Wikia

Meester Jeong Jeong, de belangrijkste deserteur uit de Vuurnatie, heeft in zijn leven een groot aantal leerlingen en volgelingen gehad. Hieronder zullen de belangrijkste (uit de fanon Jeong Jeongs leerling) worden toegelicht in chronologische volgorde.

Het verhaal over Jeong Jeong en zijn belangrijkste leerling Azelia is ook te vinden op deze wiki.

Les gevenEdit

De meeste jaren sleet Jeong Jeong weg op zee. Door de goede organisatie was er weinig te doen. Om de tijd te doden verbeterde Jeong Jeong zijn eigen technieken, maar gaf daarnaast ook les aan ambiteuze officieren.

Als vuurmeesters hun leerlingen les gaven in de kunst van het vuursturen maakten ze meestal aantekeningen in leren schriften. Daar zaten ook de trainingsschema's en de vorderingenstaten in, samen met een lijst van verschillende diploma's. Elke docent kreeg van de Vuurheer een speciaal doosje. Daarin zat een zegel met de initialen van de docent en wat rode was om het stempel in te drukken. Hoogstaande docenten, zoals Jeong Jeong, kregen er soms een potje koper-, zilver-, of goudverf bij, waarmee de stempel meer status kreeg.

Jeong Jeongs schrift en stempel is op een of andere manier in de bibliotheek van Wan Shi Tong terecht gekomen. Emrys vond het en gaf ze aan Azelia. Waarschijnlijk is het in de bibliotheek blijven liggen.

ZhaoEdit

Leerling in vuursturen, officier in het leger, generaal van het Hang-Vang.
Jeong Jeong vs Zhao 2

Zhao en Jeong Jeong

VerledenEdit

Zhao was als voetsoldaat het leger ingegaan en was onder het bevel van Jeong Jeong gezet. Pas op late leeftijd kwam Zhao achter zijn vuurstuurgave en Jeong Jeong moest hem trainen vanuit de basis.

Jeong Jeong had geleerd om geduld te hebben. In zijn functie kon hij geen wegen forceren. Via listen en omwegen kon hij de legers dwars door de vijandelijke linies bevoorraden.

De lange voorbereiding van de adem, waar Jeong Jeong berucht om is, werd ook aan Zhao opgelegd. Jeong Jeong vertelde de jongeling dat als hij een sterke meester wilde worden, hij dit moest doen.

Maar Zhao raakte als snel verveeld door de gedisciplineerde, doch eentonige, lessen. Om hem heen liepen allemaal goede vuurstuurders rond die konden vechten. Maar Zhao zelf? Zhao kon ademen.

Genoeg hebbend van Jeong Jeong en zijn lessen liet Zhao zich overplaatsen naar een andere eenheid en vond tevens een nieuwe docent. Voor hij vertrok vertelde hij Jeong Jeong eens goed de waarheid over hem en diens lessen.

HedenEdit

Wanneer Zhao lucht krijgt van Jeong Jeongs desertie besluit Zhao zijn oude leermeester uit te schakelen wanneer hij er de kans voor zou rijgen.

Zhao heeft geen ambities om Jeong Jeong door het Aarderijk achterna te jagen, maar zal hem het leven zuur maken als hij de mogelijkheid krijgt, zoals het geval is wanneer Jeong Jeong in het Hang-Vang terecht komt.

Lin Yee'sEdit

Gezellen in dienst van Jeong Jeong

VerledenEdit

De Lin Yee's zijn de uitzondering op al Jeong Jeongs gezellen. Zij waren het die hem in hun midden opnamen en niet andersom. Hoe lang de Lin Yee's al rond Jeong Jeong hangen is niet duidelijk, maar het zijn trouwe volgelingen die bereidt zijn hun leven te geven om hem te beschermen.

HedenEdit

De Lin Yee's zitten overal. Ook in de Kokende Rots, maar geen van hen geeft daarvan Jeong Jeong de schuld. Piandao stuurt een groep van dertig Lin Yee's naar Ba Sing Se toe, maar het is de vraag of er niet wat andere Lin Yee's hem, Chey en Fat volgen naar het Benice-klooster.

CheyEdit

Gezel in dienst van Jeong Jeong, leerling in verschillende vaardigheden.
Chey 2

Chey

VerledenEdit

In het leger was Chey een van de mensen die explosieve plaatsten. Hij leerden slechts orders op te volgen en zeker niet zelfstandig na te denken. Wanneer Chey genoeg heeft om onschuldige mensen op te blazen, deserteert hij. Hij gaat op zoek naar Jeong Jeong, maar vindt deze meer met stom geluk dan met iets anders.

Chey biedt zijn diensten aan, maar Jeong Jeong wijst hem af. Hij ziet dat Chey behalve werken met explosieve geen enkele vaardigheid bezit die hij kan gebruiken.

Later komt Jeong Jeong toch terug op het aanbod, want Chey is de enige die zich nog enigszins publiekelijk kan vertonen. De vuurmeester zelf kan zich door zijn status niet meer in het openbaar vertonen en de Lin Yee's weigeren de steden en dorpen in te gaan.

Jeong Jeong leert Chey hoe hij zelfstandig moet werken, hoe hij de groep bij kan houden en terug kan vinden wanneer ze uit elkaar geslagen zijn. Ook leert hij de tweede deserteur hoe hij moet observeren, sluipen, klimmen, spoor zoeken en moet verdwijnen in de menigte.

Jaren later ontdekt Jeong Jeong dat Chey analfabeet is en leert hem lezen en schrijven.

HedenEdit

Chey is vanaf het begin geen moment van zijn meesters zijde geweken. Wanneer hun wegen gescheiden worden, zet Chey alles op alles om zijn meester weer terug te vinden en opnieuw te kunnen steunen in de strijd.

Around Wikia's network

Random Wiki