Wikia

Heimwee
' Hoe kan ik mijn beste vriend nou vergeten? '
Algemeen
Maker: Avatarkoezon7
Productie
Schrijver(s): Avatarkoezon7
Chronologie
Vooraf gegaan door: Boek 1: Vuur. Hoofdstuk 8: Het eerste afspraakje
Opgevolgd door: Boek 1: Vuur. Hoofdstuk 10: Het Schandaal

De afgelopen maanden waren een van de mooiste van Tan's leven. Het was namelijk volgens een vast schema. In de ochtend ontbijten, trainen, lunchen, trainen, eten, afspreken met Jia en slapen. Jia en Tan zijn de laatse maanden smoorverliefd op elkaar geworden en zijn bijna onafscheidelijk. Natuurlijk is het vervelend dat ze het stiekem moeten doen vind Tan maar het is beter dan niks vind hij. Als hij terugloopt naar zijn kamer om een snel bad voor zichzelf te maken ziet hij Dong in een telefooncel zitten. Tan verstopt zich en luistert het gesprek af. Dong zegt verdrietig: Ik weet niet hoelang ik het nog volhou hier Shu, ik mis thuis en ik mis u . Shu zegt: Dong onthoud je hebt deze beslissing zelf genomen en je doet dit voor Tan. Dong zegt hopeloos terug: Maar Shu Tan is de hele dag bezig met trainen en in de avond is hij naar dat meisje en hij heeft dus helemaal geen tijd voor mij. Dong snikt. Shu zegt openlijk: Dat moet je dan met Tan bespreken, hij is je beste vriend dus je kunt alles met hem bespreken. Dong zegt: Dat klopt maar Tan heeft het zo leuk hier, ik wil het niet voor hem verpesten en een blok aan zijn been worden. Shu zegt rustig: Dong je moet over deze onzekerheid heen komen, Tan zal je nooit beschouwen als een blok aan zijn been. Bel me maar weer terug als je met hem gesproken hebt Dong. Dong zegt dankbaar:Bedankt voor uw advies, u weet altijd precies wat ik nodig hebt. Shu zegt: Geen dank jongen, bij mij kun je altijd terecht. En de twee hangen op.

Tan denkt na over wat hij hoorde. Hij is de afgelopen maanden Dong helemaal vergeten! Hij voelt een  gevoel van schaamte in zijn buik naar boven komen. Hoe kan ik mijn beste vriend nou vergeten? Waarschijnlijk omdat ik zo bezig ben geweest met Jia heb ik gewoon niet aan Dong gedacht denkt de Avatar. Ik moet nu wat met hem gaan doen voordat ik hem verlies denkt Tan. Dan komt hij op een idee. Tan loopt de gang uit en gaat naast Dong op het zijden deken liggen op hun bed. Tan vraagt: Dong heb je zin om vanavond een echte mannenavond met mij te hebben?. Dong vraagt voorzichtig: Ga je niks met Jia doen dan? . Tan zegt: Nee dat regel ik wel. Het is vanavond alleen jij en ik. Dong zegt super enthousiast: Ja leuk! Is goed! . Dan ziet Tan de glimlach bij Dong weer omhoogkomen die hij de afgelopen tijd zo heeft gemist. Tan zegt: We kunnne wel wat gaan aardsturen en wat eten vanavond?. Dong zegt: Ja leuk! Maar waar kunnen we aardsturen?. Tan zegt: Dat vraag ik wel aan Jia, ga jij je alvast maar klaarmaken. Even later gaat Tan even naar Jia toe om te zeggen dat hij vanavond met Dong iets gaat doen. Jia zegt al enthousiast voordat Tan de kans krijgt om iets te zeggen: Tan, mijn vader is vanavond naar een conferentie dus we kunnen vanavond wel naar de stad gaan als je wilt? . Tan voelt zich onzeker en zegt: Uhhh ja dat klinkt leuk alleen ik heb net afgesproken met Dong om wat te gaan doen, ik heb hem een beetje verwaarloosd dus wil ik het nu goedmaken met hem. Jia zegt begripvol: Ja is goed, ga maar lekker plezier maken met Dong vanavond, ik zie je morgen op de training wel. Jia heeft Tan een kus en Tan verlaat de kamer.

