Wikia

Een Vijandig Dorpje
Hoofdstuk informatie
Serie

Het Blauwe van de Hemel

Schrijver

Chloeflower

Boek

één

Hoofdstuk

zeven

Chronologie
Vorig hoofdstuk

Een Watermeester

Volgend hoofdstuk

Het Blauwe van de Hemel - Flashbacks

Een Vijandig Dorpje is het zevende hoofdstuk voor Het Blauwe van de Hemel

Een Vijandig DorpjeEdit

Er waren inmiddels 8 uren voorbij sinds Yuki ontdekte dat ze een watermeester was. Ze loopt al de hele tijd met Shindou te flirten en te oefenen. Suzuno en ik werden er gek van, maar volgens de kaart zijn we bijna bij de man in de bergen.

We waren nu bijna in het plaatsje, nog een paar stappen en dan waren we – ´Wat moet dat hier?´ een harde stem klonk in ons linkeroor, ´Kon'nichiwa,´ (A/N, betekend Hallo)zei ik voorzichtig, ´We wilde hier naar de markt om onze voorraad bij te vullen,´ zei Shindou, ´O, oké dan is het goed. Jullie komen natuurlijk van de velden meer naar het zuiden. Die horen natuurlijk ook bij dit dorp!´ sprak de man lachend. Hij was groot, kaal en had een zwarte baard. Hij droeg haveloze kleren en zijn handen waren zo groot als wielen, ´Mensen uit andere dorpen mogen er niet naar binnen, maar jullie zijn welkom!´ Suzuno stond op het punt wat te zeggen, ´Hou je bek, Jousuke!´ siste Yuki in zijn oor. Hij werd helemaal rood. Geen wonder, Yuki was na zijn moeder het eerste meisje dat zijn voornaam gebruikte, Suzuno was zijn achternaam, ´Gewoon door lopen en doen alsof we hier iedereen kennen!´ snel liepen we door, het dorp in. Het was grotendeels verlaten, er waren nauwelijks kinderen aan het spelen, vrouwen die aan het kletsen waren of de mannen die hun handels waar lieten zien. Allemaal waren ze er niet, wel een stel mannen die hun wapens aan elkaar toonde, ´Shin-sama, was dit nu wel zo goed idee?´ vroeg Yuki zachtjes. Suzuno en ik keken elkaar met grote ogen aan, ze noemde hem Shin-sama. Shin van zijn voornaam, en sama er achter omdat ze hem geweldig vond, ´We kunnen ze wel aan,´ zei Shindou zelfverzekerd, ´We hebben een watermeester en een vuurmeester in ons midden, iets heel ergs kan er niet gebeuren,´ hij juichte te vroeg, ´Blijf staan jullie!´ riep de man bij de poort en hij kwam naar ons toe rennen, ´Waar gaan jullie heen...´ ´Ehm...´ Shindou twijfelde ontzettend, ´Waar gaan jullie heen zonder jullie kaart?´ opgelucht nam ik de kaart aan die we blijkbaar bij de ingang hadden laten vallen. Maar de kaart was open en aandachtig bekeek de man de rode lijn die Shindou neer had gezet, ´Wacht eens even... Jullie komen uit Jinsei,´ de ogen van de man werden groot en hij trok zijn zwaard, ´Weetje Shindou, dit dorp is opeens veel minder leuk...´ mompelde Suzuno, ´Jousuke, geen tijd om te klagen!´ riep Yuki, ´Jongens, we hebben een stel vijanden die we even een lesje gaan leren,´ toen de man dat riep, verschenen er aan alle kanten mensen, ´Oho... Dit kan niet goed zijn....´ we waren ingesloten, aan alle kanten stonden mannen, met zwaarden, hamers en speren, ´Vanavond eten we weer eens iets lekkers...´ siste iemand uit de kring, ´WAT?! Wij zijn géén, ik herhaal, géén voedsel!´ Yuki stond in de houding die Shindou haar geleerd had, die zelf ook op zo'n manier stond, ´We gaan er aan, we gaan er aan!´ mompelde Suzuno, ´Niet als het aan ons ligt!´ riep Shindou en hij haalde uit. Een stoot van vuur botste tegen de mannen aan. Het veroorzaakte een gat en we rende dwars door ze heen, alleen allemaal een andere kant op. Ik sprong op een kar en toen klom ik op het dak. Hoe hoger is was, hoe meer ik kon zien. Shindou had gekozen voor een plek met veel brandbare spullen, Yuki langs naast een paar water tonnen en Suzuno... Suzuno had zichzelf ingesloten, ´Ga weg daar! Ze zullen je op eten!´ riep ik, te laat. De mannen hadden hem gevonden, en ook de rest. Ik was de enige die ze kon bevrijden, maar vechten was absoluut niet mijn pluspunt. Ik greep een plank van het dak en sprong voor Suzuno, ´Als je hem wilt, moet je eerst langs mij,´ riep ik dapperder dan ik me voelde, ´Wat doe je nu?´ ´Maak dat je weg komt!´ siste ik terug. Voor een van de mannen had dit spel te lang geduurd en hij viel aan. Zijn zwaard kaatste tegen mijn plank, snelle reflecties die ik had. Ik sloeg de man op zijn hoofd en hij viel buiten westen op de grond. Te laat merkte ik dat er ook nog andere mensen waren, ´W-wat d-d-dachten jullie van een d-d-deal?´ ´Wij doen niet aan deals, juffie,´ zei een smalle man met een grijns op zijn gezicht. In mijn oog hoeken zag ik dat de andere ook waren gevangen. We konden niet ontsnappen tenzij we hulp zouden krijgen.

´Hier kom ik!´ een lichte zoete stem klonk uit de lucht. Verbaast keek ik omhoog. Er vloog iemand. Een meisje met donkerbruine krullen en blauwe ogen. Ze droeg gele tinten en hing aan een vlieger. Ze liet zich op de grond neer vallen. Ze keek ons niet eens aan, maar lette alleen op de mannen. Met een simpele beweging schoof ze ze allemaal aan de kant. We grepen onze kans en rende weg uit het dorp, met het vreemde meisje voorop, ´Kom mee,´ en dat was het enige wat ze zei.

Around Wikia's network

Random Wiki