Wikia

Het eerste afspraakje
'Ik vind je meer dan leuk..'
Algemeen
Maker: Avatarkoezon7
Productie
Schrijver(s): Avatarkoezon7
Chronologie
Vooraf gegaan door: Boek 1: Vuur. Hoofdstuk 7: Ran en Shao
Opgevolgd door: Boek 1: Vuur. Hoofdstuk 9: Heimwee

De afgelopen maand was Tan vooral bezig met het maken van speciale gevechtsoefeningen zonder maar ook maar1 vlammetje vuur te maken. Dat irriteerde hem wel alleen hij vind Jia te leuk om tegen haar in te gaan. Tan staat zoals gewoonlijk weer vroeg op en begint aan zijn allerdaagse training. Dan zegt Jia: Tan je voert de oefeningen goed uit en ik denk dat je klaar bent voor echt vuur. Tan windt zich op en zegt: Echt waar? Hoeveel vuur mag ik maken?. Jia zegt: We beginnen simpel, hier heb je een blad. Je moet het vuur zo lang mogelijk van de buitenkant van het blad afhouden. Na ongeveer 10 blaadjes te hebben verspild lukt het Tan eindelijk. Dan neemt Jia hem mee naar een tent met allerlei kaarsen. Jia zegt: Wat je nu gaat doen is een uur in deze tent zitten en het vuur mee te laten gaan met je ademhaling. Jia begon aan haar demonstratie en Tan begreep het gelijk. Als Jia een uur later terugkomt bij de tent ziet ze dat het vuur meegaat met de ademhaling van Tan. Jia is verbijsterd en zegt: Uhh Tan ik had eigenlijk niet verwacht dat je het zo snel onder de knie zou krijgen..... Tan zegt: Ik doe gewoon precies wat jij doet en dat is het wel zo'n beetje. Jia neemt Tan mee naar buiten en vertelt: Tan je bent klaar om je eigen vuur te maken, let op. Jia neemt rustig aanval en schiet een grote vlam vuur uit haar vuist, dan zegt ze: Oke nu jij Tan, wees wel voorzichtig!. Tan neemt rustig adem en... Het mislukte.. Er kwam niks uit. Jia zegt: Je moet je focussen op je adem. Tan neemt weer rustig adem en.... Er kwam een kleine vuurbal uit zijn vuist en hij springt op van vreugde. Jia zegt: Tan dit is ongelofelijk! Dat je het zo snel voor elkaar krijgt! . Jia geeft Tan een knuffel en een zoen op zijn wang. Tan begint te blozen en zegt: En hoe zorg ik nou voor meer vuur?. Jia zegt: Tan het is laat, de zon gaat bijna onder we stoppen voor vandaag. Morgen gaan we verder! . Tan knikt.

Tan loopt door de Vuurnatie hoofdstad en ziet een flyer. Vanavond is er een draken festival! Dit is een geweldige gelegenheid om Jia mee uit te vragen. Maar is het wel verstandig om te daten met je leermeester? Denkt Tan. Tan koopt twee kaartjes voor het festival en gaat zich even opfrissen. Dan loopt hij naar Jia's kamer en klopt op de deur, Jia doet open. Tan begint te stotteren en zegt: Uhh hoi Jia ik zat zo rond te lopen in de stad en zag wat flyers voor het drakenfestival en zat zo te denken uhhh.... Zou je niet met me meewillen? . Jia begint te blozen en zegt: Tan dat is heel lief maar...... Er heerst een stilte. De teleurstelling overmeesterd Tan en hij zegt: Hier heb je het kaartje, ik sta vanavond bij de brug voor het festival. Je mag zelf bepalen of je komt. Dan loopt Tan weg, hij weet wel zeker dat ze niet komt. Tan neemt een uitgebreid bad en pakt dan een parfum van DAX en spuit wat in zijn nek. Wat stinkt dit zeg! Denkt Tan. Dan loopt hij rustig naar de brug en wacht daar. Na 10 minuutjes ziet hij opeens een meisje in een rode jurk naar de brug toe lopen. Het is Jia! Tan loopt naar haar toe en zegt: Geweldig! Je bent er! . Jia zegt: Ik kan je toch niet in je eentje naar het festival laten gaan? . Tan is heel blij, dan lopen ze samen door het festival en ze zien veel mensen verkleed en hebben rare kostuums aan in de vorm van draken. Dan is er een kraampje waar ze vuurvlokjes verkopen. Tan vraagt aan Jia of ze wat wilt, Jia knikt. Dan ziet Tan een leuk gezellig restaurantje en ze gaan naar binnen en vragen een tafeltje voor twee.

