Wikia

Dong
Biografische Informatie
Leeftijd: 15 (Boek 1)
Geboortedatum: 242 NSK
Fysieke Informatie
Geslacht: Man
Lengte: 172 cm
Gewicht: 76 kg
Haar kleur: zwart
Oogkleur: bruin
Persoonlijke Informatie
Bondgenoten: Tan, Shu, Dewei, Jia
Vijanden: Cho
Familie: Shu (Peetvader)
Wapens: Aardsturing

BiografieEdit

Toen Dong geboren werd besloot Dong's moeder hem weg te geven aan Shu met wie haar vader bevriend was. Ze vroeg aan Shu of hij er alles aan zou doen om Dong een goede opvoeding te geven. Shu beloofde haar dat hij Dong zal laten opgroeien. Daarna vertrok Dong's moeder om onbekende redenen en besloot Shu om Dong op te voeden. Dong wist al vrij vroeg dat Shu zijn vader niet was, maar daar gaf hij niks om en hij zag als zijn vader. Dong is Shu heel erg dankbaar voor de lessen die hij hem geleerd heeft en voor de fijne opvoeding. Op 6 jarige leeftijd leerden Dong Tan kennen. Vanaf het eerste moment waren het beste vrienden en ze deelde al snel hun intresse voor het aardsturen. Hierdoor waren ze met zijn tweën de beste aardmeesters van de hele buurt op vrij jonge leeftijd. 

PersoonlijkheidEdit

Dong is een optimistisch en vrolijke jongen. Hij heeft moeite om stil te zitten en houd erg graag van spelletjes. Hij kan ook geweldige thee maken omdat zijn peetvader Shu in de Yasmijn Draak werkt. Maar hij is ook ongeduldig uit net als Tan zijn emotie's niet. In tegenstelling tot Tan voelt Dong vrijwel geen woede over zijn thuissituatie. Hij probeert altijd zo vaak mogelijk te lachen en hij houd van een grapje. 

Around Wikia's network

Random Wiki