Wikia

Dit artikel heeft betrekking met enkel de Azula in Jeong Jeongs leerling. De Azula in IJzig Vuur zijn één en dezelfde, maar binnen Jeong Jeongs leerling evolueert het karakter veel minder dan in IJzig Vuur. Voor de Azula in IJzig Vuur, zie hier

Azula is de prinses van de Vuurnatie, dochter van Vuurheer Ozai en Vuurvrouw Ursa. Ze staat bekend als levensgevaarlijke vijand en een uitzonderlijk goede vuurstuurster. Ze leert Azelia bliksemsturen, maar ook de waarde van vriendschap waarderen.

Azula
Azula
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Geboorte

92 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Vrouwelijk

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Azelia, Ozai, Vuurnatie

Vijanden

Aarderijk, Waterstam, Team Avatar

Wapen naar keuze

Vuur (voorheen), mensenkennis

Gevechtsstijl(en)

Vuursturen (voorheen), manipulatie

Chronologische en politieke informatie
Beroep

Prinses van de Vuurnatie

Positie

Prinses en vuurstuurlerares

Eerste verschijning

Jeong Jeongs leerling: Lef (16)

Biografie Edit

AchtergrondEdit

Prinses Azula was geboren onder prins Ozai en prinses Ursa en haar broer van ongeveer twee jaar oud, Zuko van de Vuurnatie . Ze werd vernoemd naar haar grootvader, Vuurheer Azulon. Azula groeide op in de rijkdom, pracht en privileges van de royalty van de Vuurnatie. Haar scherpe verstand en het feit dat ze een wonderkind in het vuursturen was kreeg ze veel aandacht en bijval, waardoor ze al snel het favoriete kind van Ozai werd. Haar vader begon de opvoeding van haar als zijn ware erfgenaam in een vroeg stadium, en nam haar in vertrouwen en liet haar al op jonge leeftijd deelnemen in de politiek, terwijl Zuko dit niet kreeg. Later studeerde ze aan de Koninklijke Academie voor Vuur Vrouwen, waar ze bevriend raakte met Mai en Ty Lee, twee dochters van edelen van de Vuurnatie.

Zelfs toen ze nog maar acht jaar oud, toonde Azula haar natuurlijke talenten, samen met haar neiging tot boosheid en perfectie. Toen Ty Lee erin geslaagd was om succes vol een aantal handstanden uit te voeren, terwijl zij daarin faalde, duwde Azula haar omver en bleef vrolijk lachen. Toen de tien jaar oude Mai haar verliefdheid voor Zuko probeerde te verbergen, wist Azula haar moeder te manipuleren zodat Zuko met hun mee speelde. Hoewel Azula dit met opzet deed, zette ze een appel op het hoofd van Mai en liet het branden door van een afstand de appel met vuursturen te beschieten. Hierdoor rende Zuko naar Mai toe waardoor beide in de fontein vielen. Azula moest vrolijk lachen en vertelde dat ze wist dat het zou werken.

Azula had al een verlangen naar macht op haar jonge leeftijd. Ze vond dat haar vader een betere Vuurheer zou zijn dan haar oom Iroh. Terwijl haar oom een slag aan het leveren was, die al 600 dagen duurde, stuurde hij een brief en verschillende voorwerpen voor Zuko en Azula. Azula kreeg een pop die de laatste mode van het Aarderijk bevatte. Ze vertelde dat haar vader een betere vuurheer zou worden dan "zijne thee zettende hoogheid" en verbrandde het hoofd van de pop. Kort hierna ontvingen ze een brief dat haar neef Lu Ten overleden tijdens de oorlog bij Ba Sing Se en Iroh het gevecht staakte. Azula vertelde dat ze hem nogal een "loser" vond.

Ontdekking van blauw vuursturenEdit

Kort na het ontvangen van dit nieuws, gingen Azula en de rest van haar familie naar Vuurheer Azulon, en zette ze een spectaculaire weergave van haar vuurstuur technieken en dapperheid voort. Ze keek vervolgens zelfvoldaan naar Zuko die probeerde dezelfde prestaties te voldaan als Azula maar faalde. Echter stuurde Azulon iedereen de kamer uit behalve Ozai. Azula en Zuko verscholen zich echter achter de gordijnen van de troonzaal. Van daaruit keek ze toe hoe haar vader vroeg om Vuurheer te worden in plaats van Iroh, aangezien Iroh geen erfgenaam had. Wanneer Zuko in angst en woede vluchtte, bleef Azula om naar het gesprek te luisteren.

