Wikia

ik heb een idee voor een avatar verhaal en ik wil graag weten wat jullie er van vinden?

waar gaat het verhaal over? het verhaal gaat over een avatar 2 generaties na Korra, dus een vuurmeester. het verhaal gaat over een meisje die Aya (spreek je uit als aja) heet. ze is 15 jaar en woont in een klein dorpje in de vuurnatie. voordat Aya avatar was, was er een andere verschrikkelijke avatar, het was een aardemeester genaamd Maku. hij wist in zijn eentje de wereld te veroveren van de vuurnatie tot de noordelijke waterstam. alles ging kapot. mensen gingen deze avatar haten, eigenlijk alle avatars... daarom word Aya als nieuwe avatar ook niet echt hartelijk ontvangen.

als ze erachter komt dat ze de avatar is en het verteld aan haar vriendinnen dumpen haar vriendinnen haar gewoon. Eigenlijk zit Aya een beetje in een tweestrijd; aan de ene kant vind ze het leuk dat ze de avatar is maar aan de andere kant mocht ze net als de rest van de wereld de avatar niet meer omdat mensen de macht van de avatar te veel vinden na avatar Maku. na dit gedoe vertrekt ze op haar Fenikspaard Kyla (spreek je uit als Kaila) naar haar oom en tante in Omashu. daar ontdekt ze dat de mensen ook daar de avatar haten. ze besluit tegen niemand te vertellen dat ze de avatar is. daar komt ze om een of andere reden (moet ik nog verzinnen, iemand tips?) de kleinzoon van Tenzin tegen, die een luchtmeester is. zijn naam is Toku (vind ik niet zo'n leuke naam eigenlijk, iemand tips?) hij wil haar graag luchtsturen leren maar dat valt teveel op in het aarderijk. Toku verteld dat ze wel samen naar de zuidelijke luchttempel kunnen gaan als ze niet zou vertellen dat ze de avatar is want zelfs de wijze monniken zijn tegen de avatar omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze juist niet voor balans zorgt.

gekleed in luchtnomaden kleding probeert Toku haar wat luchtsstruringstechbnieken bij te brengen. helaas komt een monnik achter haar geheim als hij Aya een bord eten ziet opwarmen met vuursturing als ze alleen is. Toku en Aya worden beide verbannen. een ver familie lid van monnik gyatso genaamd Tatsu verteld dat ze een kans hebben als ze naar republicasia gaan. daar vallen ze misschien niet op. ze besluiten dus naar te gaan op Kyla (haar fenikspaard) samen met Toku. daar aangekomen zoeken ze een oud gebouw waar nooit iemand komt. daar leert Toku Aya luchtsturen. ze besluiten overdag in de stad rond te lopen opzoek naar eten en andere mensen te helpen met van alles en nog wat. 's avonds trainen ze samen luchtsturen.

op één bepaalde dag lopen Toku en Aya in het centrum van de enorme stad. ze zien een bespreking en een protest tegen iets. dat iets blijkt de avatar te zijn. duizenden mensen zijn bij een en deze mensen lijke Aya niet erg aardig.. (bij deze groep mensen die praat zit ik te denken aan bloedstuurders en niet-stuurders). nu weet Aya het zeker... de hele wereld haat haar vanwege haar macht.... hoe red ze zich hieruit? en hoe laat ze de mensen zien dat ze wel voor balans kan zorgen? hoe laat ze zien dat ze haar macht niet zal misbruiken?

3 boeken ik wil hier 3 boeken over schrijven. boek 1 lucht, boek 2 water en boek 3 aarde. het bovenste komt vooral voor in boek 1 lucht. in boek 2 water probeert Aya de wereld weer in balans te brengen door ervoor te zorgen dat de mensen geloven dat ze haar macht voor goede dingen gebruikt. in boek 3 aarde blijkt dat de groep bloedstuurders (zoek ik nog een naam voor, iemand tips?) niet alleen uit is op het doden van de avatar, maar ook over macht over de wereld. veel mensen die het eerst met ze eens waren worden nu bang voor ze. de bloedstuurders misbruiken de mensen, stelen van ze, vermoorden ze enz. Aya wil dit stoppen en wil de leider, een hele sterke bloedstuurder genaamd Chimidoro doden. maar hoe komt ze zo ver? en lukt het haar om de bloedstuurders te stoppen en weer balans te brengen in de wereld zonder dat ze zelf dood moet?

