Wikia

                                                         Hoofdstuk 4:Edit

…precies naar uw orders. Indien uw akkoord worden deze ongedisciplineerde krijgsgevangen van het Aarderijk provincie Taceo onmiddellijk overgeplaatst. Ik (Mao Lee) zal hierbij de gehele verantwoording tot me nemen. Wanneer ik binnen drie dagen geen antwoord heb ontvangen, zal ik touw in eigen handen nemen en…

“Ben je klaar?”
“Bijna, geduld broer.”
Ché schreef de laatste zinnen op met de Haviksveer en sloot de brief keurig af met een Hoogachtend, Admiraal Mao-lee. Hij vouwde de brief vervolgens dicht en beplakte het met een officiële Vuurnatie- embleemstempel.
“Alleen nog een berichtenhavik en het zit erop.”
“Weet je het zeker?” Vroeg Ayden ijsberend door de kamer: “Heb je de brief goed nagelezen?”
“Ja.”
“Weet je het echt héél zeker? Geen spellingfouten? Goed geformuleerd? Een fout en,” Ayden sneed met zijn hand langs de keel: “We kunnen het schudden. Onze functie, alles naar de,-”
“Ja- ah! Kom op zeg, doe toch niet zo melodramatisch. Het is maar een brief.”
“Oké, oké, sorry broer. Je weet dat dit,-”
“Nieuw voor je is?” maakte Ché zijn zin af: “Geen zorgen.” Ché sloeg zijn arm behoedzaam om de schouder van zijn broer Ayden heen: “Vertrouw me nou maar ik weet precies hoe alles hier werkt. Doe wat ik doe en het komt helemaal goed.”
“Ja, want jij weet het zo goed,” mompelde Ayden: “Jij zal het zeker wel weten.”
“Héhé kom op broertje heb er nou een beetje plezier in. Geloof me, dan is het al een stuk gemakkelijker dan je de hele tijd loopt te piekeren.”
“Vind je het heel gek!” brulde Ayden terug: “Vind je het héél gek als ik me zorgen maak over,-”
Ché sloot zijn vinger op Ayden’s mond. “Wat doe je?” fluisterde Ayden geërgerd.
“Sst, je moet niet zo luid spreken,” snauwde hij: “Er komen mensen aan.”
En zijn ergernis voor zijn jongere broer begon met de minuut erger te worden. Waarom luisterde hij gewoon niet? Ché had hier ervaring in en het was tot de dag van vandaag nog nooit... Oké, gaf hij toe bijna nooit fout afgelopen. De vorige keer verpestte Ayden het ook al bijna doordat hij weer eens begon te piekeren over ‘wat misschien wel fout zou kunnen gaan’. Het enige wat dat gezeik hen uiteindelijk opleverde was een en al verspilling van hun kostbare tijd. *Zucht* Ach ja, misschien moest zijn broer gewoon nog wat inkomen. Ja, dat zal het wel zijn. Hopelijk.
“Breng jij dit maar alvast naar de berichtenhavik,” fluisterde Ché terwijl hij de brief in zijn broer zijn handen douwde: “Oké?”
“Waarom ik?” fluisterde Ayden: “Waarom jij niet? Straks g,-”
“Doe het nou maar gewoon!”
Met die woorden verdween Ayden uit zijn zicht en Ché sloeg zijn hand tegen het voorhoofd aan. Zijn jongere broer moest nog een hoop leren, dat was zeker. Uit de verte zag Ché hoe een aantal Vuurnatiemannen om de hoek zijn kant opkwamen.
“Hé Shenzou!” riep Ché: “Hoe gaat ie makk,-” Hij stopte midden in zijn zin toen zijn vriend woest langs hem heen beende. “Dan niet…, Jeetje zeg een goed humeur is vandaag echt teveel gevraagd.” Ché richtte zich tot de andere mannen: “Wat is er met hem aan de hand? Last van een kater soms?”
“Nee,” riepen de mannen in koor.
“Wat dan wel?” Een van de mannen nam het woord en stapte naar voren: “Er was een man en,-” “Shenzou zocht weer eens een ruzie op,” maakte Ché zijn zin met een zucht af.
“Ja zoiets, maar deze man,” de Vuurmeester keek nauwlettend om zich heen en zette toen een stap dichterbij terwijl hij op een vlugge fluistertoon vervolgde: “Won, won van Shenzou.”
“Echt. Waar?” schaterde Ché vol ongeloof: “Je maakt een grapje zeker?”
“Nee.”
Dus het was waar? Dacht Ché bij zichzelf. Dit werd steeds interessanter, een man die won van Shenzou’s driftbui. Ché was wel erg benieuwd naar wat voor ’n man het tegen Shenzou had opgenomen en nog belangrijker wie deze man was. Hm, om het even verklaarde het in ieder geval Shenzou’s slechte humeur.
“En jullie nemen me echt niet in de maling?” Vroeg Ché om zeker te zijn van zijn zaak. “Nee,” was het antwoord weer: “Shenzou heeft echt verloren.”
“IK HEB NIET VERLOREN!” brulde ineens een stem uit de verte. Het was voor iedereen duidelijk dat die schreeuw van Shenzou kwam.

Hoofdstuk 5:

Around Wikia's network

Random Wiki