Wikia

Het is lief, licht en luchtig. Als Tenzin en Pema hun eerste kind krijgen. Het kind groeit op en krijgt honger naar de verhalen van Aang. Steeds meer en meer wil die weten. Vol vertrouwen vertrekt Hij. Zal de tocht veilig worden? Met veel oude bekenden krijgt Hij stukje voor stukje het verhaal los gepeuterd.

De reis van Niels is gebaseerd op een droom van de maker.
De reis van Niels: Zuidelijk Luchttempel
The Southern Air Temple
Algemeen
Maker: Nvdaang
Genre: Avontuur, verleden
Chronologie
Vooraf gegaan door: De reis van Niels: Katara (8)
Verwant aan: IJzig Vuur, Vuurheet

Wat vooraf gingEdit

Niels is zijn reis begonnen. Nog geen paar uur vertrokken en hij is nu al weer in de problemen. Hij stort de zee in. Hij wordt ´opgevangen´ door vissers en naar Katara gebracht.

Eenmaal daar aangekomen word Niels behandelt en is na een paar ziekte uren al weer de oude.

Aflevering 25: Oost West Thuis BestEdit

Niels vliegt nu al wat uren rond. Zoekend naar de Zuidelijke Luchttempel.

´Pap zei vroeger toch altijd het Paola gebergte?´ ´Zo te zien is de tempel al vergaan in het stof´

Nog iets verder vliegt hij het gebergte in. Uren blijft Hij nog zoeken maar tervergeefs. Als hij de moed in de schoenen wil laten zakken. In de verte glinsterd iets.

´Wat is dat?´ Denkt Niels hardop. Zijn ogen zoeken naar het glinsterende voorwerp. Hij vliegt er heen. Dan oppeens.

Daar in de verte. Ligt het prachtige gebouw. Het lijkt net of het nooit geschonden is in die 170 jaar.

Niels kan half zijn ogen niet geloven maar vliegt er als nog heen. Eenmaal daar aangekomen probeert hij er te landen. Schuin omlaag zakt hij steeds lager. Hij land op een plein.

´Teken van leven zit er ook niet echt in hier´ Denkt Niels. Voor hem staat een beeld van een monnik. Langzaam lijkt het net of hij er heen word getrokken. Het beeld is een beetje stoffig.

´Gyatso!´ Zegt Niels plotseling. ´Monnik van de natie´

Niels besluit verder het gebouw in te lopen. Hij loopt recht door een lange gang tot een deur. De deur is groot en heeft bijna aan elke zijden een soort gat. En in het midden ook een.

Zonder na te denken stuurt hij lucht het middelste gat in. Het lucht word naar elke gat gestuurd en maakt een raar geluid. Knarsend gaat de deur open.

Langzaam loopt Niels naar binnen. Binnen staan er rijen van beelden. Elk beeld heeft een eigen figuur en kleding. Langzaam loopt hij langs de eerste rij. Kyoshi, Roku. Naast Roku staat niks. Niels kijkt naar de grond. Op de grond ligt een stokje met een tekening. Op de tekening staan met een paar scheve lijnen iets getekent. Niels pakt het op en kijkt ernaar.

Na een tijdje besturderen ziet hij wat die lijnen betekenen. Sokka heeft Aang proberen tekenen. Lachend loopt Niels door.

Aflevering 26: BriefEdit

Na een tijdje lopen is Niels het wal zat met het gesteente. Hij begint terug te lopen. In de donkere hal is het wel vreemd stil. Oppeens schiet een maki voor zijn voeten weg. Niels rent achter hem aan om te kijken waar die heen gaat.

De maki is snel en schiet door alles heen. Niels volgt hem nog steeds te voet. Oppeens stopt de maki en loopt een gat in. Niels bukt en kijkt het gat in.

´Een makifamilie´ Denkt Niels als die overeind komt. ´Die waren toch uitgestorven?'

