Wikia

Image-2

Jinora is de 16-jarige dochter van Avatar Wan en de tweelingzus van Elina. Zij en haar zus krijgen van hun vader een belangrijke opdracht: ze moeten de wereld die ze kennen verlaten om in een andere tijd, als hun talenten meer nodig zijn dan ooit, te helpen de balans te herstellen. Ondanks dat ze bezorgt is over haar zus, die meegaat met prins Zuko, gaat ze mee met Avatar Aang. Ze kan hem geen watersturen leren, omdat haar krachten verzwakt zijn door de duizenden jaren slaap. Als ze erachter komt wat er met de luchtmeesters gebeurd is, raakt ze zo van streek dat ze bijna niet meer kan luchtsturen.

Uiterlijke beschrijving Edit

Jinora heeft, net als haar zus, lang, bruin haar, dat ze meestal los heeft hangen. Het enige grote verschil met haar zus zijn haar ogen, deze hebben de lichtblauwe kleur van maansteen. Meestal draagt ze een lange, blauwe jurk tot aan haar enkels. Ze draagt bijna geen accessoires, alleen een hartvormige ketting in de kleur van haar ogen. Haar zus heeft een soortgelijke ketting, en deze zorgen ervoor dat ze telepatisch contact kunnen hebben.

Karakter Edit

Jinora's karakter verschilt niet veel van die van haar zus: ze is beleefd en aardig,en erg trouw aan haar familie en vrienden, maar ze laat soms wat makkelijker over zich heen lopen als Elina.

als zij en haar zus zij aan zij vechten, zijn ze niet te stoppen, ze zijn perfect op elkaar ingespeeld.

Ze is niet snel jaloers: ondanks dat ze verliefd is op Sokka, wordt ze niet boos op Yue en Suki, omdat ze gelooft dat ware liefde altijd een weg zal vinden.

Vaardigheden Edit

- ze heeft van haar vader leren water en luchtsturen, maar deze krachten zijn door duizenden jaren slaap erg verzwakt.

- ze kan bloedsturen, maar vindt dit zo verschrikkelijk dat ze heeft gezworen dit nooit te gebruiken.

Around Wikia's network

Random Wiki