Wikia

Deze pagina is tijdelijk onder constructie

Eeuwig vuur: Waar is mijn moeder? (1)
Eeuwig vuur 1
Algemeen
Maker: Ran2
Genre: spanning
Land/Taal: nederlands
Chronologie
Vooraf gegaan door: -
Opgevolgd door: Eeuwig vuur: Dit mag niet waar zijn! (2)

Dit verhaal gaat over de koninklijke familie van de vuurnatie. Zuko gaat op zoek naar zijn moeder, en Ozai en Azula willen de oorlog opnieuw beginnen. Wat gaat er gebeuren?

Op bezoekEdit

Iedere dag dacht Zuko aan zijn moeder, steeds zichzelf afvragend waar zijn moeder was, of dat ze überhaupt nog wel leefde. Rustig wilde het maar niet worden in zijn hoofd en telkens probeerde hij het opnieuw: Naar de cellen van Ozai en Azula gaan een ze vragen waar ze was, maar antwoord gaven ze toch niet.

Zuko ging maar weer eens naar de vuurnatie gevangenis, het maar weer vragen terwijl hij toch wel wist dat Ozai en Azula waarschijnlijk hun mond dicht zouden houden.

Ozai zat een kom rijst te eten in zijn koude, eenzame cel. Hij zat er verwaarloosd bij. 'Je bent nog erger dan ie broer', zei de bewaker van Ozai's cel. Toen kwam Zuko binnenstappen, opeens. 'Kan je niet even kloppen?!' Schreeuwde de bewaker niet wetend dat hij het tegen de vuurheer had. 'Oh, sorry vuurheer Zuko, ik ga al', zei de bewaker toen hij zag wie het was en hij liep de cel uit.

Nu zaten Zuko en Ozai met zijn tweeën tegenover elkaar. Zuko nam rustig de tijd en ging zitten. 'Wat wil je van me?' Vroeg Ozai. 'Dat weet je wel', antwoordde Zuko. Ozai zuchtte. 'Ach Zuko toch, dit is volkomen zinloos. Je weet toch dat ik niets over je moeder ga vertellen.' Toen verloor Zuko die eerst rustig was gaan zitten snel zijn geduld. 'Ik wil weten waar mijn moeder is. Jij weet waar ze is. Lieg niet tegen me!' Schreeuwde Zuko naar zijn vader. 'Moeder hield tenminste wel van mij', voegde Zuko daar nog aan toe. Zuko was pislink. 'Oké, rustig aan maar, ik zal het vertellen', zei Ozai kalm.

'Die nacht.... Die vervloekte nacht!' Zei Ozai op een toon alsof hij er veel moeite mee heeft gehad. 'Welke nacht?' Vroeg Zuko die ondertussen al snel weer kalm was geworden. 'Die nacht dat je grootvader stierf,' antwoordde Ozai. 'Azulon'. 'Je moeder hield altijd zielsveel van je, maar van je grootvader moest ik jou doden omdat ik dan net als Iroh zou voelen hoe het is om de zoon te verliezen, om jou te beschermen doodde ze Azulon,' vertelde Ozai terwijl Zuko aandachtig zat te luisteren. 'Ursa stak hem neer, hij werd gestoken in een slagader en wist dat hij zou sterven. In zijn laatste minuten zei hij nog wat,' zei Ozai die er nog erg veel moeite mee had om erover te praten. 'Omdat Ursa Azulon vermoordde, moest ik Ursa vermoorden'.

'Nee! Is ze dood?!' Schreeuwde Zuko met alle emotie die bij die gedachte vrijkwam. Van die reactie schrok Ozai. 'Nee Zuko...'

Ik heb het beste voor haar gedaan. Ik heb haar verbannen. Het klinkt misschien erg maar het was echt het beste. Anders zou de vuurnatie haar of mij vermoordden. Nu denk iedereen dat ik haar heb vermoord. Maar nu heeft ze de grootste kans om te overleven.

Zoek in Omashu!

Omashu?

Ja ga maar.

Zuko bedankte zijn vader. En liep de cel uit.

OmashuEdit

Een paar dagen later vertrok Zuko naar Omashu.

Aang en Sokka gingen ook mee.

Maar wie weet nu of mijn moeder hier woont. Zei Zuko.

Oh! Koning Bumi II! Riep Aang.

Sinds wanneer is het Bumi II, en niet gewoon Bumi vroeg Sokka.

Bumi I is overleden. Zijn zoon Bumi II moet het nu overnemen. Zei Aang.

Oh ja! Katara en ik krijgen over een paar maanden een kind! Riep Aang.

Eh waar? Zei Sokka.

Ik denk dat ik hem Bumi ga noemen!

Droom maar lekker verder. Zei Sokka

Oke! Zullen we nu maar naar Bumi II? Zei Zuko.

Oke. Riepen Aang en Sokka tegelijk.

Raad eens zei Sokka tewijl ze naar het paleis liepen. Ik kom misschien in de raad van Republicasia!

Cool! zei Aang.

Oke we zijn er. Zei Zuko.

Klop! Klop!

Wie is daar riep Bumi II.

De Avatar, de Vuurheer en eh.... Misschien in de toekomst eh.....Iemand van de raad van Republicasia!

Kom binnen riep Bumi II.

Waarvoor komen jullie?

Nou.... We willen iets vragen. Zei Sokka.

Oh ja? Wat dan?

Zuko deed een stap naar voren en zei: Ik kom voor mijn moeder. Ursa. Kent u haar misschien?

Oh ja. Zei Bumi.

Waar is ze dan? Zei Zuko.

Ze is weg.

Ze is waarschijnlijk overleden.

Wordt vervolgt...Edit

De kans is zeer groot dat Zuko's moeder is overleden, maar Zuko denkt dat ze nog leeft. Hij gaat nog verder op zoek. Vind hij haar nog? Dan moet je lezen.

Around Wikia's network

Random Wiki