Wikia

Het Schandaal
'Luister ik hou van Jia en punt uit!'
Algemeen
Maker: Avatarkoezon7
Productie
Schrijver(s): Avatarkoezon7
Chronologie
Vooraf gegaan door: Boek 1: Vuur. Hoofdstuk 9: Heimwee
Opgevolgd door: Boek 1: Vuur. Hoofdstuk 11: De uitdaging

Jia en Tan zijn rustig aan het trainen. Jia zegt: Tan nu hebben we de basistechnieken al wel geoefend maar durf je nu ook een gevecht aan? . Er onstaat een glimp op Tan's gezicht en zegt: Ik dacht dat je het nooit zou vragen. Jia zegt streng: Tan onthoud wel de verdedigingstechnieken en ik zal wel rustig aandoen . Tan zegt moedig: Rustig aan? Ik ben geen kind meer, ik ben de Avatar! Leef je uit! . Jia begint te lachen en zegt: Oke weet je het zeker? . Tan knikt waarop Jia zegt: Oke veel succes schat! . Tan zegt lachend terug: Ja bedankt, al zal ik het niet nodig hebben. Er ontstaat wat irritatie bij Jia. De twee wachten op de vogel en zodra hij begint te kraaien valt Jia fel aan door het vuur met beide vuisten het vuur naar Tan toe te laten stromen. Tan ontwijkt deze vuurstoten en begint zelf ook vuurballen richting Jia te smijten. Jia verdedigd zichzelf door op meesterlijke wijzen met een trappende beweging het vuur af te weren alleen wanneer ze net uit balans is stuurt Tan met een trappende beweging het vuur naar Jia waardoor ze uit balans raakt. Jia valt en Tan springt op van vreugde en begint te schreeuwen: Woohhoo zag je dat? Ik geloof het niet? Ik heb jouw verslagen! Wat ben ik goed! . Jia staat chagerijnig op en snauwd terug: Denk je nu echt dat je een betere vuurmeester bent? . Tan zegt met een vervelende toon: Nee ik denk het niet... Ik weet het wel zeker! . Dan pakt Jia Tan bij zijn haren. Au! Schreeuwt Tan. Dan geeft Jia Tan een kus en feliciteert hem met zijn overwinning.

Als ze richting het paleis lopen zegt Tan tegen Jia: Jia die kus die jij mij gaf was wel risicovol hé, straks ziet iemand ons nog. Jia zegt rustig: Luister ik vind dat we onze relatie niet langer verborgen hoeven te houden, we vinden elkaar leuk, dat is toch geen misdaad? . Tan zegt wanhopig: Ik hoop dat je vader dat ook zo ziet. Dan lopen de twee rustig verder als ze in de verte Cho met een aantal jongens zien lopen. Tan voelt de bui al hangen. Zodra Cho en zijn vrienden vijf meter voor hen staan stoppen de jongens met lopen. Cho zegt: Nou, lekker getraind? . Jia antwoord zenuwachtig: Ja en uhm wat zijn jullie van plan te doen?. Cho zegt: Wij gaan nu naar de sauna, ga je mee? . Jia zegt snel: Nee ik moet nog een aantal dingen doen voor me vader . Cho verkleurt en zegt: Kom op Jia, het is al een tijdje geleden dat we voor het laatst erop uit gingen met ze tweetjes. Jia zegt: Ik heb mijn antwoord al gegeven Cho . Cho zegt snel: Oke naja ik hou van je schat. Jia kijkt weg en zegt: Ja uhm hetzelfde . Dan pakt Cho Jia vast en begint haar hevig te zoenen. Tan balt zijn vuist en voelt de woede omhoog komen. Dan duwt Jia Cho weg en zegt boos: Waar ben je mee bezig? . Cho word kwaad en zegt: Je bent mijn vriendin! Dit horen we te doen! Maar jij wilt niks! . Tan komt ertussen en zegt: Cho laat haar met rust. Cho schreeuwt naar Tan: Bemoei je er niet mee! Hier heb jij geen verstand van! . Dan pakt Cho Jia vast en zegt: Kom we gaan nu naar de sauna met ze tweeen. Jia verzet zich en schreeuwt: Ik wil niet mee! Laat me los! . Dan springt Tan ertussen en slaat Cho's arm van Jia af en geeft hem een flinke duw waardoor hij bijna valt. Voordat er een gevecht onstaat worden de twee uit elkaar gehouden door een aantal soldaten van de Generaal. Snel schreeuwt Cho nog: Dit is nog niet voorbij Avatar! Nog lang niet! . Dan lopen Tan en Jia weg. Cho rukt zich los van de soldaat en zegt boos: Als je me nou niet los laat zorg ik ervoor dat je ontslagen word! . De soldaten beginnen te lachen. Dan stapt er een naar voren en zegt: Zorg jij dat ik ontslagen word? Jij bent het slaafje van de Vuurheer en zit hier mede door je vader! En ik laat me niet commanderen door een groentje? Ben helemaal gek geworden! . Cho loopt boos weg, hij voelt zich vernederd.

