Wikia

De Waarheid
Hoofdstuk informatie
Serie

Het Onbekende Kind

Schrijver

Berifan en Chloeflower

Boek

één

Hoofdstuk

vijf

Chronologie
Vorig hoofdstuk

Betrapt!

Het verhaal speelt zich af, net een aantal jaar na de stichting van Republikazia.

De WaarheidEdit

We zaten op het politiebureau, ik was nog steeds compleet in shock. We moesten vertellen wat er gebeurt was en Tarso deed het woord.

Daarna werden we in een politie wagen terug naar school gebracht. Daar werden we in de lerarenkamer neer gezet waar al een aantal leraren op ons aan het wachten was. Een agent nam de rector even apart. Wijn moesten in een hoekje gaan staan wachten, zover dat mogelijk was. Na een aantal minuten nam de agent afscheid van ons,´Jullie worden ergens deze week opgehaald voor verder onderzoek,´ zei hij. Hij schudde ons de hand en liep toen weg, wij moesten het kamertje van de rector in... Nadat de politie agent weg was, beende de rector met grote passen na ons toe, ´Zijn jullie nou helemaal gek geworden?!´ schreeuwde hij. We kregen alle vier een klap in ons gezicht, ´Jullie mogen niet op verboden terrein komen!´ de rector liep na een la en pakte er een stok uit. Onze ogen werden groot. Hij begon Wissel en Tarso er mee te slaan. Ik kon het niet aanzien, ´Nee, sla ze alstublieft niet! Ik wilde daar heen!´ zei ik, ´Nee niet waar!´ zeiden Wissel en Tarso in koor. De rector bekeek ons één voor één van top tot teen, ´Wel, is dat waar juffrouw Yara?´ vroeg hij, ´W-we zochten een plek om te oefenen...´ zei ze, ´Wat dan?´ vroeg de rector op een toon waarvan je het koud zou krijgen,´Een lied!´ zei ik snel en ik schaamde me dood en wilde dat de anderen me niet zouden horen, ´Is dat waar?´ vroeg hij, en hij hield zijn stok al gereed, ´Ja hoor!´ zeiden we in koor, ´Oké, begin maar met wat jullie oefenden. Zo niet, dan krijgen jullie te maken met mijn stok,´ ik slikte en zei, ´Oké, ik zing het lied wel,´ ik begon te zingen. Een lied dat mijn zus altijd voor me zong toen ik nog klein was. Toen ik klaar was zei de rector: ´Dat was best goed, jij kunt wel op zang les, maar dat maakt jullie straf niet minder. Jullie krijgen alle vier één maand corvee,´ hij duwde ons de deur uit, ´En jullie kunnen alvast beginnen: De afwas wacht al, en het badhuis mag ook wel eens schoon gemaakt worden,´ hij zwaaide de deur dicht. We zuchtte en verdeelde de taken.

Gelukkig deden we de afwas met z'n drieën, want het was nogal veel. Yara deed de borden in het sop, ik droogte ze af en Tarso stopte alles in het juiste kastje, ´Je hebt mijn broer met luchtsturen gered, toch?´ vroeg Yara, ´Ja,´ zei ik en ik zuchtte, ´... maar ik geloof het haast niet,´ ik nam een bord aan van Yara, ´Wat nu?´ vroeg Tarso, ´Waarom zei je niet wat je deed tegen de leraren?´ ik haalde mijn schouders op, ´Ik ben in de war, ik weet het zelf ook niet meer, oké,´ ik zuchtte nogmaals en gaf het droge bord aan Tarso.

De volgende dag kwamen Awan en Xiaming naar me toe, ´Yara heeft het ons verteld!´ zei Xia, ´Hoe gaat het nu met je?´ vroeg Awan. Ik gaf geen antwoord op zijn vraag, ´Wat heet Yara verteld?´ vroeg ik, ´Nou... alles,´ zei Xia, ´Wat ga je nu doen?´ ik haalde die adem, ´Ik denk dat ik met avatar Aang ga praten,´ ik keek mijn vrienden aan, ´...en ik weet dat jullie nu denken dat ik gek ben, maar hij en zijn zoon zijn de enige luchtmeesters op de hele wereld!´ Awan en Xia glimlachte, ´Wat je ook doet, wij zullen je steunen,´ ik gaf ze een knuffel, wat bofte ik toch met hun.

Ik liep door de gang en iedereen keek me aan, het voelde niet zo fijn. Ik trok de deur van mijn kamer open en ging aan mijn bureau zitten, ´Wat heeft iedereen dat ze naar me kijken?´ vroeg ik aan mezelf, maar wel hard op, ´Vindt je het gek crimineel?´ riep Wanda uit, ´Je bent in ¨aanraking¨ gekomen met de gevaarlijkste bendes van de stad!´ haar nichtje vulde haar aan:´Vreemde manier om aandacht te vragen, je hoopt zeker populair te worden,´ zei Claire, ´Helemaal niet!´ mompelde ik en ik pakte mijn schriften uit mijn tas.

Ik was net bezig met mijn huiswerk toen mijn mentor, Lia, op de deur klopte, ´Ilana, de politie is er. En neem je jas maar mee,´ ik pakte mijn jas en liep onrustig achter mevrouw Lia aan. In het kantoortje waren Wissel, Taro en Yara ook. Lia gebaarde dat we met haar mee moesten gaan. We werden gevolgd en uitgezwaaid door een hoop nieuwsgierige kinderen uit de onderbouw(1ste en 2e jaar).

Bij het politiebureau moesten we even wachten, maar na een minuut of wat kwam de chef met twee andere agenten plus avatar Aang op ons aflopen, ´Kom maar mee,´ zei de avatar vriendelijk. Stilletjes schuifelde we achter het gezelschap aan naar het verhoor kamertje, ´Het lijkt me het best als we jullie om de beurt verhoren,´ zei de chef, ´Dat denk ik ook,´ zei de avatar, ´De gene die niet aan de beurt zijn, kunnen hier gaan wachten,´ de avatar gebaarde naar een bankje. En natuurlijk was ik als laatst. Ik had in middls honger en ik was moe, er waren dan ook al twee uren voorbij. Ik zakte onderuit en deed mijn ogen even een minuutje dicht.

´Vind je het goed als we je vrienden eerst even naar school brengen?´ ik schrok wakker, de avatar stond naast mijn vrienden. Ik knikte. Toen het gezelschap weg liep, pakte ik Yara bij haar mouw, ´Heb je het verteld?´ vroeg ik. Yara knikte en werd toen naar buiten geleid. Ik zuchtte en zakte weer onderuit. Het was inderdaad al laat, want het werd al donker.

Aan dit hoofdstuk komt nog een vervolg!!!

Around Wikia's network

Random Wiki