Als ze eenmaal aan de tafel zitten gaan de gesprekken maar moeilijk. Dan zegt Tan: Ik weet dat dit best moeilijk voor je is aangezien je een relatie met Admiraal Cho hebt. Jia zegt: Nee dat is het niet. Cho en ik zijn niet echt een goed koppel samen.. Naja misschien denkt hij dat wel... Tan zegt: Waarom ga je dan nog met hem?. Jia zegt: Ik doe het voor mijn vader, ik wil hem niet teleurstellen en hij was degene die erover begon. Tan zegt: Je moet niet bang zijn om fouten te maken, want die maken wij allemaal. Jia zegt: Ja dat weet ik alleen ik heb mijn vader gezien toen hij heel veel verdriet had en dat wil ik hem niet aandoen. Tan zegt: Naja je bent met mij meegegaan naar het festival dus dat ik al een hele stap! . Jia glimlacht en zegt: Ja eigenlijk wel, maar mijn vader weet het niet. Tan zegt: Waar denkt je vader dan dat je bent?. Jia zegt: Ik heb het aan mijn oom vertelt en hij doet nou net alsof ik bij hem ben. Tan zegt: Naja toffe oom dan. Jia begint te lachen. Verder praatte de twee over vrijwel alles. Ze praatte over hun favoriete muziek, waar Jia van klassieke muziek houd, houd Tan van wat wilde muziek. Ze lachen en praten wat en het is gezellig. Als ze later het restaurant uit zijn staat er buiten een bandje te spelen. De mensen sporen elkaar aan om te gaan dansen, en dat gebeurt ook. Tan is niet zo'n danser maar Jia stond erop. Tan begint aan wat pasjes en weet eigenlijk niet wat hij doet. Jia moet er verschrikkelijk om lachen en zegt: Ik dacht dat ze in het aarderijk wel wat danskunsten hadden?. Tan zegt: Hebben ze ook maar ik ben kan er gewoon vrij weinig van! . Jia begint weer te lachen. Dan staat er verderop een kraampje waar je vuurlvokken kunt kopen. Dit is de uitgelezen mogelijkheid om te ontsnappen! Denkt Tan. Hij vraagt aan Jia of ze een zakje vuurvlokken wilt en ze zegt: Ja is goed. Slim bedacht, vlucht maar lekker. Tan kan er wel om lachen. Ze lopen verder het festival in en ze lopen ook al snel hand en hand.

Ze lachen en dollen wat met elkaar. Dan zegt Jia: Ik weet een plek in de stad waar je het festival goed kunt zien. Ze lopen een eindje ver en dan lopen ze een stijle trap op. Dan staan ze op een kleine berg in het noorden van de stad en ze zien alle lichten branden en kunnen het festival goed zien. Ze zitten dicht op elkaar en dit is het moment om actie ondernemen denkt Tan. Tan zegt: Jia je moet weten... Ik uhh... Vind je heel erg leuk vanaf het eerste moment dat ik je zag. Jia begint te blozen maar keert haar rug naar hem toe en zegt: Tan dit heb ik vaker meegemaakt. En ik begrijp het volkomen. Je wilt iets met me hebben omdat ik een prinses bent en je denkt dat ik waarschijnlijk veel invloed heb. Maar dat heb ik niet. Tan zegt: Ik geef er helemaal niets om of je nou prinses bent of niet. Wat voor mij belangrijk is dat ik je geweldig vind als persoon en je bent ook nog is een heel mooi uiterlijk. Jia begint te blozen en draait zich naar hem om en zegt: Tan meen je dit echt?. Tan zegt: Ja Jia dit meen ik echt. Ik vind je meer dan leuk.... Ik ehh... Ik hou van je... Jia zegt: Tan dit had ik echt niet verwacht ik eh.... Dan kust Tan Jia op haar mond en Jia kust net zo hard terug. De twee zoenen wel 5 minuten lang en dan stoppen ze. Jia zegt: Wauw, dit is echt de mooiste avond van mijn leven. Tan zegt: Ja dat vind ik ook. Dan gaan de twee weer verder waar ze gebleven zijn.

Tijdens de terugweg naar huis zegt Jia: Tan maar je snapt natuurlijk wel dat we dit stiekem moeten doen wat ik denk niet dat mijn vader of Cho dit leuk gaat vinden. Tan had hier al aan gedacht en zegt: Ja dat weet ik. Maar ik hoop dat we dit wel vaker kunnen doen. Jia begint te blozen en zegt: Ja dat hoop ik ook Tan. Dan stopt Jia met lopen en zegt: Ik ga via de andere kant van het paleis naar binnen. Uhh het was leuk Tan echt waar. Ik zie je morgen. Dan kust Jia Tan kort op zijn mond en gaat weg. Tan roept nog snel: Tot morgen! . Als Tan weer terug in zijn kamer komt ligt Dong al te slapen. Hij gaat in zijn bed liggen en is nog aan het nagenieten van de geweldige avond.

Around Wikia's network

Random Wiki