Niels besluit er te gaan wachten en om de tijd te doden te gaan mediteren. Na een uur mediteren word plots uit het gat een maki gegooit. Langzaam maar zeker pakt hij de maki op. Nog jong en teer is het.

Niels probeert hem nog terug te legen. Maar moeder gooit hem erop nieuw uit.

´Ik neem hem maar mee´ Besluit Niels.

Niels loopt door de gang naar alle kamers toe. Na kiezen van een kamer loopt hij erin. De kamer is tot tegenstelling van de anderen keurig opgeruimd en netjes. Niet veel zit erin maar Niels heeft alleen het hoognodige nodig. Niels legt de maki op het bed en maakt het zich zelf gemakkelijk.

Als Niels het zich zelf makelijk heeft gemaakt gaat hij op bed naast de Maki zitten. Niels zit niet lekker en staat op. Als hij ziet waar hij op heeft gezeten ziet hij dat het een brief is met een lintje eromheen. Niels pakt het op en maakt het open. Op de brief staat.

Beste Niels.

Als je dit leest ben je waarschijnlijk in de Zuidelijk Luchttempel.

Ik hoop en ik wil dat je de kennis van het Luchtsturen van je vader hebt over gekregen.

Als je je soms verdrietig voelt moet je weten dat ik van je hou en ik in je hart zit!

Zoek de kennis van de Luchtnomaden en bereid je op voor de toekomst.

Ik hou van Je!

´Je opa.´

´Een brief van opa?´ Zegt Niels ongelovig. ´Zo oud al?´

Hij kijkt naar de Maki en legt hem op de grond in een hoekje. Niels besluit te gaan slapen. Hij houdt de brief stevig bij hem. Dicht bij zijn hart.

Aflevering 27: Vertrek van HuisEdit

De volgende dag staat Niels vroeg op. Samen met de maki op zijn schouder gaat hij opzoek naar eten. Eenmaal aangekomen bij een grootte boom. Schiet de maki de boom in. Als de maki uit de boom komt heeft hij twee peren in zijn klauwen. Hij geeft er een aan Niels.

´Nashi!´ Zegt Niels. ´Van peer´

Niels neemt Nashi op z´n schouders en loopt terug naar zijn onderkomen. Daar ongekomen pakt hij de brief van Aang en leest hem opnieuw.

´Zoek de kennis van de Luchtnomaden´ Leest Niels hardop. ´Zoek de kennis´

Niels denkt even na.

´Ik ga hier weg' Besluit Niels. 'Ik leer geen kennis als ik hier blijf'

Zo gezegt zo gedaan. Niels verzamelt die ochtend eten.

'Zo is het wel genoeg' Denkt Niels als hij de laatste peer er in doet. 'Ik hoef niet zo lang te reizen'

Als Niels zijn tas om zijn schouder hangt gaat hij naar het beeld van Gyatso. Eenmaal daar maakt hij een diepe buiging voor de monnik en draait zich om. Snel en behendig springt hij op zijn vlieger en kijkt achterom.

'Dag Aang' Zegt Niels.

Naast hem vliegt Nashi met hem mee.

'Waar is de allergrootste kennisbron in deze wereld' Denkt Niels na een tijdje vliegen. 'Pap vertelde altijd vroeger over de Wan shi tong bibliotheek'

Niels denkt heel eventjes na.

'Dan maar na die Bibliotheek'

Niels vliegt richting oosten en ziet nog net hoe de Luchttempel achter hem steeds verder weg is.

'Op naar de Wan shi Tong Bibliotheek!' Zegt Niels vast beraden.

Word vervolgtEdit

Zal Niels veilig aankomen in de woestijn? Bestaat de Wan Shi Tong Bibliotheek nog wel? Zou Wan shi Tong aardig reageren als Niels daar aan komt?

Dat alles is te lezen in het nieuwe boek:

Around Wikia's network

Random Wiki