Wikia

Dagna Huo
Biografische Informatie
Leeftijd: 16
Geboortedatum: 30 maart 159 NSK
Fysieke Informatie
Geslacht: vrouwelijk
Lengte: 5,6 feet(1.67 meter)
Gewicht: 60 kilo
Haar kleur: rood
Oogkleur: blauwgroen
Persoonlijke Informatie
Affiliatie: Aarderijk
Bondgenoten: Ciel, Chris, Alex, John, Kerr, Evan, Kimi en Roxann(frenemie)
Vijanden: Roxann(Frenemie) Hong Kawika
Familie: Kerr(broer), Evan(vader), Kimi(moeder)
Wapens: pijl en boog
Sturing/Vecht Stijl(en): aardsturen

Dagna Huo is een hoofdpersoon uit Red leaves.

Dagna Huo is een jonge meid die samen met haar vader in Republikazia woont. Haar broer Kerr woont bij haar moeder en stiefvader.

GeschiedenisEdit

Jeugd(159NSK tot 170NSK)Edit

Dagna is de dochter van Evan en Kimi Huo. Haar opa en oma komen uit Ba Sing Se, maar zijn verhuisd naar de nieuwe wereldstad Republikazia.

ls Dagna geboren wordt(30 maart 159NSK), werken haar ouders in hun eigen fietsenwinkel. De zaken gaan op dat moment al niet zo goed. Elk moment konden de bendes binnen vallen om het geld op te eisen.

Iedereen in haar familie is een aardemeester, en Dagna dus ook. Als jong kind kreeg ze les van een meester, maar haar ouders hadden niet genoeg geld om de lessen te betalen dus ze moest ermee stoppen.

Op school gaat het ook niet goed. Haar ouders hebben vanaf haar geboorte ruzie en Dagna´s school presentaties leiden er onder. Bij de test die ze naar een hogere school moet brengen, wordt geadviseerd om haar naar een kostschool te brengen.

Ontmoeting met Chris en de rest/brugklas(171NSK)Edit

Dagna ontmoet Chris, Alex en John in de brugklas. De jonge knappe Chris veroverd meteen haar hart, al laat ze het niet merken.

Ook bewijst Dagna dat ze slimmer is dan mensen denken en haalt ze het VWO. Zodra ze haar doel gehaald heeft, gaat het alleen maar achteruit met haar cijfers en gedrag...

Tot de vijfdeklas(171NSK tot zomer 175NSK)Edit

Dagna komt samen met haar vriendengroep bekent te staan als de clowns van de school. Hun streken zijn eerst heel erg simpel en nog niet zo erg, maar langzamerhand gebruiken Dagna, Chris, Ciel, Alex en John zwaardere middelen om de leraren dwars te zitten, en met succes. Alleen hun doel om een keertje geschorst te worden is nog niet behaald.

UiterlijkEdit

Dagna heeft lang krullend rood haar. Dat meestal los is op een speldje na. Ze heeft heldere blauwgroe

Dagna Huo

Dagna

ne ogen en veel sproeten op haar wangen.

KledingEdit

Dagna draagt een bruin korset met daaronder een groene jurk. Aan de rechterkant is er geen mouw, maar aan de linkerkant wel. Aan haar rechterarm zit verband(voor de sier). Ze draagt een riem met een gouden gesp om haar heupen die niet helemaal strak is aangetrokken. Ze heeft lange laarzen met veel veters en om haar hals draagt ze een ketting met een helder blauwe steen.

PersoonlijkheidEdit

Dagna is niet zo gek op sturen zelf, en dat kan mensen best verbazen. Zeker de gene die niet kunnen sturen.

Dagna vindt dat sturen verwoesting kan brengen, ook al kan haar element zich niet zonder zijn meester bewegen. Ze heeft tijdens geschiedenis gemerkt dat sturen en macht het begin is van iedere oorlog.

Op het eerste gezicht lijkt het dat Dagna onverantwoordelijk is, maar dat is niet geheel de waarheid. Sinds haar ouders gescheiden zijn, en haar vader in een breuk ligt, zorgt Dagna voor hun fietsenwinkel. Dat komt ook omdat het hun enige bron van inkomsten is en dat ze zonder de winkel verloren zijn.

Dagna heeft een goed gevoel voor humor. Ze houd van kattenkwaad, maar het moet wel goed georganiseerd zijn. Zonder voorbereiding is een grap niet goed. Dit soort grappen haalt ze uit met de leraren.

Ondanks dat ze een tikkeltje onhandelbaar is, is ze extreem loyaal naar haar vrienden. Zonder ze zou ze helemaal niks zijn en ze weet precies hoe ze bevriend moet ze moet blijven. Maar zodra ze jaloers wordt verliest ze de controle op ze en kan het compleet mis gaan zoals bij Chris

RelatiesEdit

Chris Moon Beste vriend/crushEdit

Chris en Dagna zijn hele goede vrienden van elkaar en kennen elkaar beter dan de rest. Maar al in het hoofdstuk Een Een gezellige familie blijkt dat hun vriendschap zwaar op de proef wordt gesteld door Roxann.

Dagna heeft al vanaf het eerste moment een oogje op Chris. Hoe zich dit allemaal heeft ontwikkeld is te lezen in de rest van het verhaal

Ciel DragonEdit

BFF

Ciel en Dagna kennen elkaar al vanaf de basis school. Er is nog niet veel bekent over de twee, maar het blijkt al dat Ciel altijd voor Dagna klaar zal staan.

John ShanEdit

Vriend

Er is nog weinig bekent over deze twee. Alleen dat John altijd de gezellige moment met Ciel verpest...

Alex HillEdit

Goede vriend

Alex en Dagna zijn goede vrienden. Ook over dit paar is weinig bekent.

Roxann HamakiEdit

frenemie

Dagna kan Roxann niet uitstaan, maar lijkt haar op een of andere manier toch aardig te vinden. Ook Roxann mag Dagna niet, maar ze laat het niet blijken. Roxann doet hevig haar best om Chris uit de buurt van Dagna te houden.

Evan(vader)Edit

Ze hebben een goede vader en dochter relatie. Ze versterken hun band door te stoeien of door te werken in hun winkel

KimiEdit

Moeder

Dagna mag haar moeder niet. Kimi heeft er tot slot voor gezorgt dat Evan en zij gingen scheiden door een nieuwe man.

Hong KwaikaEdit

stiefvader

Deze relatie is nog onder constructie

Kerr HuoEdit

Kerr en Dagna zijn broer en zus en ze hebben een goede relatie. Ze houden beide van koken en deden dat regelmatig samen toen hun ouders nog bij elkaar woonde.

VaardighedenEdit

Dagna is in staat om met een zwaard te vechten, maar ze gebruikt het bijna nooit. Verder kent ze de basis van aardsturen

TriviaEdit

  • Haar lievelingseten zijn pannenkoeken.

  • Ze heeft een hekel aan papaja's.

  • Ze is nu 16 jaar

  • Dagna kan slecht omgaan met wapens.

  • Ze wordt chagrijnig als ze moe is.

  • Ze speelt gitaar

Around Wikia's network

Random Wiki