Wikia

Sjabloon:Eigendomander

Zuko smeekt
De Zoon van de Vuurheer
Hoofdstuk informatie
Boek

1

Hoofdstuk

5

Chronologie
Vorig hoofdstuk

Als de Bel Gaat

Volgend hoofdstuk

Koninklijk Bezoek

De Zoon van de Vuurheer is het vijfde hoofdstuk uit Kyoshi Revolts.

SamenvattingEdit

Chen, de zoon van Azula, faalt om indruk te maken op zijn moeder, en krijgt bruut kritiek. Ty Lee vind het zielig voor de jongen, maar Azula luisterd niet naar Ty Lee. Chens zus, Mitsuki, ziet haar kans en kwelt Chen zo over de haat voor hem van zijn moeder dat Chen besluit om weg te lopen. En dan is hij een verrader van zijn vaderland.

OverzichtEdit

Het hoofdstuk begint in een blauwe, fel verlichte kamer. Een jongen probeert om een ingewikkelde bewegening te doen, maar hij valt al snel op de grond. Hij probeert het opnieuw, maar springt tegen een pilaar. Azula zit samen met haar adviseurs, Ty Lee en Mai, op haar troon. Azula bekritiseerd de jongen hard, en de jongen blijkt Chen te heten. Zij verteld hem dat zijn houding slecht is en dat hij de focus heeft van een Olifant-Rat. Als ze lacht, zegt ze dat hij op zijn oom, Zuko, lijkt. Chen laat zijn hoofd hangen, en gaat tegen een pilaar zitten. Azula verteld dan tegen haar dochter, Mitsuki, om haar oefening te laten zien. Mitsuki lacht gemeen naar Chen, en laat dan een gigantische vuurbal zien, om daarna naar achteren de draaien en zichzelf in de lucht te laten vliegen. Azula bekijkt haar techniek vol trots. Mitsuki eindigt haar voorstelling met een bliksemflits, die in de vlammen voor Azula's troon terecht komen.

Mitsuki loopt naar Chen, laat hem haar vreemde lach zien, die hem boos als verschrikt maakt. Een van Mitsuki's vriendinnen loopt dan naar haar toe, en geeft haar een knuffel, en verteld dat ze geweldig is. Mitsuki kijkt dan naar haar andere vriendin, Quanlee, en vraagt haar of ze wat over haar demonstratie wil zeggen. Quanlee zegt dan sarcastisch tegen haar "Het was het meest mooie, knappe ding dat ik ooit gezien heb". Geërgerd zegt Mitsuki dan tegen Quanlee om naar haar vriendje te kijken, omdat hij "niet zo blij kijkt", wat Quanlee boos maakt. Ondertussen verteld Ty Lee over Mitsuki tegen een trotse Azula, maar dan ziet ze Chen zitten tegen een pilaar met een ongelukkige blik in zijn ogen. Ty Lee spreekt haar onvertrouwen uit over het zelfvertrouwen van Chen, en dat Azula wat aardiger tegen hem zou moeten zijn. Mai voelt zich er ook niet gelukkig over, maar ze gaat weg uit de troonzaal. Ty Lee vindt het nog steeds verkeerd, maar kiest voor Azula.

Later die dag, is Mitsuki aan het overleggen met Tam Mee en Quanlee. Mitsuki verteld hen dat de tijd is gekomen om Chens recht op de troon af te nemen. Ze verteld hen dat er helemaal geen kans meer is dat hij nog liefde van zijn moeder krijgt, en ze begint een plan om hem er van te overtuigen om weg te gaan. Quanlee is onzeker, en ze noemt dat Chen wel de rechtmatige opvolger is, waarop Tam Mee haar belachelijk maakt. Mitsuki verteld echter tegen Quanlee dat hij beter een verrader kan zijn, dan een goede Fenikskoning. Een bediende komt dan Mitsuki's kamer binnen, om haar een "Koninklijke Voetbehandeling" te geven. De bediende verliest echter zijn balans, en valt per ongeluk bovenop Mitsuki, en ze vallen beiden op de grond. De man staat op, en beeft van angst. Mitsuki zegt dat, kalm en duidelijk, de volgende keer dat hij weer zo'n stommiteit begaat, hij vermoord zal worden. Mitsuki roept dan om een andere, betere bediende, en gaat weg.

