Wikia

JJ, glimlach Door Mvs109 Genre Rating Updates
Meer van Mvs109 Avontuur Vanaf 9 jaar Dagelijks

Jeong Jeongs leerling is het verhaal van vuurmeester Jeong Jeong, de eerste in de Vuurnatie die deserteerde en het nog na kan vertellen en Azelia, het meisje dat voor vuur leeft. Na een gruwelijk incident neemt Jeong Jeong het meisje tegen wil en dank onder zijn hoede en leert haar vuursturen. Maar hoewel Azelia alles van haar meester aanneemt is er één ding dat ze niet van hem wil geloven: dat vuursturen een vloek is. Voor haarzelf en voor degene die ze zal liefhebben gaat ze op zoek naar de kern van het vuur: verlichting.

Terwijl Azelia haar blik op de toekomst richt en haar droom ziet uitkomen, wordt de oude deserteur achtervolgd door het verleden. Hun paden branden, roken, sidderen en vlammen, maar zullen ze elkaar nog eens kruisen?

Dit extra boek speelt zich af tussen "De Meesterset (12)" en "Het Vertrek (13)" Het is door JL5000 bedacht. Mvs109 heeft hier en daar wat aangepast.

Jeong Jeongs leerling: Éllejevs Verandering (extra)
Vruchtentaart
Voor Jelle's verjaardag
Algemeen
Maker: Mvs109
Genre: Avontuur, oorlog
Land/Taal: Nederlands
Start/Eind Data: 1 april - heden
Chronologie
Vooraf gegaan door: De Meesterset (12)
Verwant aan: Andere fanons van Mvs109
Opgevolgd door: Het Vertrek (13)

WederzienEdit

Azelia en haar meester wandelden door de heuvels rondom Ba Sing Se. Ze waren in een klein voorstadje terecht gekomen dat nog niet door de Vuurnatie was overwonnen. Azelia herinnerde zich dat Éllejev naar deze plaats verhuisd was.

Voor Azelia leek het tijden geleden dat ze hem gesproken had, maar in feite waren het maar een paar dagen geweest. Dromend liep ze achter Jeong Jeong aan.

Maar Azelia's afwezigheid bleef niet onopgemerkt.

Jeong Jeong sprak haar toe: 'Azelia, focus. Loop niet zo te dromen!'

'Ja, meester,' antwoorde ze. Dit was slechts een noodzakelijk uitstapje, een die Jeong Jeong liever wilde vermijden, maar niet alles ging zoals gepland. Ze waren op weg naar een groot open veld om vuur te sturen.

"Afslag 5!" riep Azelia opgewonden in gedachten. Ze liep even door tot de Deserteur ook voorbij dit afslagje was. Toen deed Azelia een onverwachte beweging. Ze stuurde vuur uit haar voet waardoor ze met een salto over hem heen vloog. Snel rende ze naar Ellejevs huis, op de voet gevolgt door Jeong Jeong.

Een kopje thee?Edit

Ellejevs moeder, Nicona stond in de voortuin. "He Nicona, waar is Ellejev?" vroeg Azelia in sneltempo. "Die is naar zijn oma voor een... Even aarzelde ze. "Verandering." vervolgde Nicona haar zin. Jeong Jeong kwam als een woeste gordeltijger op Azelia af. Met enkel mondbeweging zei ze tegen Nicona "Help alstublieft." Gelukkig voor haar begreep de Vuurnatie burgerster het. Snel pakte Nicona een kopje thee en onamde Jeong Jeong. "Jeong Jeong, dat is even geleden, kom drink een kopje thee met me." zei ze terwijl ze hem op het bankje duwde. Snel wees ze Azelia de weg naar het huis van Ellejevs grootmoeder.