Als Tan in zijn kamer is gaat hij gelijk op bed liggen. Hij geniet van zijn leven op dit moment, hij heeft een meisje, doet elke week iets met Dong, belt elke weekeinde met Dewei en hij voelt zich al meer thuis in de Vuurnatie. Dan pakt hij de telefoon en belt naar Dewei. Dewei neemt op en zegt: Met Dewei. Tan zegt: Hee Dewei met mij. Ik wil wat met je bespreken. Dewei zegt: Ha Tan, ik zal al te wachten op je telefoontje, hoe gaat het met je vuursturen? . Tan zegt: Ja het gaat goed, ik heb vandaag mijn eerste gevecht gehad tegen Jia en ook nog gewonnen. Dewei begint te lachen en zegt: Haha ze heeft je vast laten winnen! . Tan zegt: Nee ze was serieus, maar daar bel ik eerlijk gezegd niet voor . Dewei zegt: Oke ik luister Tan, wat wil je zeggen. Tan zegt: Ik ben verliefd op Jia geworden, ik kan het niet helpen. Wat moet ik doen? . Dewei begint hard te lachen en zegt terug: Tan je bent nog zo jong! We hebben allemaal gekke dingen gedaan toen we jong waren maar ik denk niet dat de liefde wederzijds is. Tan zegt: Ja uhh, we hebben al een soort van relatie . Dan hoort Tan dat Dewei bijna stikt in zijn thee en zegt: Tan ben je helemaal gek geworden? Je moet blij zijn dat je les krijgt in de Vuurnatie en het is geen teken van respect tegenover de Vuurheer om dan een relatie te nemen met zijn dochter! . Tan zegt: Ik ben verliefd op haar en zij op mij? Daar is toch niks mis mee? . Dewei zucht en zegt: Nee op zich niet maar denk na Tan. Zij is een prinses en jij de Avatar. Jullie hebben beide hele andere dingen aan jullie hoofd . Tan zegt: Hoezo andere dingen aan ons hoofd? Ik krijg elke dag les van haar? . Dewei zegt: Ja maar Tan, wat nou als je het vuursturen beheerst? En dan? . Tan word boos en zegt: Luister ik hou van Jia en punt uit! . Dewei zegt snel: Tan doe me een plezier en vertel het niet aan de Vuurheer. Want dan kunnen jullie niet meer samen zijn, begrepen? . Tan zegt verdrietig: Ik begrijp het . Dan komt Tan Jia even later tegen in de gang en zegt in haar oor: Jia je kunt beter wachten met het vertellen van onze relatie tegen je vader. Jia knikt.

Als de klok rond 10 uur slaat klimt Tan door het raam en komt terecht in Jia's kamer. Jia schrikt zich een ongeluk maar is wel blij hem te zien. Jia kust Tan en zegt: Tan sorry dat ik vanavond niks kon doen, ik moest van mijn vader met Cho wat gaan eten... Tan zegt: Maakt niet uit maar heb je nu even tijd? . Jia knikt. Tan zegt: Mooi, zullen we naar buiten? Ik wil je iets laten zien . Tan en Jia gaan naar buiten en ze moeten nog een flink stuk lopen. Ze komen uiteindeljk op een kleine berg aan, ze gaan tegen de boom aan liggen en kijken naar de sterren. De twee zoenen wel een half uur met elkaar. Dan gaat Jia tegen Tan zijn schouder aan liggen en zegt: Het lijkt wel alsof de tijd even stil staat als ik bij jouw ben. Aslof al mijn problemen er niet meer toedoen en ik vrij kan zijn. Tan geeft Jia een kus op haar voorhoofd en terwijl ze naar de sterren kijken vallen ze langzaam in slaap..... Tan word wakker als hij iets warms rondom zijn voeten voelt. Hij word met de schrik wakker. Hij ziet de Vuurheer en een aantal politieagenten en nog een woedende Admiraal Cho die zich niet kan beheersen en flink word tegengehouden. Cho schreeuwt: Jij vuile rat! Ze is van mij! Je hebt haar van mij gestolen! . Tan is nog niet helemaal wakker maar ziet dat Jia ook wakker word. Vuurheer Zai zegt boos: Jia ik heb je toch gewaarschuwd voor deze jongen? Waar ben je in hemelsnaam nou mee bezig! . Jia weet niet wat haar overkomt en is sprakeloos. Maar dan zegt Tan tegen de Vuurheer: Het is niet haar schuld! Ik vroeg haar om hierheen te komen! . De Vuurheer word rood en schreeuwt: Bemoei me niet met mijn dochter! Jouw tijd in de Vuurnatie is voorbij! . Tan zegt: Je kunt me niet zomaar verbannen? Ik ben de Avatar! . De Vuurheer word nog kwader en schreeuwt: En ik ben de Vuurheer! Jij zit vast totdat je mentor je op heeft gehaald! . Dan word Tan door de politieagenten met zijn hoofd tegen de auto geduwd en word in de boeien geslagen. Het laatste wat hij ziet is Jia met angstige en natte ogen en daarnaast een brede grijns van Cho...

Liang wacht in het rooster tot zijn Luitenant het teken geeft. Als het teken heeft geklonken stormen ze naar binnen maar zien ze tot hun verbazing dat er niemand in de kamer zit. Er hangt een kaartje aan de muur en er staat: Degene die U zoekt Prins Liang, is 3 dagen geleden al vertrokken. Ze zijn vanacht weggegaan zonder dat we er iets van hebben gemerkt denkt Liang. En hoe weten ze mijn naam?  

Around Wikia's network

Random Wiki