Wikia

Feniks veer

JJ, glimlach

Deze pagina maakt deel uit van het JJl Origineel archief. Hier zijn de oudere versies van het verhaal te lezen.

Voor de huidige versie zie:

<- JJl Origineel: Boek 2 | JJl Origineel: Ademen (4)->

Dit is de versie van 2 april 2012.

Jeong Jeongs leerling: Boek 3
Algemeen
Maker: mvs109
Genre: avontuur
Land/Taal: nederlands
Hoofdstukken: 4 hoofdstukken
Duur: nog onder constructie
Chronologie
Vooraf gegaan door: Jeong Jeongs leerling: Boek 1 en 2
Opgevolgd door: nog onbekend

Wat vooraf ging:Edit

Nadat Jeong Jeong met behulp van een klein meisje heeft weten te ontsnappen aan het vuurpeleton van admiraal Zhao zoeken ze een veilige schuilplaats. Het meisje brengt de vuurmeester naar een schuilplaats verstopt achter de waterval die je alleen zwemmend kan bereiken. Als ze thee voor Jeong Jeong en haarzelf maakt, ontdekt Jeong Jeong dat ze een vuurstuurder is.

Als het voedsel op is, brengt het meisje Jeong Jeong naar haar andere schuilplaats: een boomhut. Daar verwarmt Jeong Jeong zijn thee. Het meisje vraagt hem haar te onderwijzen in het vuursturen, maar hij weigert.

Dan vinden enkele volgelingen van Jeong Jeong hun meester weer terug. Het meisje kan echter niet meer terug naar huis. Ze woonde met haar familie in de boerderij die Zhao had laten opblazen. Zij is de enige overlevende.

Aflevering 9: OnbuigzaamEdit

'U kan haar niet alleen laten!' zei Chey en hij wees naar het meisje.

'Wat wil je dat ik doe dan? Het is niet mijn schuld dat ze geen thuis meer heeft,' antwoordde Jeong Jeong achteloos en hij klom verder naar beneden.

'Dat is het wel! Als u zich niet had laten bedonderen, dan zou ze nu veilig thuis zijn,' schreeuwde Chey.

'Als jij je niet had laten pakken, dan was ik niet in die valstrik gelopen,' zei Jeong Jeong nog altijd even koel.

'U had de Avatar nooit mogen trainen op een zo overduidelijke plaats: op de enige rots in de wijde omgeving,' verweet Chey zijn meester.

'Jij bracht hem mee, niet ik,' zei Jeong Jeong op zijn beurt. 'En dankzij jou hebben we niets meer.'

'U zou op zijn minst dat meisje onderdak kunnen verschaffen. Ze heeft uw leven gered, weet u nog?'

'Dat zou ik graag doen, maar op het moment heb ik zelf geen dak meer boven mijn hoofd.'

'Dat heb ik al geregeld. Aan de andere kant van de heuvels staat een oude stal leeg. Daar kunnen we intrekken,' zei Chey.

'Dat is goed,' zei Jeong Jeong en hij klom voorzichtig verder.

'Kom maar mee, meisje. Jeong Jeong is soms wat knorrig, maar daarachter schuilt een waar genie.' Hij wilde het meisje helpen met klimmen, maar behendig als ze was was ze nog voor Jeong Jeong beneden.

Aflevering 10: Haar NaamEdit

In de stal rook het naar oud stro en modder, maar het was er warm en droog en dat was het belangrijkste. Lin Yee, zijn strijders en Chey maakte het zich gemakkelijk in de stal. Jeong Jeong ging liggen op wat stro dat nog niet heel erg verrot was en het meisje werd door Chey naar het kampvuur geleid waar ze verder niets zei en alleen voor zich uitstaarde.

Die nacht kon Jeong Jeong de slaap niet vatten. Woelen kon hij niet, want dat deed te veel pijn, maar telkens zag hij in het flikkeren van de vlammen het vredige gezicht van het meisje. Chey geeuwde en porde in het vuur. Hij stond op en schudde het meisje zachtjes wakker. Het was haar beurt om de wacht te houden.

Gedwee stond ze op en ging op Cheys plek zitten. Diepe denkrimpels trokken over haar gezicht en deden haar bijna oud lijken. Ze merkte dat Jeong Jeong naar haar keek en ze liep naar hem toe.

'Gaat het?' vroeg ze zachtjes. Jeong Jeong knikte.

'Wat is je naam?' vroeg de vuurmeester plotseling nieuwsgierig.

'Flemia Bema Azelia, maar u mag Azelia zeggen. Of Lia. Wat u het mooiste vind,' zei ze. Een schaduw van verdriet trok over haar gezicht.

'Jeong Jeong,' stelde de vuurmeester zich voor. Het meisje Azelia glimlachte en ging toen terug bij het vuur zitten. Jeong Jeong sloot zijn ogen en probeerde de slaap weer te vatten, maar in zijn hoofd bleven de eindeloze gedachte rondspoken dat hij de moordenaar was die dit meisje wees had gemaakt.

Aflevering 11: Het CompromisEdit

De volgende morgen leek er niets gebeurd. Chey ging vals zingend op zoek naar een struik op te wateren, Lin Yee zat fluisterend met zijn strijders te praten, terwijl er altijd eentje was die thee voor Jeong Jeong zette.

Anders dan anders wachtte Jeong Jeong zijn thee niet af. In plaats daar van stond hij op en ging op zoek naar de kleine Azelia. Hij vond haar al snel. Ze was aan het zonnen. Chey zat bij haar in de buurt in de schaduw te zweten.

'Chey, vertel mij eens wat ik van jou verwacht als leerling,' zei hij. Azelia spitste haar oren.

'Discipline, zelfbeheersing en geduld, meester,' dreunde Chey zonder nadenken op.

'Hoeveel leerlingen heb ik gehad, Chey?' vroeg Jeong Jeong door.

Chey haalde zijn schouders op en mompelde iets over 'Veertig? Misschien meer?'

'Waarom zijn ze weggegaan?'

'Ze konden de discipline niet opbrengen om uw oefeningen uit te zitten,' herinnerde Chey zich maar al te goed.

'En denk jij dat jij dat wel kan, Azuma?' Jeong Jeong wendde zich naar het meisje in de zon. Ze stond rustig op en keek hem aan met haar grote, oranje ogen.

'Het is Azelia en ja, ik zal uw training doorstaan.'

Voor de zoveelste maal bekeek Jeong Jeong het meisje en direct moets hij weer aan het gedicht over de Feniksbruid denken.

'Ik neem je aan op één voorwaarde: een misstap en ik stuur je zonder medelijden weg.

'Laten we beginnen,' zei Azelia en ze boog voor haar nieuwe leermeester.

Wordt vervolgdEdit

Om te voorkomen dat er grote lappen tekst op één pagina komen te staan, heb ik, mvs109 de schrijfster, dit verhaal opgeplist over meerdere pagina's die nog kunnen veranderen.

Voor de andere delen:

Jeong Jeongs leerling: Boek 1

Jeong Jeongs leerling: Boek 2

Jeong Jeongs leerling: Boek 3

Around Wikia's network

Random Wiki