Wikia

Hoofdstuk 8: Strategie
Hoofdstuk informatie
Serie

Avatar: The Legend Of Parcival

Boek

Aarde

Hoofdstuk

8

Chronologie
Vorig hoofdstuk

Hoofdstuk 7: De verassing

Volgend hoofdstuk

Hoofdstuk 9: Vijand van de Democratie

Hoofdstuk 8: Strategie Edit

Charan zat in zijn kantoor, de opperste generaal zou verslag doen van wat er zich af speelt aan het front. Het was al een week geleden dat Charan zijn nieuwe strategie toepaste, een week en nog helemaal geen nieuws, dat kon niets goeds betekenen. Zouden ze wel in zijn plan zijn getrapt, wat moest hij doen als ze dat niet deden? Dit was de laatste kaart die hij had om een verschil te maken op het front. De deur van zijn kantoor werd geopend, de generaal kwam binnen samen met Bipin, die hij de taak van Oorlogs-raadgever had gegeven. “Generaal, senator” Hij knikte en wees naar 2 stoelen aan het bureau. “Ik hoop dat jullie met goed nieuws zijn gekomen?” Bipin en Generaal Daruka keken elkaar even kort aan waarna Daruka het woord nam:”Generaal Tarson doorzag uw plan,Meer dan een paar scouts zijn niet naar ons nieuwe kamp gekomen.” Charan voelde zich alsof hij net gehoord had dat hij niet lang meer te leven had, hij was ervan overtuigd dat dit zou werken “En wat nu, weer de aanval kiezen zou een doodsteek zijn” Er viel een korte stilte, geen van de drie wist wat er nu moest gebeuren. Charan keek naar het schilderij in zijn kantoor, er stond een spin op die afwachten tot er een vlieg in zijn web zou komen, precies waar hun in gefaald waren. “Er is nog maar een ding wat we kunnen doen” Bipin en Daruka keken verbaast op.

“Als we ze niet vanaf ons gebied kunnen verslaan moeten we het van binnen uit doen, zoals we begonnen” Het was een tijdje stil waarna Daruka begon te glimlachen “U hebt het over een guerrilla-oorlog?” “Precies, hetgeen waarmee we Omashu hebben veroverd, waarom passen we dat niet toe op de rest van het Aarderijk? Bipin wat denk je?” Bipin keek bedenkelijk op “We voeren al zo`n oorlog, er zijn duizenden rebellen elke dag aan het vechten in het aarderijk, ik zie niet wat we daar nog aan kunnen bijdragen.” Charan had daar niet aan gedacht, wat konden ze daar inderdaad aan bijdragen? “Er zijn enkele doorgangen naar het Koninkrijk die in onze handen zijn, we kunnen daar degelijks zo`n duizend soldaten door voeren, binnen enkele weken hebben we een groot genoegen leger macht om aan te vallen” Bracht Daruka ertegenin. “Valt dat niet op, als we binnen een paar weken enkele tienduizenden mannen naar binnen smokkelen, we moeten dit veel langzamer aanpakken Charan, die doorgangen blijven doorgaans maar een paar weken in ons bezit omdat het teveel opvalt dat we ze hebben, wat denk je dat er gebeurt als we er duizenden mannen door laten?” Charan dacht na, ze konden er langzaam mannen door laten maar daardoor ook minder aan kunnen richten of veel mannen met het risico dat het Koninkrijk hun vrij snel door zou hebben, wat er ook voor zou kunnen zorgen dat hun hele plan mis zou lopen. “Wat stel je voor Bipin, als je geen mannen wilt doorlaten?” “Ik wil wel mannen door laten maar onopgemerkt en stil, niet meer dan honderd per dag, dat zorgt er ook voor dat we de stroom onder controle kunnen houden, onze soldaten moeten natuurlijk ook ergens terecht kunnen” Charan en Daruka stemde in met het plan. “Ik zal voor morgen een Senaat bijeenkomst houden om de nieuwe plannen te bespreken.

Around Wikia's network

Random Wiki