Wikia

"Het is dubbel. Ik moest iemand anders worden om mezelf te kunnen wezen."
— Kaiza, in Jeong Jeongs leerling: Water (27)

Kaiza, volledig
Kaiza
Biografische Informatie
Origine

Noordelijke Waterstam

Leeftijd

18 jaar

Geboorte

91 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Vrouwelijk

Haarkleur

bruin

Oogkleur

blauw

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Azelia, Jeong Jeong, Chey, zuster

Vijanden

Generaal Zhao, generaal Kessai

Wapen naar keuze

water

Gevechtsstijl(en)

watersturen

Chronologische en politieke informatie
Positie

reiziger

Affiliatie

Noordelijke Waterstam, Vuurnatie

Eerste verschijning

Jeong Jeongs leerling

Kaiza is een pittige dame uit de Noordelijke Waterstam. Ze heeft leren watersturen van meester Paku, vermomd als jongen. Ze vraagt de watergeest La of ze niet een keer de oude luchtmeester mag zien. La laat haar wens in vervulling gaan en laat Kaiza eventjes terug in de tijd gaan. Daar ontmoet ze Azelia en de twee raken dik bevriend.

BiografieEdit

Wanneer Jeong Jeong de verloving met Meiying verbreekt, weet ze dat er meer speelt. Ze besluit zich bij het leger aan te melden en zo uit te vinden wat haar verloofde zo veranderde. Na een aantal maanden trainen wordt ze uitgezonden om de Noordelijke Waterstam te veroveren onder leiding van generaal Bujing.

De slag flopt echter en Meiying blijft gewond achter. In een zoektocht naar overlevenden vinden de waterstuurders haar. Een man met helende krachten besluit haar te verzorgen ondanks het feit dat ze een Vuurnatiesoldaat is. Meiying krijgt begrip voor Jeong Jeongs standpunt over waterstuurders en geneest langzaam in het huis van de man.

In haar ziekbed beseft ze pas dat haar leven thuis niet zo rooskleurig was als ze eerst dacht. Gechanteerd door de Vuurheer leeft ook haar familie in een streng nationalisme. Meiying, die werd opgevoed als een voorbeeld voor andere vrouwen, wil niet langer teruggaan en trouwen met een andere man van wie ze nooit zo veel zou van kunnen houden als Jeong Jeong.

Ze legt haar gastheer de situatie uit en later ook aan Arnook die besluit dat ze mag blijven op voorwaarde dat ze ook nooit meer weg mag gaan. Meiying stemt toe.

Ver weg van de Vuurnatie vergeet ze ook alle nare herinneringen uit die tijd. Ze wordt verliefd op haar gastheer (en dat is wederzijds). Ze trouwen en Meiying is gelukkig met haar echtgenoot, maar kan Jeong Jeong, haar eerste liefde, niet vergeten.

Jaren later, als de twee de hoop op kinderen al bijna is opgegeven, wordt Meiying toch zwanger. Bij haar geboorte zag haar vader een visioen. Daarin sprak La tot hem. De watergeest gebood dat hij zijn dochter zou vermommen als jongen zodat ze watersturen kon leren. De vader deed wat La zei.

Buitenshuis ging Kaiza door onder de naam Kaizon. Ze bleek aanleg te hebben voor watersturen en kwam al vroeg bij meester Paku terecht. In haar jonge jaren was het gemakkelijk om van haar een jongen te maken, maar toen ze ouder werd, werd het voor Kaiza en haar ouders wel heel moeilijk om haar geheim te verbergen.

Kaiza studeerde zo snel mogelijk af en trainde met haar vader verder. Van haar moeder leerde ze hoe ze zich (binnenshuis) als een dame moest gedragen. Ook leerde ze de gebruiken van de Vuurnatie kennen, maar ze ontwikkelde ook een liefde voor luchtstuurders. Haar moeder had haar dochter ook wat verteld over haar vroegere liefde, maar ging er nooit dieper op in.

Opgesloten in een leugen verlangde ze naar vrijheid en vond die in haar hobby. Die hobby werd een passie en op een nacht sloop ze de geestenoase binnen en wenste dat de geesten haar mee zouden nemen naar de luchtstuurders. Die wens lieten ze in vervulling gaan.

UiterlijkEdit

Kaiza is erg vrouwelijk met de juiste kleren aan, maar weet de kijker zo te bedriegen dat ze jarenlang als jongen vermomt kan gaan zonder dat Paku het ooit opmerkte.

GokjeEdit

Beste lezers, doen jullie eens een gokje. Wat is er zo bijzonder aan Kaiza? Ik, de schrijfster, weet het, maar wat denken jullie? (Reageren kan anoniem). De poll staat een eindje naar beneden toe.

"Wat is er zo bijzonder aan Kaiza?"
 
0
 
2
 
2
 
1

De peiling is aangemaakt op 27 aug 2012 om 21:06 en tot nu toe hebben 5 gebruikers gestemd.

TriviaEdit

  • Niet Katara, maar Kaiza is de eerste vrouwelijke watermeester die door Paku werd onderwezen (hoewel hij hier pas later achter kwam)
  • Kaiza is lesbisch, maar dit is nog niet in het verhaal ter sprake gekomen.
  • Kaiza kan zowel helen als vechten met watersturing.
  • De naam "Kaiza" was eerst bedoeld voor het personage dat nu "Kessai" heet.
  • Ere wie ere toekomt:de maker van Kaiza's afbeelding. Ik wist niet wie het was tot vandaag.

Around Wikia's network

Random Wiki