Wikia

Het is lief, licht en luchtig. Als Tenzin en Pema hun eerste kind krijgen. Het kind groeit op en krijgt honger naar de verhalen van Aang. Steeds meer en meer wil die weten. Vol vertrouwen vertrekt Hij. Zal de tocht veilig worden? Met veel oude bekenden krijgt Hij stukje voor stukje het verhaal los gepeuterd.

De reis van Niels is gebaseerd op een droom van de maker.
De reis van Niels: Katara (8)
Luister naar je hart
Algemeen
Maker: Nvdaang
Genre: Avontuur, verleden
Chronologie
Vooraf gegaan door: De reis van Niels: Weg (7)
Verwant aan: IJzig Vuur, Vuurheet
Opgevolgd door: De reis van Niels: Einde? (8)

Wat vooraf gingEdit

Aflevering 22: Zee Edit

Niels vliegt al een paar uur door de lucht. In het begin kon je nog land zijn maar dat beeld is al gauw veranderd in water. Alleen maar water.

Het begint al donker te worden.

´Wat moet ik nu doen´ Denkt Niels zuchtend na. ´Ik kan wel blijven vliegen maar dat houd al gauw een keer op´ ´Ik vlieg door dat ik land vind´

Er zijn uren verstreken. Niels richt zijn beeld alleen nog maar op het water. Zijn ogen vallen soms even dicht. Maar de hoop dat hij bijna kan gaan landen laten zijn ogen weer omhoog doen.

Maar dan Niels valt in slaap. Hij valt in een schuine lijn de zee in. Zijn lot ligt in de zee.

Op een boot veder op zijn mannen aan het vissen. Ze halen hun net boven. Niet alleen daarin zitten vissen maar ook Niels. Snel halen ze de jongen eruit. Bewusteloos word hij eruit gehaald.

Aflevering 23: Genezing.Edit

Een dag gaat voorbij. Niels is naar een kamer aan boort gebracht. Nog steeds niet is hij wakker geworden. Als hij niet wakker word kan het misschien wel fataal worden.

Naast Niels bed staat elke dag een man. Die geeft hem eten en drinken voor zover hij het nodig heeft. Als de man er weer staat doet Niels oppeens zijn ogen open.

´Ik wil water´ Zegt Niels. ´Water´

Snel geeft de man hem wat water. Niels drinkt wat. Zo gaan er uren voorbij, de uren worden dagen. De mensen aan boord weten ook dat Niels het niet gaat reden zonder goede hulp. De vissers aan boord gaan vergaderen wat het beste is om te doen.

´We brengen hem naar de Zuidelijke waterstam´ Zegt een Man rechts aan de tafel. Hij heeft een normaal postuur en heeft een kleine scheve snor.

´Dat is een goed idee´ Zegt de man naast hem. ´We varen vandaag nog door´ ´Morgen zullen we dan aan komen´

Het idee word uitgevoerd. Die avond word door gevaren.

De volgende dag komen ze aan bij de Zuidelijke waterstam. Snel word Niels van de boot afgehaald en word naar de dichst bijzijnste post gebracht.

In die post zit Katara en een paar leden van de Orde van de witte lotus. Verbaasd kijkt Katara naar de jongen die naar binnen gedragen word. De jongen komt haar bekend voor maar ze is al toch zo oud en kan er niet zo gauw opkomen. Snel dat haar oude lijf haar dragen kan schiet ze te hulp. Ze stuurt iedereen weg en sluit de deur.

Een paar uur later word de deur opengedaan. Katara komt eruit.

´Het is goed dat jullie zijn gekomen´ Zegt Katara. ´Het was maar een kleine longontsteking´ ´Waren jullie later gekomen had ik niks meer kunnen doen.´

Blij en gelukkig zijn de mannen. Ieder krijgt wat te drinken in het trainingscomplex.

Aflevering 24: AfscheidEdit

Nog geen dag later is Niels weer al op gelapt. Katara´s geheugen laat haar nog steeds in de steek.

`s avond zit Katara zoals gewoonlijk op haar bed naar een portretje van Aang te kijken. Ze had altijd al gedacht dat de een zo grootte Avatar niet kon worden verslagen. Maar tervergeefs. 

Een beetje afwezig staarde Niels uit over de grote, grijze zee. Als het niet zo barkoud was geweest, zou hij gaan mediteren, maar nu moest hij constant in zijn handen blazen. Er kwam beweging in het landschap. Vanuit een huisje kwam een oude vrouw lopen. Niels bekeek haar vanaf een afstandje. Toen herkende hij haar. "Oma!"

Met een reflectie schiet hij overein en rend haar te gemoet. Sneler en sneler rend hij door het landschap heen. Todat hij zijn oma weer in zijn armen kan sluiten.

Binnenshuis verteld hij hoe zijn verhaal. 

´En toen belande ik hier´ Vertelt Niels. ´Binnenkort hoop ik mijn reis te vervolgen´

Met open mond heeft Katara zitten luisteren. Als Niels klaar is staat ze op en haalt een doosje uit een laadje. Voorzichtig gaat ze weer zitten en maakt het doosje open.

´Dit is een oude luchtsturingsrol´ Zegt Katara en haalt de rol eruit. 

Ze geeft de rol aan Niels en steekt haar hand weer in de doos. Ondertussen kijkt Niels naar de hand van Katara. Hij ziet haar iets er weer iets uit halen.

´Het lijkt een beetje op een ketting´ Denkt Niels.

´Dit is van mij geweest´ Zegt Katara. ´Ik heb het van mijn oma gehad en geef het nu op de duur aan jou´

Met open mond kijkt Niels hoe Katara de ketting aan haar geeft.

´Je moet morgen ochtend maar vertrekken´ Besluit Katara.

De volgende dag voor zondsopgang staan Katara en Niels voor de wachttoren.

´Ik hoop dat jouw toch veilig zal worden´ Zegt Katara. ´Je Opa zou trots op je zijn geweest.´ ´Zoek zijn verleden op´

´Wat bedoelt U Oma? Vraagt Niels.

´Vlieg naar de Zuidelijke luchttempel´ 

Geen woord of noch een zucht neemt Niels afscheid. Met een grootte sprong springt Niels op zijn vlieger. Katara zwaait hem nog na voor de wind hem mee neemt.

Around Wikia's network

Random Wiki