Wikia

Avatar Wan zat uitgeput tegen een steen aan. Hij was zwak en moe, en hij voelde zijn einde naderen. zijn hele leven was hij bezig geweest om de balans in de wereld te herstellen, en de tweeling te onderwijzen.

De tweeling. Zijn twee prachtige dochters, Elina en Jinora. Hij had hun elk twee van de elementen geleerd: aan Elina Aarde en Vuur, aan Jinora Water en lucht.

Zijn meisjes. Ze leken zo ontzettend veel op elkaar dat bijna niemand ze van elkaar kon onderscheiden. Behalve hun ogen, hun ogen waren verschillend. Elina's ogen hadden de heldere, oranje kleur van amber. Jinora's ogen waren blauw, de blauwe kleur van maansteen. Ze droegen altijd een ketting in de kleur van hun ogen. Deze verbonden hun met elkaar, en zorgden ervoor dat ze telepatisch contact konden hebben.

Zijn dochters. Wan wist dat de tijd begon te dringen. Hij wist dat hij niet lang meer te leven zou hebben, en hij moest de meisjes de waarheid vertellen. Over zijn visioen, en over hun lot. Wan zuchtte. Hij kon het niet blijven uitstellen.

" Elina, Jinora, willen jullie even komen?" Zijn dochters kwamen meteen aangelopen.

" wat is er, vader?" Vroeg Elina met een bang voorgevoel.

" er is iets dat jullie moeten weten." Zei Wan. " een tijd geleden kreeg ik een visioen. Over één belangrijk ding dat ik nog moet doen voordat ik sterf. Er komt een tijd, dat jullie talenten harder nodig zijn dan nu. Het is jullie taak om daar te zijn, en te helpen om vrede te stichten."

"Maar hoe komen we daar dan?" Vroeg Jinora.

" samen met de oergeesten heb ik een plek gemaakt waar jullie tot die tijd kunnen verblijven. Jullie vallen in een diepe slaap, en worden pas weer wakker als de tijd daar is. Maar om het portaal te openen is heel veel kracht nodig. Samen beheersen jullie de vier elementen, net als ik. Als we samenwerken hebben we genoeg kracht om het portaal te openen."

" vader" zei Elina " ik ben bang."

"ik ook." fluisterde Jinora.

"het komt wel goed. Ik heb nog een visioen gezien. Eentje waarin jullie gelukkig zijn, en een echte familie hebben. Er is geen tijd te verliezen. Ik wil het portaal het liefste vandaag nog openen."

De meisjes knikten. Als dit hun lot was, konden ze daar het beste aan toegeven.

ze omhelsden hun vader en gingen klaarstaan. Elina en Jinora aan de ene kant, hun vader aan de andere kant. Wans ogen begonnen te gloeien, hij kwam in de avatar-trance. met al hun kracht stuurden hij en de meisjes de vier elementen naar één plek, en toen deze op elkaar botsten, werd het portaal met een enorme knal geopend. De tweeling keek nog een laatste keer naar hun vader, pakten elkaars hand stevig vast voordat ze in het portaal verdwenen en in een diepe, droomloze slaap vielen, om pas over duizende jaren weer wakker te worden. Wat zou hun te wachten staan?

Around Wikia's network

Random Wiki