uitgekomen hoofdstukken/boeken tot nu toe: boek lucht hoofdstuk 1, uit het verleden;avatar Maku hoofdstuk 2, de vuurstuurschool hoofdstuk 3, de openbaring (ben ik nog mee bezig, de naam weet ik al wel) boek water boek aarde

beschrijvingen belangrijkste personen/dieren tot nu toe: beschrijving Aya: een vuurnatie meisje van 15 jaar. ze heeft donkerbruin haar in lange vlecht. ze heeft hele mooie kanstanje bruine ogen. als ze nog in de vuurnatie woont draagt ze een tshirt die tot net boven haar navel loopt. het tshirt heeft lange losse mouwen. verder draagt ze en rok met boven een rode band. de rok loopt van links naar rechts schuin. beschrijving Kyla: kyla is het fenikspaard van Aya. Kyla heeft een fenikskop, feniksvleugels en een feniksstaart. haar achterlijf is van een paard. dus ook haar? achterpoten. ze? kan vuurspuwen. ook is Kyla groter dan een normaal paard. de haarkleur op het achterlijf is ook een beetje wijnrood. beschrijving Toku (of eventueel een andere naam): Toku is de kleinzoon van Tenzin (Tenzin is een zoon van Aang) hij is ongeveer 14,5 jaar oud. in tegenstelling tot vroeger hebben sommige monniken nu wel haar. vooral de jongere. zijn blauwe pijl is nog wel te zien. hij heeft een kort haar gestyled alsof hij net uit bed komt. toen hij nog in de zuidelijke luchttempel woonde droeg hij luchtnomade kleding. in Republicasia draagt hij alleen de broek en de schoenen die daarbij horen. hij draagt wel een ander tshirt.

voor ik met het echte verhaal ga beginnen zou ik wel willen weten of het wel de moeite waard is om het te schrijven, want ik kan het zelf wel leuk vinden maar straks vind niemand anders het wat? dus laat maar horen wat jullie ervan vinden!

____________________________________________________ hoofdstuk 1 gaat over de avatar na Korra en voor Aya. de avatar voor Aya had de wereld uit balans gebacht en zijn krachten misbruikt! om de legende van Aya beter te begrijpen is het lezen van hoofdstuk 1 toch wel handig.

De legende van Aya Boek 1 lucht Hoofdstuk 1 Uit het verleden; avatar Maku Daar was hij dan eindelijk. Hier had avatar Maku zo lang op gewacht. boven zijn grote ronde groene muts met een bondrandje van ijsbeerhonden bond begon het langzaam donkerder te worden terwijl de spanning in zijn lijf op liep. “Over een paar minuten is het tijd. Dan moet ik toe slaan. “ zei Maku tegen zichzelf terwijl hij boven op een rots zat ergens in de bergen in de buurt van de vuurnatie. met zichzelf praten deed hij wel vaker omdat hij eigenlijk geen vrienden meer had om tegen te praten nadat hij voor het eerst in zijn eentje het complete aarderijk opeiste in zijn avatar trance. het praten met zichzelf gaf hem het gevoel dat hij niet alleen was. Misschien waren zijn echte vrienden ook allang dood. Vermoord door hun grote vriend die toevallig een avatar was. Een slechte avatar zelfs. Hij was er niet op uit om de wereld in “balans” te brengen, nee, dat is iets voor zwakke avatars. avatars die te zwak zijn om zijn echte macht te laten zien. Maku vind dat zijn gave juist bedoeld is om te laten zien.

Daarom was hij nu hier tijdens de zonsverduistering. Nu het enige rijk dat hij nog moest overnemen de vuurnatie was, is dit het geschikte moment. Tijdens een zonsverduistering hebben vuurmeesters namelijk bijna geen kracht. Maku besefte wel dat dit er ook voor zou zorgen dat hij geen vuur kon sturen. Dat maakte hem natuurlijk niet uit, hij had immers aarde, lucht en water nog over om te besturen. Voor de laatste keer pakte hij zijn aanvalsplan uit zijn bruine leren rugzak. Het papier voelde koud aan. Toen hij het uitrolde maakte het een zacht, een beetje piepend geluid. Op het stuk papier stond zijn aanvalsplan perfect uitgewerkt. Eerst zou hij via de westkust aan land gaan. Daar ligt in de buurt een grot. In die grot mediteert hij zichzelf in de avatartrance. Tijdens de zonsverduistering zou hij dan onoverwinnelijk zijn. Na het plan een paar seconde door gelezen te hebben stopt hij hem terug in zijn rugzak en verbrand de rugzak nog net wanneer het kan. Zijn drinkfles, perfecte plan, reserve voedsel, en zijn altijd warme deken gaan in vlammen op. Aan de ene kant had hij spijt van het verbranden van zijn deken omdat het zo koud was. Maar hij had hem niet echt nodig tijdens zijn missie, dat zorgt alleen maar voor extra gewicht.