Tan en Dong zitten op een bouwterein met rotsen te smijten zoals ze dat wel gewend zijn. Tan geeft Dong tips wat hij beter moet doen, hij zegt: Je moet bij die beweging je evenwicht meer naar links verplaatsen, dan heb je meer tijd om te richten als je hem naar rechts gooit. Dong probeert dit en het lukt hem. Dong knikt bevestigend naar Tan. Dan zien ze 4 jongens verderop aardbal spelen. Een jongen ziet dat Tan en Dong naar ze kijken en roept hard: He! Wat moeten jullie? . Tan schreeuwt terug: Niks hoor! We waren alleen aan het kijken. De jongen roept hard terug: Durven jullie een potje? Wij vieren tegen jullie twëeen? . Tan zegt: Ik aanvaard je uitdaging! . Tan is niet zo goed in aarbal, al kan hij wel goed verdedigen. Maar Dong is er wel degelijk goed in. Tan en Dong lopen naar het veld en beginnen met spelen. De tegenstanders beginnen vel door heel aanvallend te openen, Tan kan net op het jusite moment met de juiste stuurbeweging de bal weghalen en Dong maakt het met een snelle beweging af. Een tegen nul, maar 10 minuten later staat het al 4-0 voor Tan en Dong. Uit frustratie stuurt de jongen een rots naar Dong waardoor hij valt. De jonge Avatar ziet dat het niks met het spel te maken heeft, rent naar de jongen toe en grijpt hem bij zijn keel. De jongen schrikt en krijgt natte ogen. Tan zegt woendend:Luister, dit had niet met spel te maken! Ben je nou helemaal belazerd? . De jongen zegt neerbuigend: Het spijt me, het was niet mijn bedoeling om hem te raken. Tan zegt boos terug: Luister ik zou oppassen als ik jouw was, mij wil je niet hebben hoor! Geloof me! . De jongen zegt angstig: Ja ik geloof je! . Dan geeft Tan hem een flinke duw waardoor hij hard valt, de jongentjes rennen daarna snel weg. Tan geeft Dong daarna een hand om hem overheind te halen, Dong zegt: Je had niet zo hard hoeven op te treden tegen dat ventje, hij was denk ik maar rond de 13 jaar oud. Tan zegt: Je moet de jeugd aanpakken, alleen zo leren ze het. En bovendien weet je hoe ik reageer als iemand aan je komt. En in Basing Se zijn we wel harder gewend. Dong knikt. In Basing Se zou dit niet meer als een misverstand zijn geweeest, Tan weet hoe de oudere jongens de kleinere onderdrukken en soms zelf zwaar verwonden. Het is hem zelf ook wel een aantal keer overkomen. Maar hij beschouwt het als een taak voor hem om Dong zo veel en zo vaak mogelijk te beschermen.

In de avond gaan ze ergens eten, ze zijn beide liefhebbers van vlees en bestellen daarom een groot stuk rundvlees voor hun beide. Ze hebben beide geen eetmanieren en worden aangekeken door het hele restaurant. Het valt Tan op dat niemand hem herkend, maar zo druk maakt hij zich er niet over. Na het eten gaan ze een kopje thee halen bij een klein thee-huis. Ze bestellen beide yasmijn thee, maar de thee smaakt naar water en de smaak is er niet goed in verwerkt. Dong loopt naar de bali en zegt: Jullie moeten de thee blaadjes er eerder indoen zodat de smaak er beter intrekt en daarna pas gaan verwarmen. Ik doe het wel voor. Dong doet voor hoe hij zijn thee maakt, en dan drinkt hij het zelf op. Je zag aan de man dat hij niet vaak zoiets meemaakt en bedankt Dong van harte. Dan lopen ze rustig terug en kletsen nog wat bij over de situatie met Jia. Dong vind dat Tan Jia ten huwelijk moet vragen alleen dat neemt Tan niet bepaald serieus. Als ze in bed liggen zegt Tan opeens: Het spijt me dat ik je zo verwaarloosd heb Dong. Dat is echt nooit mijn bedoeling geweest, dat jij met mij bent meegegaan naar de Vuurnatie betekent meer voor me als jij je beseft. Dong zegt: Je zou hetzelfde voor mij doen Tan, dus geen dank. En bovendien hebben we vandaag een leuke dag gehad, het verleden doet er niet toe. En dan vallen de twee in slaap.

Liang bekijkt de plattegrond van het warenhuis in Omashu nog eens goed. Hij gaat via het riool van Omashu naar de locatie. Dan klimt hij omhoog naar de luchtroosters en kijkt vandaar uit wat de beste plaats is om morgen de overval te plegen. Maar dan hoort hij opeens geluid... Hij ziet een vrouw met lang zwart haar de zaal in komen lopen en met een paar muizen begint te spelen. En dan ziet Liang pas wat er aan de hand is! Ze is een bloedstuurder! Liang probeert weg te kruipen maar zijn voet valt tegen het rooster, er klnkt een geluid. De vrouw kijkt op en loopt naar de luchtroosters toe.... Liang houd zijn adem in, maar dan loopt ze verder en gaat ook gelijk de zaal uit. Liang zucht. Dit is de perfecte plaats om morgen het offensief in te zetten. Hij klimt uit de luchtroosters terug het riool in en gaat naar het hoofdkwartier. Morgen hebben ze hem te pakken!

Around Wikia's network

Random Wiki