Wikia

De Nieuwe Lerares
'Kunt u mijn aanbod misschien nog een keer overwegen? '
Algemeen
Maker: Avatarkoezon7
Productie
Schrijver(s): Avatarkoezon7
Chronologie
Vooraf gegaan door: Boek 1: Vuur. Hoofdstuk 4: De Vuurnatie
Opgevolgd door: Boek 1: Vuur. Hoofdstuk 6: De eerste lessen

Het luchtschip land in de Vuurnatie Hoofdstad en als Tan uitstapt worden ze met een grote Sato-Mobile rond geleid door de grote stad. Ze komen langs het grote standbeeld van Vuurheer Zuko en langs het grote thee huis dat ooit van de grote Generaal Iroh was. Nadat ze 2 uur hebben rondgekeken is Tan doodmoe. Dan komen ze eindelijk aan bij het paleis. Er staat soldaten opgesteld en er staat een rode loper richting Vuurheer Zai. Vuurheer Zai zegt: Welkom in de Vuurnatie Avatar Tan! . Tan buigt voor de Vuurheer. Vuurheer Zai zegt: Het eten staat binnen klaar. Tan wordt begeleid naar de eetzaal. Het is een hele grote zaal met een hele lange tafel. Vuurheer Zai zegt: Dit is mijn famile: Hier is mijn 16-jarige dochter Jia, mijn oudere broer Generaal Zhu en mijn jongste admiraal Cho. Als iedereen er is kunnen we beginnen met eten! . Tan wacht niet en schept gelijk op. Hij ziet dat heb buffet vooral uit vlees bestaat en dat bevalt hem wel. Ook lust hij vuurvlokjes graag. Dan valt Tan het op dat zijn toekomste leraar Prins Liang er niet bij zit. Tan vraagt: Uwe hoogheid waar is uw zoon Liang? . Er heerst een stilte . Dan zegt Vuurheer Zai: Mijn oudste zoon is nu 2 dagen vermist. We kunnen hem niet vinden en de reden van zijn verdwijning is ook bekend. Er zijn al leger eenheden naar hem opzoek want we vermoeden dat er een ontvoering heeft plaatsgevonden. Tan zegt: Het spijt me, ik hoop dat jullie hem snel vinden. Vuurheer Zai zegt: Ja dat hoop ik ook. En de Vuurheer zucht nog eens diep. Dan kijkt Tan eens goed naar links waar prinses Jia ziet. Dan ziet Tan pas hoe knap ze is en hij voelt een raar gevoel in zijn maag. Dan vraagt hij: Ik wil niet onbeleefd zijn alleen wie gaat me nu leren vuursturen?. Vuurheer Zai zegt: Oja ik heb Admiraal Cho gevraagd of hij dat voorlopig wilt doen totdat we Liang vinden. Tan zegt: Dat is geen probleem. Tan kijkt ook nog eens goed naar Cho. Hij ziet een sterke jonge man die waarschijnlijk veel om zijn uiterlijk geeft. Hij denkt dat ze wel vrienden kunnen worden. Als Tan eindelijk zijn eten op heeft begint hij een gesprek met Jia hij zegt: Zo dus eh...... Jij bent Prinses?. Tan word helemaal rood omdat hij niet weet wat hij moet zeggen. Jia lacht en zegt: Ja inderdaad en volgens mij ben jij de Avatar haha. Tan zegt: Ja dat klopt haha. Dan hoort Tan Dewei achter hem zeggen: Tan het is tijd om naar bed te gaan je moet morgen om 10 uur beginnen met je eerste lessen. Tan bedankt de Vuurheer voor het eten en gaat samen met Dong naar de kamer. Ze hebben een grote kamer met een bed voor twee personen. Tan zegt: Dong als je niet stil licht vannacht vermoord ik je! . Dong zegt: Als jij begint te snurken vermoord ik je!. En dan gaat Tan slapen.