Met zijn superieure aardsturing maakt hij een gat in de grond net groot genoeg voor zichzelf en gaat ondergronds door de zee om zo onopvallend aan te komen bij de vuurnatie op de plek van het begin van zijn plan. Hij beweegt zich vrij snel voort door zijn handen in een soort zwembeweging door de aarde te gaan. Het valt hem wel op dat de aarde pikzwart is. het lijkt meer het roet van zijn verbrande rugzak met inhoud, dan op aarde. Na ongeveer 5 minuten ondergronds aardsturen stuurt hij zich een weg naar zijn grot. De grot is een donker en vochtig hol met hier en daar een vleermuisarend die hem boos aankijken net alsof ze weten wat hun prachtige land te wachten staat. In de grot gaat hij zitten op een platte steen met zijn benen gevouwen over elkaar heen en zijn handen als vuisten tegen elkaar aan. nog een keer kijkt en voelt hij aan zijn zwarte snor en baard die ruw aanvoelt en een beetje lijkt te glimmen in het licht. dan sluit hij zijn ogen en maakt zijn hoofd leeg van alle gedachtes. Dan voelt hij de kosmische stroom van energie van boven in zijn lichaam stromen. Niet dat het een vreemd gevoel voor hem is. hij heeft al ongeveer 30 keer in de avatar trance gezeten, maar elke keer voelt het toch weer speciaal. Dan lichten zijn ogen op.

hij springt omhoog en gooit zijn handen omhoog in het duister. Hij beukt de harde rotsen boven hem aan de kant. Ze vliegen alle kanten op en rollen van de berg. Hij stuurt de lucht om hem heen als een bol en vliegt ermee weg. Recht op het rode paleis van de vuurheer af. Geen enkele vuurstuurder bied weerstand vanwege de zonsverduistering. Sommige stuurders proberen uit wanhoop met stenen te gooien, maar tevergeefs, ze krijgen hem alleen 100 keer zo hard terug naar hun hoofd gegooid. de ene naar de andere vuurstuurder valt met een plof op de grond. Als Maku dan eindelijk aankomt bij het paleis blaast hij de deur omver met een klap omver. Recht op de troonzaal van de vuurheer af. Maku voelt de warmte van het vlammende vuur in het paleis op zijn gezicht. De vuurheer kijkt de avatar stomverbaasd, hij had de avatar blijkbaar niet zien aankomen op dit tijdstip terwijl dit juist het moment was dat hij het wel had moeten verwachten. Maar veel tijd om verbaast te zijn heeft hij niet. Er vliegen direct stenen om hem heen van zijn eigen deur.

Wat de vuurheer ook probeert, het lukt hem niet om vuur te sturen tijdens deze verduistering. de tranen springen in zijn ogen, wat moet hij doen? Dan gooit Maku hem zonder pardon aan de kant met het water uit een fonteintje in de buurt. De vuurheer die altijd zo machtig leek lag er nu bij als een zak aardappelen. Zijn ooit zo prachtige paleis was verwoest met hem en zijn inwoners erbij. Maku, die nog steeds in de trance zat, trok zich niks aan van alle mensen die hij pijn deed. Het leek hem niks uit te maken dat hij de zwangere vrouw van de vuurheer tegen de muur aan drukte en zoals vele andere.. vermoorde. Toen de avatar het gevoel had dat hij nu de vuurnatie wel in handen had stopte hij. Zijn ogen werden weer donkerbruin zoals altijd in plaats van lichtgevend. Langzaam zakte hij neer tot hij op een gegeven moment op de marmerenvloer van de vuurheer stond en de vloer die nu eigenlijk van hem is. het voelde goed want hij had nu eindelijk de vuurheer verslagen op het punt dat hij machteloos was. Eindelijk kon hij dan ook de vuurnatie aan zijn collectie van landen toevoegen.

