Wikia

Duistere Geest
Biografische Informatie
Leeftijd: onbekend
Geboortedatum: onbekend
Fysieke Informatie
Geslacht: Man
Lengte: wisselt
Oogkleur: Donker Rood

Na deze 10000 jaren opgesloten te zijn zal ik ervoor zorgen dat de avatar dat nooit meer kan doen... ik schenk je een deel van mijn kracht... Gebruik het om de avatar te vernietigen.

-De Duistere Geest tegen de Avatar Vernietiger

Achtergrond Edit

Hij is tienduizend jaar opgesloten door de sterkste avatar: Shinzar in tegenstelling van avatars als bijvoorbeeld aang kon je bij hem niet zien bij welke natie hij behoorde. Hij kreeg hulp bij het verslaan van De Duistere Geest van een Aardestuurder Chinizan een waterstuurder Latui een vuurstuurder Azonzor en een luchtstuurder Teniatzo ze waren allemaal de sterkste stuurders van de natie's (Behalve van de natie waar de avatar aan toebehoord. Ze wisten de duistere geest te verslaan door hun krachten te bundelen en hem achter een element deur te zetten, waar hij niet uit kon komen. Hij zwoor op wraak.

Na de tienduizend jaar Edit

Hij vond een manier om duistere wezens uit de poort te laten, hijzelf kon er niet uit, hij stuurde een duister monster om een dorp te terroriseren. Op zijn verbazing offerde het dorp een kind aan hem. Hij veranderde hem in de avatar vernietiger en hij leerde hem met zijn krachten om te gaan. Echter de avatar vernietiger vaalde waardoor de avatar niet was uitgeroeid.

krachtenEdit

De Duister Geest is een zeer sterk stuurder, en beheerst alle elementen. Het nadeel is dat hij achter een element deur zit en om die te open moet hij alle stuurkunsten tegelijkertijd uitvoeren, wat hij niet meer kan. Hij kan Schaduwsturen, en is maar een van de weinige die dat kan.
Duistere geest stuurkunst