De volgende dag heeft Tan moeite met opstaan. Hij doet zijn kleren aan en gaat snel ontbijten. Dan gaat Tan naar het trainingsveld. Daar staat Cho en ze schudde elkaar de hand. Cho zegt: Zo groentje bent je klaar om wat echte stuurkunst te leren?. Tan zegt: Ja waarom niet. Dan begint Cho: Vuursturen gaat op kracht, hoe meer kracht je in je aanval gooit des te meer vuur. Tan zegt: Uhhh oke dat zal ik proberen. Cho zegt: En onthoud vuur is macht. Vuur is tot alles in staat. Dus wees voorzichtig. Ik geef wel een demonstratie. Je zet als je kracht om in vuur. Je ademt eerst diep en dan.... Tan ziet een grote vuurbal verschijnen. Tan zegt: Oké nu ik! Hij ademt diep en..... Er gebeurt niks... Tan probeert het nog 3 keer en er gebeurt steeds niks. Tan vraagt aan Cho: Hoe kan dit?. Cho zegt: Simpel je hebt gewoon te weinig kracht. Tan zegt: Daar klopt niks van ik ben minstens zo sterk als jij bent. Cho zegt: Maar ik kan vuursturen groentje. Dan schreeuwt Cho opeens: En nu ga je godverdomme oefenen tot je het wel kunt! . Keer op keer lukt het Tan niet om te vuursturen. Om slecht een klein beetje vuur uit zijn vingertoppen te krijgen. En elke keer begint Cho harder te schreeuwen. Tan probeert het voor de 20e keer en dan zegt Cho: Aarde rat kun je niet eens een klein vlammetje maken? Anders ga je eerst wat spieren kweken watje dat je bent! . Dan slaat de vlam bij Tan in de pan. Hij pakt een rots en gooit die zo snel mogelijk naar Cho. Cho had daar niet op gerekend en de rots komt vol tegen Cho aan. Cho ligt op de grond en Tan gaat weg. Niemand noemt mij een watje denkt Tan. Dan ziet hij over een muur Prinses Jia trainen met haar vader. Tan ziet dat Jia over uiterste perfectie bestaat niet alleen het uiterlijk ook haar vuursturen is van een zeer hoog niveau.

Als de training is afgelopen wacht Tan Jia op en zegt: Hé! Ik heb je zien vuursturen en je bent echt geweldig! . Jia begint te bloosen en zegt: Ja bedankt! En hoe gaat jou training?. Tan zegt: Niet zo goed maar uhh.... Ik zat zo te bedenken... Zou jij me het niet kunnen leren?. Jia zegt: Ik voel me gevleid alleen ik heb zoveel andere dingen te doen.... Cho is toch een prima vuurmeester?. Tan zegt: Ja alleen ik denk toch dat jij me meer kunt leren. Jia zegt: Sorry maar ik heb er echt geen tijd voor. Tan zegt: Ooh naja toch bedankt!. En Tan loopt teleurgesteld weg. Even later bespreekt Tan het met Dong. Dong zegt: Je moet blijven proberen want zo kom je in contact met die lekkere prinses en je leer misschien ook nog is echt vuursturen. Misschien kun je dit met Dewei bespreken?. Tan zegt: Ja goed idee! . Dan gaat Tan naar Dewei en voordat hij iets kan zeggen zegt Dewei: Tan, ik ga weer naar Basing Se. Ik moet naar mijn familie. Hier is mijn telefoonnummer en bel me als je me nodig hebt. Hoe ging je eerste training trouwens. Tan zegt: Heel slecht alleen waarom ga je nu weg ik heb je nodig. Dewei zegt: Mijn familie heeft me ook nodig Tan. Tan geeft Dewei een knuffel. Sinds de dood van zijn vader ziet Tan toch Dewei als een soort vader persoon voor zich. Dan stapt Tan de kamer van de vuurheer binnen en vraagt aan de Vuurheer: Uwe hoogheid, ik vind om eerlijk te zijn Cho geen goede leraar voor mij. Vuurheer Zai zegt: Oo waarom niet?. Tan zegt: Het licht niet aan hem alleen ik denk dat ik het beter van uw dochter kan leren. Vuurheer Zai zegt: Mijn dochter? Mijn dochter is pas 16 en ze heeft nog niet alle kneepjes onder de knie. Ik zal wel met Cho gaan praten. Tan zegt: Maar ik heb uw dochter gezien en ze is echt super goed!. Vuurheer Zai zegt: Mijn dochter heeft geen tijd om zich met uw te bemoeien Avatar Tan. Tan knikt. Dan als Tan naar zijn kamer wilt gaan ziet hij Jia lopen en hij loopt naar haar toe en zegt: Hee Prinses! Kunt u mijn aanbod misschien nog een keer overwegen?. Jia zegt: Hee Avatar Tan! Uhhmm ik weet vrij zeker dat ik echt geen tijd heb sorry ik moet nu gaan. Tan voelt zich een sukkel. En dan gaat hij naar zijn kamer en vraagt Dong hoe het is afgleopen. Tan zegt: Niet zo best maat. En dan gaat Tan slapen.