Maku besluit dat hij nu terug zal keren naar Ba Sing Se op zijn stuisvogelpaard om belangrijke dingen over zijn enorme rijk te beslissen in zijn eentje. Hij hoopte stiekem dat hij zog wat volgelingen kon krijgen zodat hij niet alles in zijn eentje hoefde te doen. Maar hij wist niet zeker hoe de wereld nu naar hem keek. Waarschijnlijk niet echt goed. Dankzij zijn leiderschap leiden mensen honger en elke dag mishandeld en gemarteld worden vinden ze misschien toch ook niet zo leuk. Toch vond Maku dat hij goed bezig was. Het twijfelen was dan ook zo afgelopen. Hij wist zeker dat hij het goede deed. Het is beter als de mensen de avatar vrezen dan dat ze hem lief hebben want de avatar moet laten zien waar hij of zij tot in staat is met al die macht. De avatar is het machtigste van iedereen en hij vond dat hij de machtigste avatar ooit was.

Ineens schiet hem nog te binnen dat hij de inwoners van de vuurnatie nog wat banger moet maken. Maku rent snel naar het middelpunt van het paleis. Dat middelpunt is namelijk ook het middelpunt van de vuurnatie. Voor de laatste keer vandaag waant hij zich in de avatar trance en verwoest alles door middel van een enorme aardbeving gemaakt door hem. Die aardbeving schiet alle kanten op en verwoest alles op zijn pad. Hij tilt zijn armen nog een paar keer op en laat ze zakken, zo maak je een aardbeving waardoor de grond omhoog vliegt als een soort golf. Een alles vernietigende golf. zo, nu moeten ze wel bang zijn en mij gehoorzamen denkt Maku. Met een opgeheven hoofd en een lach op zijn gezicht verlaat hij de vuurnatie om terug te gaan naar het aarderijk waar hij vandaan kwam.

Hij wist toen alleen nog niet dat hij vijf jaar later in zijn slaap gedood zou worden terwijl hij vredig lag te dromen over zijn overwinning op de vuurnatie 5 jaar geleden. De moordenaar, een van zijn trouwste “volgelingen” dacht eindelijk van het hele avatar gedoe af te zijn en de mensen van alle rijken te helpen. Maar, maar weinig mensen wisten dat je de avatar cyclus alleen kan stoppen door de avatar te vermoorden wanneer hij in de avatar trance is en helaas voor deze man was dit niet het geval..

dit is de voorlopige versie van hoofdstuk 1, ik ben nog niet klaar en ik wil hem nog wat uitgebreider maken. tips en reacties mogen al wel gegeven worden?

tips en reacties zijn welkom!

hoofdstuk 2 gaat over een dag die eerst gewoon lijkt te zijn, maar die een rare wending krijgt als Aya op school aankomt...

De legende van Aya Boek 1 lucht Hoofdstuk 2 de vuurstuurschool

ik lag nog half te slapen terwijl de eerste zonnestralen door mijn rode gordijnen viel. het vuurnatie logo projecteerde half op mijn bed en half op de vloer. met nog plakkerige ogen sla ik mijn zijde deken van me af. mijn moeder roept me zoals gewoonlijk veel te vroeg. "Aya, schiet eens op! zo kom je nog te laat op school voor je vuurproef!", "ja mam!" roep ik half gapend terug. ik zet voorzichtig mijn rechtervoet op de koude vloer. voorzichtig loop ik naar mijn kaptafel. daar aangekomen verbaast mij het dat ik niks heb omgegooid met mijn slaperige hoofd. ik kijk en de spiegel en zie dat mijn lange donkere haar helemaal door de war zit. ik lijk eigenlijk precies op Kyla als ze net is opgedroogd na het zwemmen in een riviertje. toch doe ik niks aan mijn haar vol klitten, mijn moeder kan het toch veel beter. mijn favoriete tshirt met lange wijde mouwen en met het middenstuk dat tot net iets boven mijn navel komt trek ik aan. als ik in gevecht ben met mijn trui roept mijn moeder alweer. "Ayaaaaaa" ik zucht diep en trek snel mijn rok aan. de rok is wel een beetje wijd dus ik doe snel mijn zachte rode zijden riempje om net voordat mijn rok afzakt. voordat ik naar beneden ren pak ik snel mijn borstel uit mijn toilettas. een of ander lelijk bloemenclipje van mijn oma valt mee. ik laat hem liggen, pak ik straks wel op beslis ik. nu moet ik opschieten.

