Wikia

Sjabloon:Eigendomander

Mina001
Hopeloze Hoop
Hoofdstuk informatie
Boek

1

Hoofdstuk

3

Chronologie
Vorig hoofdstuk

Bestemming: Vuurnatie

Volgend hoofdstuk

Als de Bel Gaat

Hopeloze Hoop is het derde hoofdstuk uit Kyoshi Revolts.

SamenvattingEdit

Nadat Mina is gevangen genomen door Generaal Mung, wordt ze naar een Vuurnatie detentiefaciliteit gebracht, en komt ze opnieuw in de gevangenis. Ze ervaart het leven van een probleem kind uit de Vuurnatie. Ze wordt gered van een groep van pestkoppen door een meisje genaamd Kaila. Kaila verteld Mina hoe de Vuurnatie de Oorlog won, en wat er met de echte mensen uit de Vuurnatie. De meisjes worden echter vrijgelaten uit de gevangenis, en moeten inplaats daarvan naar school.

OverzichtEdit

Het hoofdstuk begint met twee mannen die een geboeide Mina dragen, door een grote metalen deur. Mina wordt in het donkere gebouw geduwd, waar zij in een rij wordt gezet met andere jonge mensen, gecontroleerd door een groot team van bewakers. Op dat moment stap een oude man, waarschijnlijk een hoge pief, uit een kleine cel. De man blijkt Adgul te heten, en hij is de cipier van de faciliteit. Hij houdt een kort zegje dat men niet kan ontsnappen, en dat hij weet dat sommige mensen rebellen zijn die naar vrijheid verlangen. Hij draait zich dan naar Mina toe, kijkt haar recht in de ogen, en zegt "Ach, jammer dan". Ondanks dat ze woedend wordt, draait Mina zich om. Adgul loopt bevredigd weer weg.

Adgul

De Cipier

Het leven in de detentiefaciliteit wordt al snel hard, zelfs voor Mina. Mina moet drie dagen lagen nutteloos en onmenselijk werk doen, zoals onnodige gaten graven, steeds maar weer gemorsde Paarsebessensap opruimen en de stoffige vloer vegen met haar eigen haar. Aan het eind van die drie dagen, gaat Mina, met tranen in haar ogen, op haar bed liggen, in haarzelf huilend, en bid ze naar haar moeder voor vrijheid

Haar moedeloze gedrag wordt niet opgemerkt door de bewakers of Adgul, maar door de medegevangenen. Veel van de wanhopige 17 en 18 jarige zien Mina al snel als een verlegen, zwak meisje. Als Mina door de gang loopt, wordt haar eten gestolen door een groep van gemene jongens en meiden, die zichzelf De Duivels noemen. Mina probeert om voor zich zelf op te komen, maar ze wordt al snel aan de muur genageld. Net voordat ze kon worden geslagen, riep een scherpe, maar toch een of andere manier kalmerende stem "STOP!". Bij het horen van de stem, rennen alle pestkoppen allemaal weg, en een van hen viel van de trap. Mina bedankt het meisje, maar het meisje zegt haar dat het geen probleem is. Het meisje stelt zich daarna voor en verteld haar naam, Kaila.

MinaKailagevangen

Kaila helpt Mina

Mina en Kaila worden al snel vrienden, en Kaila besluit om Mina over De Oorlog te vertellen. Daarom sluipt ze later die dag in Mina's cel. Ze verteld haar over Aang, de laatste luchtmeester, die tegen de Vuurnatie vocht. Mina onderbreekt het verhaal verrast "wacht, de laatste luchtmeester?". Kaila bevestigd het met "ja", om daarna met haar verhaal verder te gaan. Ze beschrijft de reis van Team Avatar, en verteld over de laatste gevechten van De Oorlog, waar Team Avatar vele malen faalden. Ze verteld daarna de overwinningen van Vuurkeizer Azula, en haar vader, Fenikskoning Ozai. Ze verteld Mina ook over de Vernietiging van de Waterstammen, de Herovering van Omashu, de Rebellie van de Waterstam en de laatste strijd De Slag om Kyoshi Eiland, wat Mina het meeste raakte. Mina is geschokt maar ook zelfverzekerder dan ze ooit was. Ze weet nu dat het haar en Kaila's lot is om de wereld van de tirannie van de Vuurnatie te bevrijden.

Toen Kaila klaar was met haar verhaal, kwamen twee bewakers om de twee meiden naar de Cipier te brengen. In de kamer van de Cipier, verteld Adgul hen dat hij had gehoord dat ze hadden gevochten, en dat ze de eerste waren die gestraft zouden worden in de faciliteit. Hij verteld hen dan dat ze de hele faciliteit moeten schoon moeten boenen met hun haar, en dat ze geen water en eten krijgen totdat het klaar is, en dat ze 's nachts iets voor hem moeten doen. Kaila, staat dan woedend voor Adgul. Ze staan even tegenover elkaar, maar vlak voordat er echt iets zou gebeuren, komt er een bewaker binnen, en hij verteld Adgul dat de meiden te jong zijn, en dat ze naar een school moeten worden gestuurd. Als de meiden meegenomen worden, kijkt Adgul woedend.

BronEdit

Kyoshi Revolts hoofdstukken
Boek 1: Vluchteling
De Wereld Zoals Die Niet Zou Moeten Zijn - Bestemming: Vuurnatie - Hopeloze Hoop - Als de Bel Gaat - De Zoon van de Vuurheer - Koninklijk Bezoek - Het Oude Dorp - Achtervolgd - Meer der Geheimen - De Rampzalige Generaal - Deze Drie Geesten - Dingen die Weg Zijn - Allemaal Aan Boord - Een Vurige Weg - Eerste Gevecht - Nieuwe Plannen - De Natie van Aarde en Zigeuners - Stad der Rebellie - Slag bij Kein Woud, Deel 1 - Slag bij Kein Woud, Deel 2
Boek 2: Rebel
Advies van de Gevallenen - Moeders Kindje - Rebel Lessen, Deel 1 - Rebel Lessen, Deel 2 - Samson en Delila - Gewoon Vrienden - De Ramp is Terug - Het Laatste Moment - Weg uit een Utopia - De Innerlijke Samenzwering, Deel 1: Infiltratie - De Innerlijke Samenzwering, Deel 2: Gevangen - Geboren onder Vuil - Een Dag Uit Het Leven - Een Aardse Ontwaking - Moord bv
v - e - d