De volgende dag is de training nog erger dan de dag ervoor. Cho is blijkbaar nogal gefrusteerd omdat Tan die rots op hem had gegooid. Tan krijgt weer geen spatje vuur te zien uit zijn vingers. Na het eten zoekt hij Prinses Jia op als ze buiten zit. Tan pakt zijn bosje bloemen en zegt: Prinses zou u mij alstjeblieft les kunnen geven?. Dan ziet Tan de woede in Jia omhoog stomen en Jia zegt: Voor de 4e keer nou ik heb geen tijd! . Tan zegt boos: Ben je dan de hele tijd bezig met je nagels te lakken! . Jia antwoord: Wat mijn zaken zijn gaat jou helemaal niks aan! . Tan zegt: Of mag het niet van je pappie?. Jia antwoord heel boos: Mijn vader heeft hier helemaal niks mee te maken en ik wil geen training geven aan verwende jongentjes zoals jij die gaan opscheppen met hun dure auto's. En nu ben je boos omdat er nu 1 keer nee tegen je word gezegd? Het leven is hard wen er maar aan! . Dan voelt Tan de woede omhoog komen en zegt: Ik heb 16 jaar lang in armoede geleefd en nu ik eindelijk wat geld krijg zeg jij dat ik een verwende jongen ben? Heb je enig idee wat ik allemaal heb meegemaakt in mijn leven? Dat mijn broer en mijn vader zijn overleden op jonge leeftijd. Dat ik moest vechten op straat voor eten? En nu gaat een super verwende prinses mij vertellen dat het leven hard is? Laat me niet lachen! . Jia zegt: Ik heb het ook niet makkelijk nee mijn broer is 2 dagen geleden verdwenen!. Tan zegt: Dat is vervelde ja maar dat hoef je niet op mij af te reageren. En trouwens jij hebt je hele leven in luxe geleeft dus hoe durf je dit allemaal tegen mij te zeggen. En dan net doen alsof je zogenaamd geen tijd hebt om me te leren vuursturen omdat je niet zoals met zo'n straat rat uit Basing Se wilt omgaan? Is dat het?. Jia zegt: Nee dat zeg ik toch niet! . Tan zegt: Maar dat maak je wel goed duidelijk! . Dan loopt Tan naar zijn kamer en onderweg beseft hij pas dat hij heeft geschreeuwt tegen de Prinses van de Vuurnatie en het knapste meisje dat hij ooit heeft gezien. Hij heeft nu al spijt. Als Tan in zijn kamer komt vertelt hij alles aan Dong. Als Tan klaar is zegt Dong: Tan ik wil niet lullig klinken maar word je heel boos als ik haar nu ga proberen te versieren?. Tan springt op Dong en ze stoeien en lachen wat. Dan horen ze de deur kloppen. Tan doet lachend open maar snel veranderd die lach wat hij ziet dat Prinses Jia voor zijn deur staat. Tan zegt snel: Ooo Hee Prinses!. Jia zegt: Ik wil mijn excuses aanbieden voor wat ik allemaal zei ik had nooit zo mogen reageren. Tan zegt: Ik wil ook mijn excuses aanbieden want ik ging af en toe te ver. Jia zegt: Je hoeft niet sorry te zeggen want eigenlijk had je gelijk. Ik heb mijn hele leve in luxe geleefd en nooit echt problemen gehad tot nu. Tan zegt: Oo naja het maakt niet uit en ik vind het nogmaals heel erg dat je broer is vermist daar wil ik niet omheen. Jia zegt: Om het goed te maken zou ik graag je lerares zijn in vuursturen!. Tan voelt enorm veel vreugde en zegt: Echt? Super bedankt!. Jia zegt: Haha graag gedaan we beginnen morgen om 7 uur. Tan zegt snel: Ja dat is goed!. Jia zegt: Okee dan! Ik zie je morgen op de training!. Tan zegt: Ja ik zal op tijd zijn. Dan doet Tan de deur dicht en springt op het bed. Tan zegt: Dong, ik ben verliefd! En ze is mijn nieuwe lerares. Dong zegt: Gelukkig maar wat zei ze wel. Tan zegt: Vertel ik morgen wel want ik moet om 7 uur opstaan dus ik ga nu slapen. Dong begint te lachen omdat hij weet dat Tan een heel erg grote hekel heeft aan vroeg opstaan en Dong zegt: Weltursten. Tan zegt: Weltrusten maat.

Around Wikia's network

Random Wiki