Wikia

Het zindert, het rook, het kookt. Als Azula haar vuursturen verliest aan de Avatar kan ze nog maar aan één ding denken: op een dag zal ze wraak nemen. Maar de ijskoude prinses heeft alles verloren en dreigt ook haar leven te verliezen als ze niet snel bondgenoten vind. Azula wordt gedwongen beslissingen te nemen waarvan zij zelfs walgt, maar ze heeft alles voor haar wraak over.

IJzig Vuur is een samenwerking tussen de makers van De Reis van Niels en Jeong Jeongs leerling.

GeboorteEdit

Bijna was Azula vergeten hoe het voelde om een kind te baren, maar de weeën brachten oude herinneringen terug en de zekerheid niet nogmaals zou doen.

Azula gunde niemand echter een kik. De bevalling was ondragelijk lang en zwaar, maar na twee uur werd met de zonsondergang een jongentje geboren.

‘Eindelijk,’ zuchtte Azula, maar een volgende perswee leek haar lichaam in tweeën te splijten.

‘Een tweeling,’ zei de vroedvrouw mat. Azula kreunde. Daar had ze niet op gerekend. Pas tegen de eerste ochtendgloren werd het tweede kind, een meisje, geboren. De jongen werd Saigon genoemd, het meisje Kantjila.

SneeuwmanEdit

Piekerend liep Tarrlok de volgende dag terug naar de cel van zijn broer toe. Ondanks alles wat er gebeurd was, kon hij het niet aanzien dat zijn broer zo zou verbitteren.

En eigenlijk moest Tarrlok toegeven dat hij blij was dat hij niet meer kon watersturen. Zijn vader kon nu niets meer maken, mocht Tarrlok Yakone ooit tegenkomen. En wat had je aan watersturen in omgeving met enkel vuur?

Denkend aan zijn vader en zijn broer liep Tarrlok de Vuurgeest letterlijk tegen het lijf.

‘Tarrlok, met zoveel licht moet je me toch wel zien aankomen,’ zei de geest niet al te serieus.

‘Sorry, ik zag door het vuur de brand niet meer,’ mompelde Tarrlok.

‘Je raakt al een beetje gewend aan de gewoontes of niet?’

‘Ik wel, en ik kan me wel vermaken hier, maar ik maak me zorgen om mijn broer.’

De vuurgeest liep een salon in en wenkte Tarrlok om te komen zitten.

‘Luister, Tarrlok, het siert je dat je je zorgen maakt om je broer, maar ik kan de gevelde oordelen niet veranderen.’

Tarrlok zuchtte.

‘Is het echt voor eeuwig?’ De vuurgeest knikte, stond op en liep de salon uit met de boodschap dat hij andere bezigheden had.

Tarrlok besloot om naar zijn broer te gaan. Na een paar trappen te hebben afgelopen, liep hij in gedachte verzonken de cel van zijn broer in. Er was niemand.

‘Noatak?’

Tarrlok voelde iets kouds op zijn schouders. Een klein ijsmannetje zwaaide dansend heen en weer. Het haalde de vreemdste toeren uit tot Tarrlok uiteindelijk van oor tot oor lachte.

‘Zit niet in over je broer, Tarrlok. Dat ijshoofd krijgt wat hij verdient,’ zei het mannetje. Tarrlok lachte.

‘En wat nu als hij weer iets stoms doet?’ zei Tarrlok plagerig.

‘Dan peper jij hem eens flink in met sneeuw,’ zei het ijsmannetje. Tarrlok draaide zich om en keek lachend zijn watersturende broer.

‘Goede tijden?’

‘Goede tijden.’

VaderEdit

Er werd Azula maar weinig rust gegund. De tweeling eiste al haar aandacht op en gaven haar amper de kans om te herstellen van de zware bevalling.

De eerste zes maanden liet ze niemand bij haar kinderen komen, maar op een dag zat ze met de kruipende Saigon en Kantjila in de tuin toen ze door de warmte indommelde.

Een halfuur later werd ze wakker. Van de kinderen was geen spoor te bekennen. Ze sprong overeind en ging koortsig op zoek naar haar dekmantel.

Ze vond de twee kinderen bij Loyar op schoot.

‘Ga maar rusten, Mei-Lan. Ik zorg wel voor ze,’ fluisterde Loyar, terwijl hij de slapende Kantjila heen en weer wiegde.

Azula ging naast hem zitten en viel in slaap.

__________________________________________________________________________________

Around Wikia's network

Random Wiki