als ik beneden kom kijkt mijn moeder me aan met een blik van zie-je-wel-ik-zei-toch-dat-je-moest-opschieten-want-nu-kom-je-te-laat. "mam wil je mijn haar opnieuw in een vlecht doen?" vraag ik met mijn zoetste stem ooit. ze trapt erin want er verschijnt een glimlachje op haar gezicht terwijl ze mijn haar opnieuw vlecht. op het laatst steekt ze een rode tiara met boogjes in mijn haar. het is immers een speciale dag vandaag. ik ren snel naar de deur en trek hem open. ik val wel bijna omdat ik was vergeten dat de deur klemt. mijn moeder lacht en zwaait. ik zwaai snel terug en ren over het zandpad naar achter naar de stallen. daar staat Kyla. ze herkent me en ik? haar.ik? weet dat ze blij is om mij te zien te zien aan haar veren die warm oranje kleuren. ik geef haar een dikke knuffel en verstop mijn gezicht in haar veren. "wie is het mooiste fenikspaard? wie is het mooiste fenikspaard? precies Kyla" dan zie ik op de klok dat het al bijna tijd is. snel pak ik haar zadel van de houder. dat leren zadel past precies bij haar. ik maak de zware staldeuren open en begeleid haar mee naar buiten. ze is duidelijk blij om het zonlicht te zien aangezien ze driekwart feniks is. met een snelle sprong klim ik op het zadel. "jip jip , Kyla" roep ik en met haar grote vleugels maakt ze grote slagen en we stijgen langzaam op.

ik vind het zo fijn om te vliegen. de wind langs mijn lichaam, het zonlicht dat mij warm houd. na ongeveer een kwartier vliegen is de school in zicht. de school is eigenlijk een groot gebouw met een muur er omheen. binnen de muren lopen verschillende vuurmeesters in rode gewaden over het terrein. ik heb altijd een beetje medeleide met reperateur. dankzij de jonge leerlingen gaat er nog wel eens wat mis. ongecontroleerd vuur schiet overal heen en verwoest alles wat op zijn pad komt. en wie mag alles gaan maken wat kapot gemaakt word? precies, die arme reperateur. aangekomen op de parkeerplaats voor de poort spring ik van Kyla af en pak haar aan een touw vast en neem haar mee naar de binnenplaats. ze past eigenlijk net onder de poort door. ik loop wel door omdat ik weet dat mijn leermeesters Kyla niet vertrouwen vanwege het feit dat ze een beetje feniks is en dat betekend dat ze erg goed kan vuursturen eigenlijk en erg sterk is, veel mensen zijn bang voor haar. na Kyla een goed plekje bij een klein raampje waar net genoeg zonlicht doorheen komt om Kyla het naar haar zin te maken in de stal te hebben gezet ga ik opzoek naar mijn leermeester Kiyo. onderweg probeer ik mij mentaal voor te bereiden op de proef en me te concentreren. het is alleen een beetje lastig want zenuwen verdrijven mijn concentratievermogen. ik besluit er niet meer over na te denken en regelrecht op Kiyo af te lopen.

