Wikia

Door Ran2 Genre Rating Updates
Meer van Ran2 Oorlog Vanaf 10 jaar Dagelijks
1. Een arme man
Algemeen
Maker: Ran2
Genre: oorlog
Land/Taal: Nederlands
Chronologie
Vooraf gegaan door: -
Opgevolgd door: 2. Het begin als Generaal

Moeilijke jeugdEdit

Hij is opgegroeid in een arme sloppenwijk. Als baby werd hij achtergelaten door zijn ouders. Twee mensen vonden hem midden op straat. Ze waren erg arm maar deden alles om het babytje gezond te houden. Zijn moeder was werkloos en zijn vader had een baan bij de stedelijke schoonmaakploeg. Daar verdiende hij € 10,- per week. Daar moesten ze met dat geld een week van leven. Elke week gaven ze al het geld uit aan hem. Zijn vader en moeder aten af en toe wat uit de vuilnisbak van een ander. Toet hij 14 jaar oud was, stierven zijn vader en moeder door een ernstige ziekte.

Bij die gedachte stond Kiayo elke dag stil. Hij zat op een stoeprand in de arme sloppenwijk. Het zag er grijs uit, op muren zaten schimmels en er liepen uitgepute mensen in kleding met gaten rond. Kiayo was hieraan gewend. Hij zag dit iedere dag. Hij moest nu ook eten uit vuilnisbakken halen wou hij nog kans maken om te overleven.

Af en toe was er ook een straatgevecht. Dat kon gaan om een stukje vlees, of gewoon om stoer te doen. Bij de meeste straatgevechten ging het tussen vuurstuurders. Kaiyo was ook een vuurstuurder. Dat had hij zichzelf aangeleerd. Anders had hij het hier nooit overleefd.

Het is hier levensgevaarlijk. Er lopen drugshandelaars en moordenaars rond. Iedere dag was Kiayo weer doodsbang.

Twee maanden geleden werd er een zelfs een moordpoging op Kaiyo gepleegt, maar hij had geluk dat hij een goede vuurstuurder was. Anders had hij het nooit overleeft.

De Vuurnatie zat vol met egoisten. Vuurheer Iroh wou wat geld aan dit kleine dorpje geven, maar de rijke burgers van de Vuurnatie vonden dat geen goed plan.

Kiayo vond Iroh een goede Vuurheer. Hij deed zijn best, maar de rijkere burgers wouden al het geld voor zichzelf houden. Kiayo vond het maar vreselijke mensen...

Vuurheer IrohEdit

Kiayo wou altijd al dat de Vuurheer naar dit dorpje kwam. En op een dag kreeg hij zijn zin...

Vuurheer Iroh kwam op bezoek in dit dorpje. Hij gaf alle mensen wat te eten en liet dingen repareren. Kiayo was hier erg blij mee.

Tijdens het bezoek van Vuurheer Iroh werd Kiayo uitgedaagd voor een gevecht. Een Agni Kai. De tegenstander verloor al na een paar vuurstoten. Kiayo was een machtig vuurstuurder. Iroh heeft niks gezien maar hoorde wel van verschillende mensen over het gevecht. Iroh was onder de indruk van de verhalen over Kiayo. Hij bood hem vrijwilligerswerk aan. Iroh zou Kiayo ook onderdak geven.

Kiayo werkte 2 jaar als vrijwilliger bij het Vuurnatieleger. Hij deed werk zoals: uniformen wassen of torpedo's schietklaar maken. Iroh was heel tevreden over hem en hij kreeg snel een baantje als Soldaat. Kiayo verdiende hier goed.

Kiayo had een voorsprong op de anderen met vuursturen. Hij had er talent voor. Hij was een hard persoon want hij was opgegroeid in een harde buurt. Hij had een goede band met Vuurheer Iroh.

Vuurheer Iroh tewijfelde of hij Kiayo officier mocht maken. Iroh wou wel, maar hij was nog erg jong. Hij had niet echt bepaald veel ervaring. Iroh nam het risico toch niet om hem officier te maken, maar een paar jaar later werd Kiayo wel officier, en niet zo'n lage ook...

Wordt vervolgd...Edit

Kiayo wordt Generaal. In het begin heeft hij nog veel moeite, maar later wordt hij een goede Generaal. Hij komt ook voor problemen te staan...

Around Wikia's network

Random Wiki