Wikia

Dewei
Biografische Informatie
Origine: Aarderijk
Leeftijd: 52
Geboortedatum: 211 NSK
Fysieke Informatie
Geslacht: Man
Lengte: 186 cm
Gewicht: 93 kg
Haar kleur: bruin
Oogkleur: bruin
Persoonlijke Informatie
Beroep: Mentor Tan, Een van de leiders van de Orde van de Witte Lotus
Bondgenoten: Tan, Dong, Zai
Vijanden: Fred Jones,
Familie: Yen (vrouw), Kyan (zoon), Vlora (ex-vrouw), Thai (oudste zoon)

BiografieEdit

Dewei is geboren in 211 NSK en is opgegroeid in Basing Se in een gezin met 4 kinderen. HIj heeft een goede jeugd gehad en kwam weinig te kort. Hij sprong op jonge leeftijd ook al uit op het gebied van aardsturen. Op zijn 17e ging hij studeren aan de beroemde Basing Se universiteit, hij studeerde politicologie. Na zijn studie ging hij enkele jaren werken in de politiek maar kwam er achter dat het toch niet zijn roeping was. Hij begon een wereldreis te maken en beloofde zijn vriendin Vlora dat als hij terugkomt hij met haar zou trouwen en een gezin zou stichten. Tijdens zijn reis leerde hij veel mensen kennen en kon hij wijsheid uit verschillende bronnen halen. Hij leerde daarom Meelo's oudste zoon Huan kennen en pleegde overspel met de kleindochter van Avatar Korra. De relatie ging echter weer snel voorbij, toen hij terugkeerde hield hij zich aan zijn belofte en trouwde met Vlora en kreeg even later een kind. Ook werd hij door zijn kennis en wijsheid aangenomen bij de Orde van de Witte Lotus. Hij heeft toen een aantal keer kennis gemaakt met Avatar Korra en raakte er door gefascineerd. Hij kreeg een zoon genaamd Thai en waren een gelukkige familie. Maar er was toch altid wel wat spanning om Dewei zich helemaal inzette voor zijn werk en helemaal geobsedeerd was met het vinden van de nieuwe Avatar, dit hekelde Vlora nogal maar het veroorzaakte niet meer dan een paar hevige ruzie's. Toch bleef het Dewei niet lekker over het feit dat hij Vlora had bedrogen en toen Thai ong 8 jaar was biechte hij het op. Vlora besloot bij hem weg te gaan en hij mocht geen contact meer hebben met zijn zoon. Hierdoor kwam Dewei in een groot dal terecht en verhuisde naar de andere kant van de stad. Hier leerde hij zijn buurvrouw Yen kennen en zij hielp hem op weer uit het dal te komen. De twee werden verliefd en trouwde al snel met elkaar, een jaar later kregen ze een zoon genaamd Kyan. Uiteindelijk promoveerde Dewei zch tot een erelid van de Orde van de Witte Lotus en hij vond de nieuwe Avatar. Hij werd Tan zijn mentor en de twee kregen al snel een goede relatie met elkaar.

PersoonlijkheidEdit

Dewei is een wijze geduldige man die heel sirieus is. Hij houd van discipline maar vind ontspanning ook heel belangrijk. Zelf is hij al een hele grote aardemeester en leerde Tan de gevorderde technieken (Tan was al een hele goede aardemeester). Ook betrok hij zich met Tan zijn familie zaken en heeft ook een goede band met Tan zijn famile. Hij was heel verdrietig toen zijn vrouw Vlora bij hem wegging en hij het contact met zijn zoon verloor. Hij noemt de Avatar de grootste inspriratie in zijn leven en noemt Avatar Korra zijn grootste voorbeeld in zijn leven. 

Around Wikia's network

Random Wiki