Wikia

Sjabloon:Eigendomander

Gaipan 001
Het Oude Dorp
Hoofdstuk informatie
Boek

1

Hoofdstuk

7

Chronologie
Vorig hoofdstuk

Koninklijk Bezoek

Volgend hoofdstuk

Achtervolgd

Het Oude Dorp is het zevende hoofdstuk uit Kyoshi Revolts.

SamenvattingEdit

Mina, Chen en Kaila komen aan in een dorp met alleen bejaarden mensen en mensen van middelbare leeftijd. Vele van hen zijn zien en de drie kinderen helpen hen. Door haar moederlijke natuur en doordat ze nooit een echte familie heeft gehad, wil Kaila in het dorp blijven. Ondertussen, komen ze erachter dat er veel bezittingen van de dorpelingen verdwijnen. Mina en Chen besluiten om een val te zetten voor de dieven met al het geld dat ze nog hebben. In de nacht, zien ze een van de dorpeling een juweel stelen. Mina en Chen rennen naar de burger, die verrassend snel reageert en ze gevangen neemt. De volgende dag, komt Kaila erachter dat ze weg zijn en komt ze bevrijden. De dorpelingen vallen haar aan met stokken en zwaarden, maar Kaila krijgt het voor elkaar om ze te verslaan en het trio vlucht het dorp uit.

OverzichtEdit

Het hoofdstuk begint met Koalaschapen die vredig aan het grazen zijn op het platteland. Opeens komt er een grote vuurbal ingeslagen wat de vrede verbreekt, en wat alle schapen doet wegrennen. Drie kinderen, twee meisjes en een jongen zijn aan het wegrennen voor een groep van Vuurnatie soldaten, en als ze dichter bij komen zien we dat het Mina, Kaila en Chen zijn. De rebellen zijn zwaar in de minderheid en worden in het nauw gedreven. Wanneer alle hoop verloren lijkt, komt er opeens een lawaai uit de bosjes en een grote groep Koalaschapen komt aangestormd, gevolgt door twee grote stekelzwijnen. De Vuurnatiesoldaten worden onder de voet gelopen door de dieren, zodat de kinderen kunnen ontsnappen.

Enige tijd later, merkt Chen op hoeveel mazzel ze hebben gehad, en Kaila zegt dat ze niet meer zo veel risico moeten lopen. Dan knort Mina's maag en de kinderen realiseren zich dat ze erg hongerig zijn en dat ze niets meer te eten hebben. Maar dan ziet Chen een aardig Vuurnatie dorp, en de rebellen lopen erheen. Op de dorpsmarkt, kopen ze voedsel van Chens laatste geld en Mina besluit dat ze aan wat geld moeten komen. Wanneer Kaila antwoord wil geven, horen ze een luide schreeuw en zien ze een omgevallen marktkraam, met een oude man eronder. Kaila haast zich om de man te bevrijden, en de man bedankt haar en introduceert zich als de eigenaar van een herberg. Hij nodigt de kinderen uit om daar de nacht door te brengen, welk aanbod ze snel aannemen.

De volgende dag lopen Mina en Chen door het dorp, en worden door iedereen gegroet. Mina ziet een paar vreemde dingen, zoals dat er alleen maar oude mensen wonen. Chen ziet het ook, en ze horen een andere schreeuw. Chen zegt dat nooit verveeld zullen raken in het dorp, en ze rennen naar de plaats waar het geluid vandaan komt, en vinden ze een vrouw die zegt dat haar juwelen gestolen zijn. Mina en Chen vragen de mensen, en die vertellen dat er meer waardevolle spullen gestolen worden. Mina en Chen besluiten om een val te maken.

Ondertussen verzorgt Kaila oude mensen die te oud geworden zijn om voor hun zelf te kunnen zorgen. Ze is erg blij en blijft de hele dag bij de dorpelingen, die haar bedanken voor haar hulp. Wanneer en Mina en Chen komen en haar vetellen over de mysterieuse verdwijningen van spullen, is Kaila nog te druk bezig. Chen en Mina gaan weg zonder Kaila en gaan naar de herberg, waar ze beginnen met een plan te maken.

Kaila vecht met oudjes

Kaila vecht met de dorpelingen.

's Nachts, sluipen Mina en Chen uit de herberg en gaan naar het dorpsplein, waar ze al hun geld op een grote steen in het midden leggen. Al snel zien ze een duister figuur uit de schaduwen komen, sluipend naar het geld. Ze rennen naar de dief, en zien dat het de herbergier is. De herbergier vraagt om kans om het uit te leggen, maar vloert de kinderen al meteen met een vuurbal. Voordat Mina en Chen op kunnen staan, pakt de man hun handen vast, en brengt hen naar het dorpshuis, waar de herbergier de andere burgers verteld dat Mina en Chen en hun vriendin goud verbergen.

De volgende morgen, wordt Kaila wakker, en ziet dat de bedden van Mina en Chen leeg zijn. Ze herrinert zich dan hun belachelijke plan en begint met zoeken. Wanneer ze Mina's ketting vind op het dorpsplein, weet ze dat er iets mis is. Als de dorpelingen haar omsingelen en benaderen, wordt ze achterdochtig en pakt ze haar mes. Nu vallen de dorpelingen haar aan met zwaarden en stokken. Ondanks dat ze zo oud zijn vormen ze toch een hele uitdaging voor Kaila, en moet ze alles uit de kast halen om hen te verslaan. Uiteindelijk verslaat ze de dorpelingen en bevrijdt Mina en Chen en gaan ze weg, maar niet zonder eerst wat geld mee te nemen.

BronEdit

Kyoshi Revolts hoofdstukken
Boek 1: Vluchteling
De Wereld Zoals Die Niet Zou Moeten Zijn - Bestemming: Vuurnatie - Hopeloze Hoop - Als de Bel Gaat - De Zoon van de Vuurheer - Koninklijk Bezoek - Het Oude Dorp - Achtervolgd - Meer der Geheimen - De Rampzalige Generaal - Deze Drie Geesten - Dingen die Weg Zijn - Allemaal Aan Boord - Een Vurige Weg - Eerste Gevecht - Nieuwe Plannen - De Natie van Aarde en Zigeuners - Stad der Rebellie - Slag bij Kein Woud, Deel 1 - Slag bij Kein Woud, Deel 2
Boek 2: Rebel
Advies van de Gevallenen - Moeders Kindje - Rebel Lessen, Deel 1 - Rebel Lessen, Deel 2 - Samson en Delila - Gewoon Vrienden - De Ramp is Terug - Het Laatste Moment - Weg uit een Utopia - De Innerlijke Samenzwering, Deel 1: Infiltratie - De Innerlijke Samenzwering, Deel 2: Gevangen - Geboren onder Vuil - Een Dag Uit Het Leven - Een Aardse Ontwaking - Moord bv
v - e - d