Ze werd door Azulon geroepen. Ozai zou zijn dierbaarste kind, Azula, moeten opofferen, wilde hij na zijn vader Vuurheer worden. Niet gelovend dat haar vader haar zou doden, durfde Azula eerst niets te doen. Wanneer Ozai uiteindelijk de doodsslag wil toebrengen, verweerd Azula zich instinctief.

Het vuur dat Azula stuurt is blauw. Azulon springt tussen zoon en kleindochter en zegt tegen Ozai dat een kind met dit unieke talent niet vergooit mag worden. Hij gebied Ozai Zuko te doden. Dat laatste hoort Ursa, maar van de gebeurtenis daarvoor hebben enkel Ozai en Azula weet.

VaardighedenEdit

VuursturenEdit

Azula's vuursturen is ongekend. Ze is krachtig, precies en dodelijk. Haar streven naar beter maakt haar een beruchte tegenstander.

Ze is een van de weinige die bliksem kan generen. Tevens is het een techniek die ze graag gebruikt. Hoewel de meeste bliksemsturende meester maar zelden bliksem generen, doet Azula dit zonder bezwaren.

Azula's meest opvallende talent binnen het vuursturen is het blauwe vuur dat ze stuurt. Ze is de enige binnen de wereld van Avatar die dit kan. Azelia vraagt Azula haar dit te leren, maar Azula weigert. De bron van het blauw vuursturen ligt in doodsangst en dat gunt ze Azelia niet.

Andere vaardighedenEdit

Azula beschikt over een flinke dossis mensenkennis, die ze gebruikt om anderen d.m.v. angst te manipuleren.

AzeliaEdit

Toen Azelia naar het koninklijk paleis kwam, vermomd als edelvrouw, vroeg ze aan Ozai of er iemand in het paleis was die haar wilde leren vuursturen. Azula antwoordde dat zij dat wel wilde doen. Ze wilde Azelia's trots breken en haar haar plaats wijzen.

De twee meisjes bleken echter prima tegen elkaar opgewassen en ze raakten dik bevriend met elkaar. Ondertussen leerde Azula Azelia bliksem sturen. Buiten de les om haalde ze heel wat kattenkwaad in het paleis uit.

Azelia wilde ook blauw vuur leren sturen, maar Azula weigerde haar dit te leren (dit omdat Azula meende dat de bron van blauw vuur in doodsangst en dat ze dat Azelia niet gunde). De prinses heeft haar echter wel veel verteld over de aard van blauw vuur.

Ozai was echter niet zo blij met de nieuwe vriendin van zijn dochter. Hij liet Azelia natrekken bij de geheime dienst en ten overstaan van het hof liet hij Azelia ontmaskeren als spion, staatsvijand en leerling van Jeong Jeong de Deserteur.

Azelia vlucht en Azula gaat haar achterna. Ze krijgt haar vriendin te pakken en vraagt haar mee te gaan op haar zoektocht naar de Avatar. Azelia weigert echter. Dan geeft Azula haar een vrijgeleide en de raad om in Shu Jing naar meer kennis te zoeken.

Ze erkennen elkaar als bloedzusjes en gaan uit elkaar.

Een aantal jaren later ontmoeten Azula en Azelia elkaar weer wanneer Azelia op weg is naar de Zonkrijgersstad. De twee praten lange tijd met elkaar. Azula vertelt Azelia dat ze weet dat ze gek aan het worden is en dat er niets is dat dat kan veranderen.

Ze weet dat ze er niet bij zal zijn als de glazen worden geheven op de goede afloop, maar zou het wel graag willen. Ze geeft Azelia een jurk, die bedoeld was voor haar verlovingsfeest en dan nemen ze opnieuw afscheid van elkaar.

Around Wikia's network

Random Wiki