in de verte lijkt Kiyo met een ander groepje meesters te praten. vreemd, want hij praat niet zo graag met anderen. als zie mij zien aankomen wijst een van de meesters naar mij en de rest draait zich direct om. ze kijken allemaal een beetje ernstig, alsof er iemand dood is gegaan. ik begin er zelf ook spontaan verdrietig van te kijken. zouden ze kyla over het terrein gezien hebben? heeft ze iets verbrand? nee, dat kan niet. ik heb haar vastgebonden aan de steunbalken van de stal. oh nee, misschien heeft ze die wel omgetrokken of verbrand? Ondanks mijn bange gedachtes benader ik Kiyo en de anderen rustig en ik buig een keer "ehm, meester mag ik beginnen met mijn vuurproef" "Aya, we moeten je wat laten zien" ik vind dit nog steeds raar. waarom doe ze zo onduidelijk. het enige wat ze mij nu laten zien is verwarring. "kom Aya" zegt Kiyo rustig maar toch aandringerig. ik loop snel achter hem aan. in het zand zie je de sporen van zijn lange rode mantel met achterop een heel donkerrood logo van de vuurnatie. Best mooi eigenlijk. en dan kom ik aan in mijn topje met rokje. ik loop met hem mee naar binnen in het trainingscentrum. hierbinnen trainen we vooral de bewegingen zonder echt te sturen en nog wat geschiedenis over de vuurnatie. ik houd eigenlijk niet zo van geschiedenis. niet alle geschiedenis is ook zo geweldig. de honderdjarige oorlog, avatar Maku die de vuurheer, zijn vrouw en meer mensen vermoord. het enige wat hier mooi is is de muurschildering van een enorme rode draak. gelukkig lopen we snel door want alleen de gedachte aan geschiedenis maakt me al moe. Kiyo en ik komen op een gegeven moment bij een deur met 2 draken erop. Een blauwe draak en een rode draak die met gekrulde staarten om elkaar heen zitten.het lijkt erop dat de deur open moet met vuursturing. "Aya kom eens naast mij staan, we moeten samen deze deur openen. jij stuurt vuur in de rechter drakenbek en ik stuur vuur in de linkerbek." mijn vermoedens klopte dus. de sleutel voor dit slot is vuursturing. ik doe een stap met mijn linkervoet naar achter en doe mijn armen recht vooruit. een gloeiendhete straal vuur gaat recht in de bek van de draak. na 2 seconden voor de deur te hebben gestaan gaat hij krakend en piepend open.

ik kijk nu uit naar een donkere ruimte die vochtig en muf ruikt. Kiyo loopt voor mijn naar binnen en doet het licht aan. je hoort een soort piepend geluid en de lampen gaan flikkerend aan. ik heb het gevoel dat deze ruimte lang niet gebruikt is. het enige wat er staat is een enorme stoffige kast en een rood geweven vloerkleed. Kiyo probeer de kille stilte te doorbreken "Aya ik heb een opdracht voor jou. ik leg straks tweehonderd speeltjes neer en jij moet er vier kiezen." "huh maar waar-" "doe het Aya" "oke meester als u denkt dat het moet" terwijl Kiyo de enorme kast opentrekt en uit verschillende lades allemaal soorten speeltjes tevoorschijn trekt vind ik het nog steeds een beetje vaag. heeft dit nou met mijn vuurproef te maken? of met Kyla? zegt de volgorde van de speeltjes iets? en welke speeltjes ik kies? de gehele tijd blijf ik stil. Kiyo gaat rustig verder met het neerleggen van de speeltjes. binnen een kwartier ligt het hele kleed vol met speeltjes. wat eerst een kille kamer was, lijkt nu wel een kleurrijke kinderkamer.

als hij klaar is pakt hij nog een klein blauw kleedje met witte kwasten uit de kast. het is handgeweven. ik denk door de luchtnomaden. het kleedje rold hij uit vijf meter voor de deur in de buurt van het kleed waar de speeltjes liggen. "Aya, nu is het tijd om de speeltjes te kiezen. kies er vier uit" ik knik en loop naar voren. ik pak er een van de tweede rij van de speeltjes op het kleed, eentje van de vijfde rij, eentje van de 12de en eentje van de 13de. "breng nu de speeltjes hierheen en leg ze op het blauwe kleed" ik knik nog een keer instemmend en loop langzaam, maar gespannen terug. ik heb werkelijk geen idee wat het nut is van deze speeltjes. Kiyo lijkt er erg serieus over te zijn dus ik houd mijn mond maar. de speeltjes leg ik een voor een neer en ga in op mijn geknield naast Kiyo zitten. "Aya mijn vermoedens zijn waar. je weet dat je altijd al een goede, getalenteerde vuurmeester was. jij hebt uit al deze speeltjes exact dezelfde speeltje gekozen als alle voorgaande avatars. Aya... jij.. Jij bent de nieuwe avatar!"

dit was hoofdstuk 2, tips en reacties worden gewardeerd?

hoe denken jullie dat het verder gaat met Aya? en hoe reageren haar ouders en familie hierop?

____________________________________________ in hoofdstuk 3 zal te lezen zijn hoe Aya omgaat met de gedachte dat ze nu avatar is. ook is het spannend hoe haar vriendinnen en haar ouders gaan reageren. zal dit wel goed aflopen?

de legende van Aya boek 1 lucht hoofdstuk 3 de openbaring

[mee bezig]

Around Wikia's network

Random Wiki