Wikia

De Eerste Aanval
Hoofdstuk informatie
Serie

Het Blauwe van de Hemel

Schrijver

Chloeflower

Boek

twee

Hoofdstuk

7

Chronologie
Vorig hoofdstuk

La Vida's Teams

Volgend hoofdstuk

Kirino's Probleem

De Eerste Aanval is het zevende hoofdstuk van Het Blauwe van de Hemel - La Vida's Spel

Samenvatting Edit

De eer is een de Lagoon om Republikazia voor het eerst aan te vallen. Fey, Kinako, Saru, Meia, Giris en Sakura moeten in groepen van twee samen werken om het marktplein omzeep te helpen, maar er verschijnt een onverwacht iemand, en Kinako lijkt ook haarzelf niet meer.

De Eerste AanvalEdit

Fey' s POV

´Kom je nog?!´ de vrolijke stem van Kinako maakte me wakker, ´Wat is er?´ mompelde ik nog half slapend, ´We moeten aan de slag!´ schijnbaar vond ze de eerste klus geweldig, want ze rende hyperactief rondjes door de kamer, ´Oké, oké,´ ik stond op en rekte me uit, Kinako rende nog steeds rondjes. Mijn ogen begonnen te twinkelen, ik had een idee. Ik maakte één enkele beweging met mijn voet en Kinako struikelde over een steentje die zojuist uit de grond was gekomen, met een doffe plof viel ze op het bed terwijl ze haar teen vast hield, ´Waarom deed je dat?!´ riep ze, ´Dat doet pijn hoor!´ ik grinnikte, ´Je moet niet door mijn kamer rennen, het is niet veilig,´ ze keek me met een getuite lip aan, ´Hûh!´ ze zette haar hand recht voor me en keek me aan, ´Niemand spot met mij!´ zei ze. Een loeiharde wind spoot uit haar hand. Met een klap werd ik op het bed van Giris gesmeten die (gelukkig) leeg was, ´Kom terug jij!´ brulde ik, maar Kinako was al de deur uit gerend, ´Ik krijg haar nog wel,´ mompelde ik in mezelf en ik begon me aan te kleden.

Time Skip; ontbijt

´Ben je daar eindelijk? We hebben op je gewacht!´ Meia draaide zich naar de deuropening toen ik binnenkwam. Ik was in de vergaderzaal van The Lagoon. Hier mocht alleen ons team in komen en niemand anders, ´Ah ja... ik had wat problemen met mijn wekker,´ terwijl ik dat zij keek ik dodelijk naar Kinako die zich achter haar bord verschuilde, ´Kinako had dat al verteld ja,´ mompelde Giris en hij nam een hap rijst, ´Kom je ook?´ vroeg een meisje met zwart haar toen ik nog in de deuropening stond, ´Ehh, natuurlijk kom ik eten,´ met een rood hoofd schoof ik aan naast Kinako, ze giechelde, ´Ik krijg jou nog wel,´ fluisterde ik haar toe. Meteen hield ze haar mond en begon ze stilletjes met eten.

´Ik zie dat jullie allemaal aan het ontbijt zijn, dus ik kan mijn verhaal beginnen,´ Saru kwam binnen lopen, ´Vandaag gaan wij de eerste aanval plegen, ik denk dat de markt de beste plek is om te beginnen,´ hij ging aan het hoofd van de tafel zitten en keek ons een voor een aan, ´Er zijn niet genoeg soldaten om ons tegen te houden, maar we moeten géén bloed bad aanrichten. Het enige wat we willen is ze bang maken,´ Meia stak haar hand op, ´Waarom nog niet?´ vroeg ze, ´Ik denk dat team 4 dat moet doen. Wij moeten laten zien dat we het waard zijn om te vechten en dat we niet zo'n slappe hap zijn als de andere teams,´ legde Saru uit en hij keek naar het meisje met zwarte haar, ´Sakura, jij moet je nog even voorstellen aan de groep, aangezien je nieuw bent hier,´

´O, j-ja natuurlijk!´ ze werd knalrood toen Saru haar aansprak, ´Ik ben Morimura Sakura, jullie mogen me Sakura noemen,´ zei ze. We knikte en luisterde weer naar Saru, ´Wat is het plan?´ vroeg Kinako, ´We splitsen ons op in tweetallen~,´ een zweetdruppel liep over zijn hoofd toen hij Meia en Giris zag, ´...´ we keken ze aan, ´...en Meia en Giris gaan niet samen,´ dat scheen wel effect op ze te hebben, ´Waarom niet?!´ riep Meia, ´Omdat ik geen gezoen wil hebben tijdens de aanval, jullie hebben namelijk jullie hoofd er niet bij,´ Kinako en ik keken elkaar aan en lachte benauwd, ´Ze houden ook nooit op, huh?´ mompelde Sakura en ze leunde met haar hoofd op haar handen.

