Wikia

Familie Ong is een familie uit de Vuurnatie, voorkomend in de fanon Jeong Jeongs leerling. Het bekendste lid is ongetwijfeld Jeong Jeong, de eerste Vuurnatie officier die deserteerde en het na kon vertellen.

OorsprongEdit

De familie Ong komt oorspronkelijk uit de Vuurnatie en bestaat voornamelijk uit millitairen. Vader Teong Teong is het hoofd van de familie. Alhoewel het gebruikelijker is in de Vuurnatie dat het oudste familielid die titel draagt, wordt grootvader Wong niet goed genoeg geacht om de familie te leiden.

Ze denken dat hij ze niet allemaal meer op een rijtje heeft, want hij heeft ooit beweert dat voor de komst van de oorlog alles beter was. Zijn familie ziet enkel de grootsheid van de Vuurnatie en is van mening dat de oorlog de macht van de Vuurnatie vergroot en de wereld zal verbeteren.

De familie bestaat voornamelijk uit mannen die allemaal het leger in zijn gegaan. Allemaal hebben ze hoge posities behaald en worden ze hoog geacht door het gemeenschap. Inmiddels wonen ze allemaal samen in een grote villa in de buurt van de Vuurnatie Fontein Stad.

TraditiesEdit

In de familie Ong worden enkele tradities al vele generaties gehandhaafd.

NaamEdit

Een naam behoort te eindigen op ong of eong. Bij mannen wordt ook herhaling verwacht (Teong Teong, Zeong Zeong). Uitzonderingen zijn grootvader Wong; bij hem komt geen herhaling voor en bij grootmoeder Jeonga; haar naam eindigt op ga, alhoewel er wel eong in zit.

BeroepEdit

Elke man in de familie behoort voor een leven als millitair bij de Vuurnatie te dienen. Hoe hoger de rang, hoe meer aanzien de familie krijgt.

VrouwenEdit

De vrouwen behoren in dienst te staan van de mannen en ze zo goed mogelijk te helpen om hun carrière te bevorderen.

GrootoudersEdit

Omdat de ouders druk bezig zijn met het verkrijgen van een goede sociale status, dienen de grootouders, indien mogelijk, de kleinkinderen op te vangen en op te voeden tot nette, nationalistische burgers waar de Vuurnatie trots op mag zijn.

FamilieEdit

De familie Ong is niet erg groot en wordt gekenmerkt door het feit dat (met uitzondering van Jeonga) al hun namen op ong of eong eindigen. Ook herhaling wordt bij de mannen veel gebruikt. De rij loopt van oudste naar jongste:

  • Grootvader Wong: een man die al leefde voor Sozins komeet en met heimwee terugdenkt aan die tijd. Hij voedt praktisch de kinderen van Teong Teong op. In de oorlog was hij een voetsoldaat. Zijn kleinkind Jeong Jeong is zijn favoriet en in het geheim keurt hij diens actie om te deserteren goed. Hij kan vuursturen, maar gebruikt het alleen voor huiselijke zaken als koken en baden.
  • Grootmoeder Jeonga: de echtgenote van Wong. Ze is voor aanvang van het verhaal al overleden. Jeong Jeong is naar haar vernoemt. Ze scheen een lieve, zachte vrouw te zijn en een goede moeder voor haar kinderen en kleinkinderen.
  • Teong Teong: het hoofd van de familie en de oudste zoon van Wong en Jeonga. Hij ontwikkelt al snel een sterk nationalistisch gevoel dat hij doorgeeft aan zijn kinderen. In het leger schopt hij het tot luitenant. Aangezien hij of zijn vrouw praktisch nooit thuis zijn, wonen hun kinderen bij zijn ouders. Hij kan vrij aardig vuursturen, maar is nooit verder gegaan dan de basis.
  • Mejong: vrouw van Teong Teong en hoofd van het Vuurnatie Fontein Stad postkantoor. Haar werk vergt er veel van haar tijd, maar het is belangrijk voor haar man om hogerop te klimmen, dus stuurt ze haar kinderen naar haar schoonouders. Net als haar man kan ze vrij aardig vuursturen.
  • Mong Mong: de tweede zoon van Wong en Jeonga. Hij is eveneens luitenant in het leger. Hij blijft ongetrouwd en heeft een hekel aan kinderen. Hij richt zijn aandacht op het africhten van zijn Gordel Tijger.
  • Zeong Zeong: de oudste zoon van Teong Teong en Mejong. Hij is nog nationalistischer dan zijn vader, agressief en ziet de Vuurnatie als de ultieme machthebber. Zijn manier van denken wordt weerspiegeld in zijn vuursturen. In het begin neemt hij zijn broertje Jeong Jeong nog op sleeptouw, maar hij wordt jaloers als Jeong Jeong een veelbelovende leerling blijkt te zijn. Later klimt hij in het leger op tot kapitein.
  • Jeong Jeong: de jongste zoon van Teong Teong en Mejong en vernoemt naar zijn grootmoeder. In zijn jeugd laat hij zich nog meeslepen met het nationalisme, maar de verhalen van zijn opa creëeren onbewust een opstandig gevoel dat groeit als hij ouder is. Uiteindelijk weet hij het tot admiraal te schoppen, maar na een paar jaar besluit hij te deserteren. Hij brengt grote schande over zijn familie en (behalve opa Wong) wil niemand hem meer zien.

De DeserteurEdit

Het verraad bracht schande over de familie Ong en even zag het er naar uit dat de familie in ongenade bij de Vuurheer zou vallen. Dat gebeurde echter niet, want de familie zwoer Jeong Jeong in de toekomst nooit meer te zullen helpen.

TriviaEdit

  • Mong Mong scheen enkele buitenechtelijke kinderen te hebben in het Aarderijk.
  • Zeong Zeong trouwt later en krijgt drie kinderen.
  • Jeong Jeong zou verloofd zijn geweest, maar hij brak de verloving voor het moment dat hij deserteerde.
  • Niemand in de familie werd zo oud als opa Wong. Hij werd 122 jaar.
Wong Jeonga
Teong Teong Meong Meong
Zeong Zeong Jeong Jeong
Keong Keong

Voor wie meer wilt wetenEdit

Voor wie meer wilt weten over Jeong Jeong, zijn familie, zijn tijd als deserteur en vogelvrije kan op de onderstaande linken het verhaal lezen over hem en zijn leerling Azelia.

Jeong Jeongs leerling: Overzicht

Jeong Jeongs leerling: Boek 1

Jeong Jeongs leerling: Boek 2

Jeong Jeongs leerling: Boek 3

Jeong Jeongs leerling: Ademen (4)

Azelia

Jeong Jeong

Around Wikia's network

Random Wiki