinkde snel een traantje weg. Maar voordat Aang wat kon zeggen zei Gyatso: 'Kom Aang, vele mensen wachten op je!' Aang voelde een stevige vreugde in zich opkomen. Even keek Aang in de weerspiegeling van het kalme water. Aang keek weer van verbazing, in de weerspiegeling van het water was hij niet meer die oude man die hij was geweest voor zijn dood. Maar hij was weer de twaalfjarige jongen die hij was toen hij Ozai versloeg. Aang schudde zich wakker uit zijn gedachten en liep Gyatso achterna. 'Ik ben thuis' Fluisterde Aang.

Around Wikia's network

Random Wiki