Time Skip; De Aanval

Daar gingen we dan, we waren met z'n zessen, dus we konden drie groepen van twee maken. Ik ging met Giris, Meia met Sakura en Kinako met Saru. Het doel van Giris en mij was om de mensen menigte naar het gebied brengen waar Kinako en Saru zaten met behulp van onze krachten, Meia en Sakura deden het zelfde, maar zij hadden een ander gebied. De klus zou geklaard worden door Kinako en Saru.

´Kunnen we?´ vroeg ik aan Giris. Hij zou een sein krijgen van de meiden die een sein hadden gekregen van Saru, ´Nog heel even,´ mompelde hij en hij blies op zijn vingers, ´Nu!´ hij had het zelfde geluid terug gekregen van Meia. We sprongen van het gebouw af waar we op zaten, midden in de mensenmassa. Ik lande met mijn vuist op de grond zodat een een krater ontstond, ´Aah!´ mensen deinsde geschrokken achteruit. Ik hoorde een baby huilen, ´Goede morgen, volk van Republikazia,´ Giris stond met zijn handen in zijn zij en keek de mensen aan, ´Laat ik ons even voorstellen, ik ben Giris Nike, en dit hier is mijn vriend Fey Rune,´ ik hoorde iemand naar adem happen, mijn ogen werden groot toen ik zag wie het was, ´Nanobana Akane!´ fluisterde ik. Akane was de moeder van Kinako, waarschijnlijk ongerust waar haar dochter was, ´Monster!´ brulde ze, ´Wat heb je met mijn dochter gedaan?!´ ik knipperde, maar Giris was me voor, ´Je zult je dochter vandaag nog zien hoor. Ze mankeert niks en is helemaal veilig. Ik zal beloven dat wij haar niks zullen aandoen,´ zei Giris ijzig, ´Doe maar Fey,´ ik knikte en maakte een voetbeweging de straat blies zich op, maar zo dat er geen mensen gewond zouden raken of dood zouden gaan, ´Move it!´ Giris strekte zijn armen uit naar de zijkanten en bracht ze toen weer naar binnen met een draai beweging met zijn armen. Zijn handen brandde nu. Hij stuurde het vuur recht op de mensen af die geschrokken achteruit deinsde. Op deze manier kregen we ze snel genoeg naar Kinako en Saru, ´Missie volbracht,´ zei ik in het oortje dat ik van Saru had mee gekregen, ´Mooi zo,´ antwoordde Saru, ´Nu is het onze beurt,´ de missie van Meia en Sakura was ook geslaagd.

´Nanobana Akane, kijk eens naar boven,´ Saru stond op een gebouw en iedereen keek nu naar boven. Geïrriteerd keek Saru weg en weer terug, ´Heten jullie allemaal Nanobana Akane?´ ik kon het niet laten om te grijnzen, ´U bent opzoek naar uw vermiste dochter, ik kan melden dat ik haar heb gevonden,´ hij zette een stap opzij en Kinako verscheen. Ze zag er anders uit als vanmorgen, ouder. Ze had geen haarband in en droeg een groene jurk. Om haar armen zaten oranje ¨armwarmers¨ en ze droeg sandalen, ´KINAKO!´ riep Akane, ´KINAKO-CHAN!´ Kinako antwoordde haar moeder niet en keek haar ijzig aan, haar persoonlijkheid leek dat van iemand anders te zijn, ´Saru, ik denk dat we kunnen,´ Saru knikte, ´Laat mijn dochter gaan!´

´Je snapt het niet, hé? IK zit bij La Vida, JIJ hebt niks over mij te zeggen!´ de aura van Kinako begon te groeien. De paarse gloed om Saru ook. Toen stak ze haar arm naar voren en wees ze naar het plein waar nu niemand meer was. Ze gaf een schreeuw en stuurde een straal van haar aura naar het plein, samen met haar luchtsturing. Saru deed praktisch het zelfde, maar met aardsturing. Het hele plein vloog aan diggelen. Brokken steen vlogen in het rond en alles wat er opstond stortte in. Mensen gilde en baby's huilden. Kinako sprong van het gebouw af, naar haar moeder. Saru zag het niet, maar ik wel en ik hoorde het ook: ´Sorry mama, ik kom terug,´ toen maakte Kinako een rookwolk en we verdwenen en lieten het plein achter.

A/N 

Ik heb besloten om er vanaf nu ook een korte samenvatting bij te zetten, zodat je een beetje weet wat je kunt verwachten. 

Around Wikia's network

Random Wiki