Wikia

ImagesCAUY9GIS

Mensen die ook lid zijn op www.avatar-thefourelements.nl kennen de grote lijn van dit verhaal misschien al. Maar ik heb besloten dat ik een aantal dingen ga veranderen om mijn verhaal langer te kunnen laten duren. Binnenkort komt het eerste stuk.

De legende van Touxiang
Algemeen
Maker: Luchtavatar13
Genre: oorlog; roman; avontuur; spanning; et cetera
Leeftijdsklasse: Ik raad aan voor 12 jaar en ouder
Land/Taal: Nederlands, namen kunnen hiervan afwijken
Hoofdstukken: Nog onbekend
Duur: Vooralsnog onbekend; zeker één seizoen van 2 boeken
Start/Eind Data: oprichting: 4-10-2013

HoofdpersonagesEdit

Touxiang

  • Naam: Touxiang
  • Leeftijd: 15, bijna 16
  • Woonplaats: Noorderlijke Luchttempel
  • Element: Lucht
  • Sturing?: Ja -> Luchtsturen
  • Positie: monnik, Luchtnomaad, eerste graads bloedlijn Avatar Aang
  • Relatie: nog geen

HET VERHAALEdit

Hoofdstuk 1: OntwikkelingenEdit

Deel 1 VoedselEdit

Het was een mooie lentedag met hier en daar een wolkje aan de lucht. Touxiang zat rustig naast de andere monniken te mediteren. Opeens kwam er een vliegende bizon aan met drie Luchtnomaden op zijn rug. Aan hun kleding te zien, kwamen ze van de Zuidelijke Luchttempel. Ik dacht terug aan drie jaar geleden, op die dag dat ik mijn titel "Luchtmeester" eervol had ontvangen en getatoeërd was. Ik was trots op mijn kunsten, vooral omdat niemand in de bekende geschiedenis dit had overtroffen. Natuurlijk werd er nog verteld over de grote Avatar Aang, maar het verhaal werd steeds minder belangrijk. Er waren verschillende (burger-)oorlogen geweest en steeds weer had de Avatar die weten op te lossen. Dus Aang's prestaties leken nu veel minder groots.

Ongeveer twee uur later kwamen alle Luchtnomaden bijeen. De Raad van Ouderen had iets te vertellen. 'In het Aarderijk was een grote storm geweest en had daar ongeveer 30% van al de landbouwgronden onder water gezet. Er komt dus een tijd van schaarste aan voor ons. Omdat wij de kleinste gemeenschap zijn, wordt er op ons het meest bezuinigd. we moeten waarschijnlijk 40% van al ons voedsel zelf gaan verbouwen.' Iedereen wist dat dat onmogelijk was. Er was simpelweg geen plaats. 'De Vuurnatie heeft al financiële hulp toegezegd, maar we weten niet hoeveel dat gaat worden. Jullie moeten er rekening mee houden dat je wordt uitgezonden naar een der andere naties om zo voor geld en dus voedsel te zorgen. Ook vrezen we stakingen over de hele wereld, omdat de voedselprijzen omhoog zullen schieten. We weten niet wat die voor gevolg zouden hebben, maar wees voorbereid.'

De bijeenkomst werd gesloten. Wat wanneer er echt geen voedsel meer is? En ik zag geen reden voor de Raad om daarover te liegen. Dacht ik bij mezelf. Dan zou er een zware tijd voor ons staan.

Deel 2 UitvalEdit

Alle luchtnomaden gingen weer verder waar ze mee bezig waren. Voor mij betekende dat ik naar het schoolgebouw moest. Niet om les te krijgen, maar om les te geven aan de 13 jarigen. Het was altijd druk in de klas en normaal gesproken hield ik hier helemaal niet van. Maar vandaag kon ik het niet onderdrukken ze eerder vrijaf te geven. Ikzelf zou ook nog les krijgen maar dat werd uitgesteld tot morgen. Later die middag kregen we specifiekere informatie over hoe en wat. De leerlingen die ouder dan 9 jaar en jonger dan 12 jaar waren, moesten voortaan op het land gaan werken. Ieder van hen moest 2 uur werken om dan weer 2 uur les te krijgen. Normaal gesproken hadden ze alleen 3 uur les gehad, maar het was niet anders.

Ik ging naar mijn kamer en pakte een boek, getitled: "100 jaar scheepvaart" en begon erin te lezen. Onder me merkte ik dat er mensen zich aan het waren verzamelen. Het stelde me maar niet gerust. De oudere jongeren zouden waarschijnlijk het minst te eten krijgen. Dat was nu eenmaal het eerlijkst. Ga maar na: de kinderen konden niet zonder; de volwassenen moesten werken; de ouderen konden niet zonder. Ik keek uit het raam naar de lucht. Er was storm op komst. Dat voelde ik gewoon. Vanuit het westen kwam er een struisvogelpaard aanrennen. Ik zag de koerier erop zitten en vroeg me af waarom hij vlak voor een storm toch nog iets moest komen brengen. Zou het dit keer goed nieuws zijn? De laatste weken hadden we alleen nog slecht nieuws te horen gekregen. De naties waren verder uit elkaar gegroeid. En nu er ook nog een voedseltekort op komst was, zou dat zeker tot spanningen leiden.

Around Wikia's network

Random Wiki