Chen zit in zijn kamer, en bekijkt een afbeelding van hem en zijn vader Yin Lee. Chen krijgt een flashback, waarbij hij op zijn vaders schoot zit. Yin Lee leest verhalen voor, en laat zien hoe Luchtmeester vliegen en hoe Watermeesters zwemmen, wat Chen aan het lachen maakt. Chen begint te huilen, en hij herindert zich de begrafenis van Yin Lee, toen hij de enige persoon verloor die echt van hem gehouden had. Hij denkt terug aan de ruzie tussen Yin Lee en Azula, waarin Azula tegen Yin Lee zei dat hun zoon een zwakke, ruggegraatloze stommeling was geworden. Chen kijkt dan naar een schilderij van zijn moeder, waar zei, natuurlijk, Mitsuki in haar armen houd, en waar Chen op de achtergrond staat met Yin Lee. Op dat moment, begint Chen te huilen, maar doordat de deur open gaat stopt hij snel.

Mitsuki komt dan in de kamer. Chen schreeuwt dat ze weg moet gaan, maar Mitsuki daagt hem uit. Chen zecht dat hij serieus is, maar Mitsuki negeert hem. Ze vraagt hem dan of hij niet verdrietig is dat Azula niet van hem houdt. Chen zecht dat ze wel van hem houdt, maar Mitsuki verteld hem dat hij met zijn hoofd in de wolken leeft, met zijn ogen dicht. Ze duwt de schilderijen waarvan Chen moest huilen in Chens gezicht, en ze zecht dat hij nooit de Feniks Koning zal zijn zoals Azula dat wilde, en dat hij zijn volk een plezier moet doen, en weggaan. Chen schreeuwt tegen Mitsuki dat hij weigert om een verrader te zijn, maar Mitsuki zecht dat hij nooit de kroon zal krijgen van Azula. Chen probeert om terug iets te zeggen, maar Mitsuki zecht dat hij gewoon zijn tijd aan het verdoen is. Chen kijkt naar Mitsuki als ze blij zijn kamer verlaat. Nadat hij er over na denkt, besluit Chen dat Mitsuki toch gelijk heeft, en dat hij weg moet lopen.

Chen sluipt uit het palijs in een bekapte mantel, zonder ook maar een briefje achter te laten. Als Chen weg rent van het palijs, kijkt hij nog een laatste keer naar het palijs. Hij aarzelt nog even, maar gaat dan toch weg. Chen gaat naar het strand van de hoofdstad, steelt een kano uit een schip, en peddelt door de oceaan. Na een paar uur slapen, wordt Chen weer wakker, en ziet dat jij in het midden van een bos is, op een rivier. Chen gaat tegen de stroom in en vaart naar de rivierbedding. Hij bedenkt zich dan dat hij een deserteur is van zijn land, en dus een verrader.

Terug in het palijs, is Mitsuki op audientie bij Azula. Azula verteld Mitsuki dan dat Chen een verrader is, en dat zij en haar vriendinnen hem terug moetten brengen naar de Vuurnatie, dood of levend. Als Mitsuki deze woorden hoort, lacht ze dreigend.

BronEdit

het origineel in engels

Kyoshi Revolts hoofdstukken
Boek 1: Vluchteling
De Wereld Zoals Die Niet Zou Moeten Zijn - Bestemming: Vuurnatie - Hopeloze Hoop - Als de Bel Gaat - De Zoon van de Vuurheer - Koninklijk Bezoek - Het Oude Dorp - Achtervolgd - Meer der Geheimen - De Rampzalige Generaal - Deze Drie Geesten - Dingen die Weg Zijn - Allemaal Aan Boord - Een Vurige Weg - Eerste Gevecht - Nieuwe Plannen - De Natie van Aarde en Zigeuners - Stad der Rebellie - Slag bij Kein Woud, Deel 1 - Slag bij Kein Woud, Deel 2
Boek 2: Rebel
Advies van de Gevallenen - Moeders Kindje - Rebel Lessen, Deel 1 - Rebel Lessen, Deel 2 - Samson en Delila - Gewoon Vrienden - De Ramp is Terug - Het Laatste Moment - Weg uit een Utopia - De Innerlijke Samenzwering, Deel 1: Infiltratie - De Innerlijke Samenzwering, Deel 2: Gevangen - Geboren onder Vuil - Een Dag Uit Het Leven - Een Aardse Ontwaking - Moord bv
v - e - d