Wikia

Dewei
Biografische Informatie
Leeftijd: 46 jaar (1e Boek)
Geboortedatum: 211 NSK
Fysieke Informatie
Geslacht: Man
Lengte: 186 cm
Gewicht: 90 kg
Haar kleur: Bruin
Oogkleur: Bruin
Persoonlijke Informatie
Beroep: Leider Orde van de Witte Lotus
Bondgenoten: Tan, Jia, Liang, Dong, Mei-Lin
Familie: Yen (Vrouw), Kyan (Jongste zoon), Vlora (Exvrouw, Tui (Oudste zoon)
Wapens: aardsturing

BiografieEdit

Dewei is een van de leiders van de witte lotus. Hij is geboren in 211 NSK in een gezin van 4 kinderen. Hij kreeg genoeg liefde en vrijheid en heeft een goede jeugd gehad. Op zijn 17e ging hij studeren aan de beroemde Basing Se universiteit. Hij studeerde politiecologie en ronde deze studie af. In zijn hele leven was hij al een uitstekende aardemeester. Hij besloot verder te trainen en carriere te maken in de politiek. Ook leerde hij de liefde van zijn leven kennen, ze heette Vlora en ze kregen een relatie. Na circa 1 jaar in de politiek kwam hij erachter dat het toch niet roeping was en stopte met zijn baan. Hij begon een wereldreis te maken om zo wijsheid te putten uit verschillende bronnen. Hij beloofde zijn vriendin Vlora dat als hij terugkwam hij met haar zou trouwen en dat ze samen een gezin zouden stichten. Zijn wereldreis duurde ongeveer 3 jaar. Hij raakte bevriend met Luchtmeester Meelo zijn oudste zoon Hwan. Zijn langste verblijf was bij de Waterstam. Hij kreeg een relatie met de kleindochter van Avatar Korra en leerde de Avatar zelf ook kennen. Helaas ging de relatie met Korra's kleindochter uit en ging hij terug naar het aarderijk. Daar ging hij verder met zijn relatie met Vlora met de gedachte in zijn achterhoofd dat hij haar heeft bedrogen. Even na zijn terugkomst trouwde ze en kregen al snel een zoon Tui genaamd. Toen Tui 8 jaar was kon Dewei de leugens niet meer aan. Hij vertelde over zijn relatie met de kleindochter van de Avatar en Vlora besloot om bij hem weg te gaan en verbood Dewei nog om contact te hebben met zijn zoon. Dewei werd depressief en verhuisde naar de andere kant van de stad. Daar leerde hij zijn nieuwe buurvrouw kennen. Haar naam is Yen, ze raakte bevriend en al snel kregen ze een relatie. Een paar maanden daarna trouwde Dewei met haar en een jaar later op zijn 35e kregen ze een kind samen. Het is een jongetje en hij heet Kyan. Ook richtte hij zich op de zoektocht naar de nieuwe Avatar. Op zijn 45e vond hij de nieuwe Avatar en werd gelijk ook zijn mentor en trainingsbegeleider. Hij was ondertussen ook al gepromoveerd tot een van de leiders van de Orde van de Witte Lotus. 

PersoonlijkheidEdit

Dewei is een geduldige, wijze en nobele man. Door zijn wereldreis heeft hij veel wijsheid gekregen over de 4 natie's en weet deze kennis ook goed toe te passen. Dewei is een serieuze man die heel stressgevoelig is. Hij kan heel boos worden maar probeert voor zichzelf de rust te houden. Hij leeft echt voor zijn baan en is enorm op zijn familie gericht. Toen zijn ex-vrouw hem verbood contact te hebben met zoon was hij maandenlang depressief en beschrijft het zelf nog als het grootste verdriet van zijn leven. Ook houd hij van Pai Sho en is een liefhebber van thee. Ook noemde hij de Avatar de grootste bezigheid en inspiratie uit zijn leven. 

Around Wikia's network

Random Wiki