Wikia

Informatie   Deelnemen   ← Vorige Editie   Februari 2013   Volgende Editie →
Lw-header
VoorwoordHet februarinummer van de Lotuswachter is uit! Nou, dat zal je bij deze gezien hebben. Het nieuwsblad moet nog even op gang komen, maar op het moment denk ik persoonlijk dat we via "De Lotuswachter" jullie het beste kunnen informeren over nieuwe evenementen op de wiki. Graag horen wij hier reacties over. En nieuwe ideeen zijn altijd welkom!
Themadagen
Misschien wordt het wel eens tijd dat we dit jaar bijzondere dagen in het zonnetje zetten. Zo viert de wiki zijn vierde verjaardag op 3 september (Feestje!). Niels (Nvdaang) kwam met onder andere deze themadag en bedacht dat er ook natie- en sturingsdagen kunnen komen.

-- Marieke
Rollenspel (update)
In de categorie "Lange-termijn projecten" gaat het rollenspel vallen. Hierover was al meer te lezen op deze pagina, maar het idee staat nog altijd in de kinderschoenen. Toch zijn er nu al dingen veranderd. Nog steeds is de algemene vijand de groep die zichzelf de "slechte schrijvers"(SLES) noemt. Ook de naam zit nog in een beginstadium.... Verder is het enige waar de schrijvers zich mee kunnen wapenen schrijfgerei en een woordenboek. Het volgende is veranderd. Waar de schrijver eerst als zichzelf moest spelen, is het in de toekomst mogelijk om een bepaald type schrijver te spelen dat jou aanspreekt. Elk type krijgt verschillende opdrachten die hij/zij alleen, samen met hun personages (inktharten genaamd) of met andere schrijvers moeten oplossen. Met deze opdrachten verdien je punten (misschien kunnen we die punten omzetten in speldjes). Ook het aantal woorden dat geschreven wordt, helpt mee je level te verhogen. De opdrachten kunnen zeer verschillen. Soms is het zo dat je een hoofdstuk van je verhaal moet afschrijven, andere keer krijg je een bericht dat gigantische vliegen je verhaal zijn binnengedrongen en alle letters met de "c" hebben opgegeten om maar iets te noemen. Op langer termijn zullen er ook gildes/organisaties/ordes kunnen ontstaan, maar we zijn met nog niet zoveel mensen dus voorlopig blijven de opdrachten voor kleine groepen bestemd. Meer informatie volgt nog. Zijn er mensen die er eventueel al aan zitten te denken om mee te doen? Reacties graag naar Marieke.

-- Marieke
Wiki-codes
Het onvoorspelbare van wiki-code's. Of hoe ze het officieel ook mogen noemen. HTML, broncodes.... Daar houdt mijn synoniemenboekje eigenlijk al een beetje op over dit onderwerp. Maar ik zal vast niet de enige zijn die zich soms afvraagt wat er met mijn tekst gebeurd is. Alles dikgedrukt of cursief of plotseling met vele witregels er tussen die er helemaal niet hadden moeten staan. Nee, soms zijn de wiki-code's echt onvoorspelbaar. En hoe krijg je ze weer weg? Ik bied sommige mensen hier wel eens hulp aan om ze weg te krijgen. Na wat "gebackspace" met wat rare tekens die er op magische wijze in de broncodes zijn verschenen, wil het soms op magische wijze ook wel weer eens verdwijnen. Soms ook niet, maar uiteindelijk wint de aanhouder. Het wil wel eens een kwestie zijn van knippen, verwijderen en opnieuw plakken. Maar toch zou ik wel eens willen weten wat ik nu verkeerd gedaan heb wanneer alles weer eens dikgedrukt staat...

-- Marieke
Door: Marieke (Mvs109)

Around Wikia's network

Random Wiki