Wikia

Door Ran2 Genre Rating Updates
Meer van Ran2 Oorlog Vanaf 10 jaar Dagelijks
4. Liao
Algemeen
Maker: Ran2
Genre: oorlog
Land/Taal: Nederlands
Chronologie
Vooraf gegaan door: 3. Problemen...
Opgevolgd door: 5. Gevangen

Wat er vooraf ging...Edit

Het bombardementEdit

Kiayo schrok wakker, hij had Liao welliswaar overwonnen, maar hij wist gewoon dat hij nog een keer zou aanvallen. Kiayo stond op, liep naar het raam en deed de gordijnen open. Hij schrok. Wat krijgen we nou?! Kiayo zag een zwarte rookpluim in de verte. Hij nam meteen contact op met de Vuurheer. Toen Iroh opnam vroeg Kiayo of hij misschien wist wat die zwarte rookpluim was. Vuurheer Iroh wist er nog niets van. Hij keek uit het raam en zag nu ook de zwarte rookpluim in de verte. Wat later kwam er een bediende van de Vuurheer aanrennen. Vuurheer Iroh, Vuurheer Iroh! Ik heb nieuws! Schreeuwde het mannetje. Vertel op. Zei Vuurheer Iroh. Omashu is gebombardeerd door de Potentes! Omashu wordt gewatte?! Gebombardeerd heer. En wie zijn de Potentes? De troepen van Liao, heer. Iroh ging er meteen op af. Dankjewel voor de informatie nog! Riep Iroh en hij liep de hal in en verdween.

Een paar uur later kwam Iroh aan in Omashu. Iroh werd aangehouden door een soldaat. Persoonsbewijs graag. Zei de soldaat. Maar toen hij merkte dat het de Vuurheer was liet hij hem er meteen door. Iroh liep midden in een zwarte rookwolk. Hij zag er bijna niks doorheen. Wat is hier gebeurt?! Vroeg Iroh die duidelijk geschrokken was. Omashu is gebombardeert door de Potentes. Antwoordde de soldaat. Dan is het oorlog, zei Iroh en hij liep weg.

Azula's kleinzoonEdit

Pappie! Pappie! Gao stormde de trap af naar beneden. Wat is er zoon? Vroeg Kiayo. Gao ging op Kiayo's schoot zitten. Dus pappie... Vertel me eens wat meer over Liao en de oorlog. Kiayo wist dat er een moment zou komen dat hij het moest uitleggen aan zijn zoon. Oke Gao, het wordt tijd dat ik het vertel... Begon Kiayo. Liao is een slecht mens. Hij is de kleinzoon van Azula, die ken je wel he? Kiayo ging verder. Hij heeft samen met de Potentes een bom op Omashu gegooid en de hele stad ligt in puin... Wat zijn Potentes? Onderbrak Gao. De Potentes is een groep mensen die bij Liao horen, maar beloof me zoon... Dat je nooit lid wordt van de Potentes, die zijn slecht. En beloof me alsjeblieft dat je oppast. Overal lopen leden van Potentes rond, daar moet je voor opassen, ze zijn slecht. Iedereen kan zo'n iemand zijn. Zelfs oma Kliang. Oma Kliang?! Die zou nooit bij die slechte mensen horen! Gao was verbaast dat Kiayo zoiets over zijn oma zei. Nou jongen... Je weet nu wel weer genoeg. En pas op he... Kiayo zei dat hij maar weer boven moest gaan spelen. Gao ging dan ook meteen weer naar boven. Pfoe! Daar ben ik dan ook weer vanaf. Dacht Kiayo. Ik ga hem ook niet teveel vertellen, anders gaat hij straks nog roepen over straat wat ik over Liao denk.

Wordt vervolgd...Edit

Kiayo wordt gearresteerd door de Potentes. Wat gebeurt er nu met hem en met de vuurheer?

Around Wikia's network

Random Wiki