Wikia

De bekendmaking
'Ik heb toch gezegd dat ik geen handtekeningen uitdeel!'
Algemeen
Maker: Avatarkoezon7
Productie
Schrijver(s): Avatarkoezon7
Chronologie
Vooraf gegaan door: De Legende van Avatar Tan
Opgevolgd door: Boek 1: Vuur. Hoofdstuk 2: De verjaardag

Tan zit in de bank naar zijn plafond te kijken. Hij weet dat hij over anderhalf uur het Nationaal Kampioenschap Aardsturen moet spelen. Alleen zo druk maakt hij zich er niet om. Hij blijft maar denken aan Linh die precies vorig jaar is vertrokken naar de Noordelijke Waterstam. Vorig jaar won Tan de finale van het kampioenschap. Opeens hoort hij zijn oudste broer Chu schreeuwen vanuit zijn kamer: Tan! Zit jij nou nog steeds in de bank? Ma en pa zijn al in het stadion he! Ga als de donder naar het stadion! . Tan zucht en staat op en kijkt nog snel even geirriteerd naar zijn broer. Sinds de dood van zijn oudste broer Dinh probeert Chu Tan op te voeden. Al vind Tan niet dat het lukt.

Na 20 minuten lopen is Tan eindelijk bij de Arena. Daar komt hij zijn moeder tegen en ze zegt: Tan waar bleef je nou? Je werd bijna gedisqualificeerd! Ze hebben je maarliefst 4 keer omgeroepen! . Tan loopt emotieloos naar de kleedkamer. Hij doet wat rek en strek oefeningen en hij gaat naast zijn moeder zitten. 5 minuten later komt de presentator de arena op en Tan loopt rustig naar zijn tegenstander toe. De 29-jarige en zeer geroutineerde Hao. Hij won het kampioenschap al 3 keer. Tan schudt de hand van zijn tegenstander en hij gaat in de ring staan. Dan klinkt de bel, de strijd begint! Hao begint fel door veel rotse te gooien alleen Tan kan die gemakkelijk ontwijken. Dan maakt Tan een aardharnas. En gooit 4 rotse naar Hao. Een rots komt met veel snelheid richting Hao en hij kan hem net niet ontwijken. Hao valt bijna uit de ring en daarna vraagt Hao een time-out.

Dewei is een van de leiders van de witte lotus en zit in de arena. Hij kijkt om zich heen en ziet zo ongeveer 10 000 mensen in de arena zitten. Hij is wanhopig omdat hij nu al 15 jaar zoekt naar de nieuwe avatar. Toen hij 2 weken geleden een verklaring moest afleggen bij de andere leden gaf hij aan dat het aarderijk miljoenen inwoners heeft, en de meeste inwoners heeft van alle naties. En daarom is het zo moeilijk om de nieuwe Avatar te vinden. Naast hem zit zijn zoontje Kyan die een grote fan is van Hao. En naast hem zit zijn vrouw Ling.

De time-out is voorbij. Ze gaan weer beginnen! Tan kijkt arrogant naar zijn tegenstander alleen Hao doet net zo arrogant terug. Tan begint met een snelle aanval op Hao door snel rotse met hoge snelheid richting Hao te gooien. Hao ontwijkt ze net aan. Dan begint Hao een aanval door precies hetzelfde te doen. Alleen tot zijn verbazing ziet hij dat als zijn rotse verpulverd worden.. Het hele stadion kijkt met volle verbazing naar de jonge aardmeester. Dan verdwijnt Tan in de grond en hij komt naar boven als hij zo'n 10 meter achter Hao staat. Tan gooit een grote rots naar hem toe. Hao is te laat en te verbaasd om te reageren en valt zo de ring uit. Tan is de winnaar.

Dewei kijkt met open mond naar Tan als hij ziet dat hij zijn 1e prijs krijgt. Dan kijkt Dewei in het informatie boekje en hij ziet dat Tan 15 jaar is. Hij gaat snel naar de kleedkamer en daar ziet hij Tan passeren. Dewei schreeuwt: Tan! Tan! Ik moet je dringend spreken! . Tan roept: Ik deel geen handtekeningen uit! . Dewei kan zijn eigen oren niet geloven. En stiekem hoopt hij dat Tan de Avatar niet is. Dan belt Dewei de andere leden van de witte lotus op.

Tan is zich aan het omkleden als hij ziet dat er 4 mensen met rare kleding naar binnen komen. Tan zegt boos:' Wie heeft jullie verteld dat jullie naar binnen mochten komen? Ik heb toch gezegd dat ik geen handtekeningen uitdeel! . Een van de mannen zegt:' We zijn niet hier niet voor handtekeningen. Wij zijn de leden van de witte lotus'. Tan is verbaasd alleen dat laat hij niet merken en hij zegt: Oke, naja wat willen jullie van me? . De leden van de witte lotus leggen een groot kleed neer met daarin honderden speeltjes. Dewei zegt:' Welke van deze speeltjes zou je het liefst willen hebben?. Tan denkt na en hoort een ander lid zeggen dat hij de tijd mag nemen. Hij luistert niet en kiest er snel een paar. Dewei zegt:' Je hoort de uitslag binnenkort

Als Tan de volgende avond thuis komt ziet hij precies dezelfde mensen zitten als gisteren. Zijn moeder vraagt of hij erbij komt zitten. Dewei zegt:' Tan, uit alle honderden speeltjes die je had kunnen kiezen heb je precies dezelfde speeltjes gekozen als wij hoopten. Deze speeltjes waren de favoriete speeltjes van de vorige avatars. Je hebt ze gekozen omdat je ze herkende. Tan zegt:' Ik heb er gewoon een paar uitgekozen. Dan zeggen de leden tegelijkertijd:' Het is me een eer om u te dienen. Avatar Tan! . Tan ziet dat de leden en z'n moeder voor hem buigen. Tan voelt zich niet lekker. Het is niet dat hij zich niet lekker voelt omdat ze voor hem buigde want dat vond hij wel grappig. Hij zegt tegen zijn moeder:' Ma sta op, jij hoeft niet te buigen'. De andere leden staan ook op. Dewei zegt: Ik word je mentor aardsturen. Je hoort nog van ons! . En de leden lopen de woonkamer uit. Tan gelooft het niet, hij kan de avatar niet zijn denkt hij. Hij wil er niet teveel over nadenken en hij gaat naar bed.

Around Wikia's network

Random Wiki