VeranderingEdit

Azelia rende er naar toe, de deserteur kon niets doen. Azelia arriveerde bij het huis van de oma. Ellejev zat buiten te wachten. Hij zag Azelia en sprong op. "Hé! Je kwam terug!" riep Ellejev. "Ja, ik kon deze kans toch niet laten liggen?" vertelde Azelia. Opeens greep Ellejev Azelia's arm beet. Hij nam wat water en begon haar brandwonden te helen. "Wat, waarom doe je dit... opeens? vroeg ze verbaasd. "Dit is de laatste keer dat ik waterstuur..." vertelde Ellejev.

Zijn oma kwam buiten. Zij keer Azelia vriendelijk aan. "Ik ben klaar, Ellejev. Ben je hier echt zeker van?" vroeg de oma aan haar kleinzoon. "Ja, oma." zei hij. Ellejev stond op en ging op zijn knieën zitten voor zijn oma. Azelia wist niet wat te verwachten. "Jij, Azelia, ben de grootste inspiratie die ik ooit had en daarom doe ik dit." zei Ellejev op een respectvolle manier.

De oma zette een duim op Ellejevs voorhoofd en één op zijn borst. Het water op de duimen van de dame werd fel blauw. "In ons allen zit een conectie met alle elementen. 1 of geen overheerst in iemands lichaam. Ik stuur nu de energie van zijn waterstuurings gen door naar zijn vuurstuurings gen. Ellejevs ogen en mond werden fel blauw en er kwamen grote stralen uit. Kort daarna werden ze rood.

Azelia stond er verbeisterd bij.

Ellejevs oma liet los. Ellejev viel op de grond. Hij stond recht en draaide naar Azelia. Hij ademde diep in. Met een gebalde vuist stuurde hij een vuurschot af. De uitmuntende reflexen van Azelia reageerden met een buk.

"Niet langer ben ik Ellejev, de waterstuurder, nu ben ik Ellejev, de vuurstuurder!" riep Ellejev.

"Hoe... Hoe kan dit?" vroeg Azelia. Met een zachte stem zei de oma: "Bloedstuuring is het geheim, en alstublieft jongedame, houd het ook geheim." Azelia knikte bevestigend.

Jeong Jeong kwam aangerend. "Azelia, dit soort prakteiken wil ik nooit meer zie..." zijn kordate zin werd onderbroken door Ellejev die naar Azelia riep: "Akni Kai!" Natuurlijk weigerde de zelfverzekerde Azelia dit niet.

Agni KaiEdit

Op het grote open veld stonden de 2 tegen over elkaar. Jeong Jeong, Nicona, en haar schoonmoeder keken vanaf de zijkant toe. Het gevecht begon.

Ellejev vuurde 2 snelle schoten af. Azelia ontweek ze en vuur de er ook 2 af. Ellejev bukte en gaf een lage vuurstamp. Azelia gebruikte het saltomanouvre om te ontwijken. Ze vuurde een 5 tal agressieve schoten en een 3 tal agressieve trappen af. Ellejev absorbeerde de vlammen door een cirkel beweging te maken met zijn armen, iets waar de Deserteur versteld van stond. Ellejev liep naar Azelia toe en Azelia liep naar hem toe. Bijden sprongen ze dicht bij elkaar de lucht in. Azelia vuurde een schot af en Ellejev een trap. Ellejev werd geraakt in de maag en Azelia in de borst. "Huhoeffff!" klonken ze allebei. Met een smak vlogen ze in het malse maar verschroeide gras.

"Gelijk!" riep de meester en beëindigde daarmee het gevecht. "Azelia, goed gedaan." zei hij. "En jij bent best goed voor een groentje." zei Jeong Jeong tegen Ellejev. Azelia en Ellejev bogen respectvol naar hem en naar elkaar.

AfscheidEdit

"Ik hoop dat we vrienden blijven." zei Ellejev. "Zeker en vast!" antwoorde Azelia. "Ik stuur je wel een posthavik." vertelde Ellejev. "Dat is goed!" zei Azelia vrolijk.

Jeong Jeong bedankte Nicona en toen liep hij met zijn leerling verder, een nieuw avontuur in.

Around Wikia's network

Random Wiki